راهنمای خرید شارژر لپ تاپ و تفاوت شارژر اورجینال و کپی شهر باتری-شارژر لپتاپ مستر جانبی

در نهایت اگر این روشها را امتحان کردید و همچنان شاهد داغ شدن شارژر لپ تاپ خود بودید، بهتر است به فکر تعمیر یا تعویض شارژر باشید. دقت کنید که تعمیر آداپتور یک کار کاملا تخصصی است و به علت احتمال وجود برق در این بخش، باید توسط تعمیرکاران ماهر و مجرب و با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مخصوص انجام شود. برای رفع مشکل داغ شدن شارژر لپ تاپ، حتما کابل شارژ را به خوبی بررسی کنید.

شارژر لپ تاپ 19 ولت 3.42 آمپر ایسوس مدل W15-065N1B

شارژر لپ‌تاپ اچ پی دارای ولتاژ ورودی 100 تا 240 ولت AC، ولتاژ خروجی 19 ولت DC، جریان خروجی 4.74 آمپر، فرکانس هرتز،… سعی کردیم بهترین و مهم‌ترین نکات هنگام خرید شارژر لپ تاپ را بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید لپ‌تاپ‌ها مدام در حال جابه‌جایی هستند. و برای شارژ باتری‌هایشان به کابل برق و آداپتور نیاز دارند. با توجه به اینکه انواع آداپتور با مشخصات مختلف، انواع مختلفی از کانکتورها و کابل‌ها وجود دارند و شما باید بدانید تنها یک مدل برای لپ تاپ شما مناسب است.

از کار افتادن قطعات مدار هم جزء مشکلاتی است که باید پیگیر آن باشید. مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن های مدار RLC اولیه و خازن، اصلی ترین قطعات مدار هستند که از کار افتادن آنها موجب مختل شدن کار شارژر می شود. تکنسین ها برای تعمیر شارژر لپ تاپ دل در این شرایط، تمامی اجزای ذکر شده را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را ترمیم یا تعویض می نمایند. برد آداپتور شارژر از کار بیفتد، روند شارژ شدن لپ تاپ مختل شده و به دنبال آن ممکن است که به باتری و دیگر قطعات این دستگاه آسیب وارد شود. با توجه به این که ورودی آداپتور دارای برق AC 220v است، بسیار مهم است که تعمیر شارژر لپ تاپ دل و دیگر برندها در این شرایط، توسط تعمیرکاران حرفه ای و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص انجام شود. یکی از خرابی های پیش آمده در لپ تاپ که به نوعی با شارژر این دستگاه در ارتباط است، خرابی سوکت شارژر لپ تاپ است.

لپ تاپ خود را در برابر نفوذ آب و سایر مایعات محافظت کرده و هنگام نظافت اجزا و قطعات مختلف آن دقت کنید. این جابه جایی‌های مکرر و البته پیچیدن و باز کردن مرتب سیم شارژر، استهلاک شارژر را به شدت افزایش می‌دهد. اگر جلوی یک پوسیدگی و یا شکاف کوچک در سیم شارژر را نگیرید، سیم شارژر کلاً قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. آداپتور شما ممکن است بر اثر ضربه، آبخوردگی، نوسانات برق و یا خرابی و قطعی فیش و سیم دچار مشکل شود.

  • درجه ی تنظیم اهم متر را روی ولتاژ قرار داده و پراپ های منفی و مثبت آن را به دستگاه متصل می کنیم.
  • برخی وزن شارژر یا رنگ پلاستیک بدنه را معیار کیفیت قرار میدهند.
  • سیم‌کشی بیشتر خانه‌ها به‌صورت AC می‌باشد و این در صورتی است که بیشتر وسایل الکترونیکی دیجیتال با جریان DC کار می‌کنند.
  • برای تعویض سیم شارژر خود، شما می‌توانید به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک مراجعه کنید و از خدمات ما توسط متخصصین مجرب استفاده کنید.
  • نکته دیگر که دارای اهمیت است خریدکابل پاور یاکابل سه پین مخصوص است که به صورت ویژه باید تهیه شود.
راهنمای خرید شارژر لپ تاپ و تفاوت شارژر اورجینال و کپی شهر باتری-شارژر لپتاپ مستر جانبی شارژرهای اصلی و فیک ممکن است در ظاهر دارای یک ولتاژ و آمپر خروجی باشند اما زمانی که با مولتی متر بررسی دقیق‌تر می‌شوند، متوجه تفاوت فاحش آن‌ها شارژر لپ تاپ می‌شوید. به این صورت که شارژر اصلی دقیقا همان مقدار که روی آن گفته شده ولتاژ خروجی می‌دهد اما شارژر فیک با مقداری که رو آن درج شده تفاوت دارد. در بحت تعمیر شارژر لپ تاپ هم به این مورد بسیار بیشتر توجه می‌شود.

چرا ایران سراغ ساخت بمب هسته‌ای نمی‌رود؟