پلنیوم باکس و موارد استفاده آن

برای آگاهی از قیمت پلنیوم باکس باید فاکتورهایی نظیر ابعاد، تعداد مورد نیاز، قیمت بروز مواد اولیه و هزینه های حمل و نقل را در نظر گرفت. برای مشاوره و آگاهی از قیمت انواع باکس توزیع هوا با کارشناسان شرکت صنعتی رحمتی تماس حاصل کنید. در طراحی پلنیوم باکس ها از ورق 5 دهم میلی متر با جنس گالوانیزه استفاده می شود. باکس های انتقال هوا از جنس استیل و گالوانیزه و آلومینیوم ساخته می شوند و با ضخامت های مختلف هستند. باکس ها به صورت سفارشی ساخته میشوند و ابعادشان بر اساس ارتفاع و عرض محل مورد نظر متغیر خواهد بود.

، دریچه دیواری ، دریچه سقفی ، دریچه فن کویل و خطی آلومینیوم ، دریچه تهویه پادری ، انواع دریچه های بازدید ، پلنیوم باکس و انواع دمپرهای صنعتی ((کیفیت اتفاقی… پلنیوم باکس از محصولات سفارشی هستند که آن‌ها را بر اساس نیاز مصرف‌ کننده‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌کنند. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید این نوع از تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت دارند اما یکی از بهترین مجموعه‌ های فعال در این زمینه آپادانا کالا است. این مجموعه سابقه‌ای درخشان و طولانی در زمینه عرضه انواع سیستم‌ها و دریچه‌ های تهویه مطبوع فعالیت دارد. دریچه‌های اسلوت با Plenum Box روی سقف‌های کاذب اجرا می‌شوند و بدون این‌ که هیچ‌گونه پیچی قابل ‌مشاهده باشد، زیرا جعبه‌هایی برای پلونیم باکس طراحی ‌شده است.

پلنيوم باكس دریچه اسلوت

شما می توانید در این ناحیه تعداد دریچه ها را تغییر دهید که معمولا تا 10 اسلات قابل تغییر هستند. به عنوان مثال اگر از یک تیغه تقسیم کننده استفاده کنید تعداد دریچه های اسلات دو عدد می شود و اگر از 2 تیغه استفاده کنید تعداد دریچه های خروجی سه عدد می شود. این موضوع کاملا سلیقه ای بوده و متناسب با نوع نیاز شما از تعداد اسلات های مختلفی استفاده می شود. در صورت عدم وجود کانال ورق فلز ؛ طبق سقف باز یا فضای دیوار ، طبق قانون شما ملزم به استفاده از کابل Plenum Rated هستید. کمبود گریت هوا برگشتی دیواری یا سقفی معمولاً علامت مطمئنی است که شما به کابل Plenum Rated نیاز دارید.

علاوه بر کاربردهای گفته شده در بالا، پلنیوم باکس از نشت هوا و پخش صدای هوا نیز جلوگیری کند. برای این کار در بدنه داخلی و خارجی آن از عایق الاستومری استفاده می شود، ولی همچنان مهم ترین کاربرد آن یکسان سازی پخش هوا می باشد. برای تهیه بهترین پلنیوم باکس باید تمام موارد ذکر شده را مد نظر قرار داده و از نمونه استاندارد آن استفاده کنید.

شیوه اتصال هر کدام از انواع جعبه تنظیم هوا بر روی دیوار، سقف و سقف کاذب با یکدیگر متفاوت بوده و نیازمند ایجاد ساپورت‌گیری و اتصالات خاص خود خواهد بود. با توجه به تنوع مدل، ابعاد و کارایی کانال باکس‌ها بهتر است نصب پلنیوم باکس توسط افراد دوره دیده انجام شود. همچنین جهت نصب پلنیوم باکس می‌توان از پیچ، بست خرچنگی یا کلینچ نیز استفاده کرد. پلنیوم باکس مانند یک باکس اختلاط هوا عمل می کند که با استفاده از آن توزیع هوا در محیط به صورت آرام و لایه ای کانال باکس انجام می شود.

