اتاق فرار اسارت تهران, میرداماد | allescape

اتاق فرار اسارت تهران, میرداماد | allescape

درواقع تم با سناریو متفاوت است اما به دلیل تنگاتنگ بودن رابطه بین آن‌ها، در یک سطح در نظر ساخت اتاق فرار گرفته می‌شوند. تم درواقع موضوعی است که سناریو حول آن شکل می‌گیرد و سناریو داستانی است که تم را توسعه می‌دهد. تم بازی کاملاً به خلاقیت طراحان بستگی دارد و انواع مختلفی دارد مانند؛ تم کارآگاهی (مثل شرلوک هولمز)، تم فیلم (برگرفته از یک فیلم مانند “نفس نکش”)، تم دزدان دریایی، تم هواپیماربایی، تم جنگی و نظامی و غیره. پس از انتخاب تم یا موضوع بازی، حال باید داستانی جذاب و ملموس برای آن پیدا کنید. در این مرحله هم از خیال‌پردازی خود استفاده کنید و هم با جستجو در اینترنت داستان‌هایی دراین‌باره را پیداکرده و آن‌ها را باهم ترکیب کنید.

  • اگر گروهی از زمان خود عقب باشد گیم مستر می‌تواند قطعه خاصی از لیست آهنگ‌ها را مجدداً تکرار کند.
  • خب، قبل اینکه بحث لوکیشن رو شروع کنیم، لازمه مسئله‌ای که اول این مقاله گفتیم رو یادآوری کنیم.
  • همچنین عوامل مختلف در این نوع اتاق فرار باعث از بین بردن تمرکز شما می‌شوند.
  • این بخش توسط بسیاری از مجموعه‌ها نادیده گرفته می‌شود درصورتی‌که اهمیت بسیاری دارد.

شاید بتوان سناریو را یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق فرار دانست. درواقع سناریو آن چیزی است که بازیکنان با آن به اتاق جذب می‌شوند. اگر موضوع و سناریوی اتاق خاص و قوی باشد، به‌راحتی توسط بازیکنان شناسایی می‌شود و همواره بازاریابی آن ساده‌تر است.

۲. معماهای سرگرم کننده

این خیلی مهمه که ابتدا نقش‌ها و وظایف مهم رو مشخص کنید تا سپس بتونید افراد مناسب رو برای اون وظایف پیدا کنید. تعداد افرادی که شما نیاز دارید، معمولاً به ابعاد کسب ‌و‌کار شما و نوع و تعداد بازی‌هایی که ارائه می‌دید بستگی داره. اینجا بازیکن باید کمی نگاه و طرز فکر خودشو به هم بریزه یا سر خودش رو به پهلو بچرخونه تا منظور یه تابلو روی دیوار یا یه تصویر توی روزنامه‌ قدیمی رو بفهمه. پس لازمه بهش بگید که مراقب نقاشی‌ها و اشیاء غیرعادی توی اتاق باشه … چون ممکنه رمز عددی یا کلمه‌ای توش مخفی باشه. به این ترتیب که یک معما ذاتاً با بازیکن همکاری می‌کنه تا به راه‌حل برسه.

از طرف دیگر، این مهارت و تخصص کاملاً ذاتی نیست بلکه تا حد زیادی اکتسابی است و نیاز به آموزش و فراگیری دارد. ما قصد داریم در ادامۀ این مقاله یک‌سری نکات مهم در مورد تبلیغات و بازاریابی اتاق فرار به شما بگیم که با اجرای اون‌ها، شانس شما برای متمایز شدن از باقی رقبا بیشتر می‌شه. همچنین دیدگاه مردم نسبت به برند شما چه در محیط آنلاین و چه در فضای آفلاین بهتر میشه. گاهی اوقات، اگه مطمئن نیستید که فرایند استخدام رو از کجا شروع کنید، بهترین کار اینه که تمام کارهایی رو که باید انجام بدید یادداشت کنید.

اتاق فرار اهل هوا

کاملاً از نام برخی سبک‌های معرفی شده در این بخش مشخص است که کدام یک صحنه‌های ترسناکی خواهد داشت و کدام یک بدون ترس و وحشت روبه‌جلو خواهد رفت. همان‌طور که قبلاً گفتیم انتخاب سبک‌ها قطعاً سلیقه‌ای است اما اگر قصد تجربه هیجان بیشتری را دارید، انتخاب از ژانرهای ترسناک‌تر احتمالاً برایتان جذاب‌تر خواهد بود. در اتاق‌های فرار ترسناک به علت اینکه هدف اصلی و یا جو حاکم در بازی ترس است، معماها معمولا راحت‌تر از باقی ژانرها است؛ پس بهتر است در طول بازی خودتان را رها کنید و جلوی ترسیدن خود را نگیرید تا از بازی نهایت لذت را ببرید. دادن حس اعتماد به نفس به بازیکن باید کاملا زیرپوستی و نامحسوس باشه و به صورت یک راهکار روتین و معمولی در روند بازی اعمال بشه. مثلا آسون بودن معماهای مراحل اول می تونه به بازیکنا خصوصا اونایی که برای بار اول این اتاق رو تجربه می کنن، حس خوب اعتماد به نفس رو بده و انگیزه ای باشه برای جنگیدن بیشتر تو مراحل بعد. پاداش یک اتاق فرار، پول و جوایز مادی نیست؛ بلکه این پاداش می تونه هرچیزی باشه مثل کلید یا کارت هایی که بازیکنا در روند بازی پیدا می کنن.

موقعیت مکانی ملک اتاق فرار