شما می توانید از این محصول به صورت کاملا مخفی استفاده کنید که تاثیر چندانی بر زیبایی سقف و یا دیوار مورد استفاده نداشته باشند. جعبه های پلنوم برای تأمین و خروج هوا از طریق دیفیوزرها و شبکه ها استفاده می شود. جعبه پلنوم جریان مداوم به دیفیوزر را تضمین می کند و جعبه های پلنوم مجهز به میراگر امکان تنظیم پخش کننده را در سطح فردی ایجاد می کنند.

پلنیوم باکس و موارد استفاده آن ابتدا توسطلینک ثبت نام در منوهای اصلی سایت فرم عضویت را تکمیل نمایید و سپس آگهی خود را بعد از مطالعه قوانین توسط لینک درج آگهی ثبت نمایید. جهت کسب اطلاعات در مورد تفاوت آگهی های ویژه و رایگان ، لیست قیمت ها و تخفیف ها به صفحه تعرفه در منوهای اصلی سایت رجوع نمایید. ☆ به دلیل سبکتر بودن نیاز به ساپورت کمتری برای نصب داشته و ۲۵% سریع تر از گالوانیزه نصب می شود. با خرید سرویس وی آی پی، آگهی شما در همین صفحه به صورت وی آی پی فعال شده و بالای آگهی ها قرار می گیرد.

  • اما جهت کاهش هزینه تمام شده از لوله‌های فلکسیبل در قسمت‌های کوچک‌تر ساختمان استفاده شده و برای ایجاد این ارتباط نیازمند تبدیل جعبه تنظیم هوا تبدیل لوله فلکسی به کانال مستطیلی خواهد بود.
  • عدم‌وجود عایق الاستومری مرغوب در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی موجب کاهش تاثیر تجهیزات در تنظیم دما شده؛ همچنین عایق‌بندی نامناسب در مناطق با رطوبت بالا سبب خیسی و چکه کردن آب از دریچه هوا متصل به کانال باکس خواهد شد.
  • طول آن مشابه با طول دریچه اسلوت است اما ارتفاع و عرض آن با توجه به ورودی و عرض دریچه اسلوت می تواند متفاوت باشد.
  • ، کابینت آشپزخانه ، شیروانی منازل ، لوله‌های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن و خسارت وجود دارد ، استفاده می‌شود.
  • پلنیوم باکس باعث پخش هوا و تعدیل فشار خروجی هوا از تمام نقاط دریچه خطی و اسلوت می شود.
  • کانال فلکسیبل آی اف دی ساختار به هم پیوسته و یکنواخت دارد وهمچنین در سیستم های مکش نیز استفاده می شود.

تجهیزات متفاوتی به‌منظور توزیع جریان هوا داخل ساختمان‌ها تولید و به بازار عرضه شده است مثل دریچه بازدید. این وسیله از جدیدترین تجهیزاتی است که به صورت یکنواخت جریان هوا توزیع می‌کند. از این رو می‌توان از آن در ساختمان‌های مختلفی چون پاساژها، فضاهای اداری، شرکت‌ها و … استفاده کرد و دریچه‌هایی را به‌صورت خطی و اسلوت دارد. جهت انتقال هوا توسط دریچه خطی یا دریچه های با طول بلند از پلنیوم باکس استفاده می شود.

نحوه عملکرد باکس پلنیوم

لازم به ذکر است تعداد اسلوت‌های دریچه اسلوت، تا ده اسلوت نیز قابل افزایش و تولید می‌باشد. جنس ورق پلنیوم باکس دریچه اسلات از ورق ۵۰ تا یک میل معمولاً قابل تغییر می باشد. نحوه قیمت گذاری نیز کاملاً بسته به جنس ورق دهانه کار و ارتفاع محصول وابسته است.

پلنیوم باکس و موارد استفاده آن