جداسازی و تخلیص اسید های نوکلئیک وندیداز-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

جداسازی و تخلیص اسید های نوکلئیک وندیداز-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

قطعا بدون تشخیص دقیق، تجویز دارو و طراحی روش های درمانی کار بسیار دشواری خواهد ژن،‌ ژنتیک و آزمایشگاه بود. تست های تشخیص آزمایشگاهی طی دهه های مختلف رشد پیدا کردن و به کمک تکنولوژی های جدید، هم زمان و هم هزینه به ازای هر تست کاهش قابل توجهی داشته. در حقیقت طی پروسه های آزمایشگاهی ما به دنبال وجود یا عدم وجود یک ماکرومولکول، یون،‌ باکتری و… در بدن انسان هستیم.

ساختار DNA، یک مارپیچ دو رشته‌ای شناخته شده در تمام ارگانیسم‌های زنده است، این مولکول بر پایه دو رشته با ستون فقرات قند – فسفات تشکیل شده که توسط پیوند هیدروژنی بین بازهای آلی در کنار هم قرار می‌گیرند. DNA حاوی چهار باز آلی یا نیتروژنی است که به آن‌ها نوکلئوباز نیز می‌گویند. هنگام کار با سلول ها یا بافت ها به عنوان ماده شروع ، اولین مرحله از فرآیند تخلیص اسید نوکلئیک، لیز سلولی یا نفوذپذیری غشاء است. این فرایند باعث شکسته شدن غشاهای سلولی می شود و ساختار سلولی را مختل می کند تا لیز سلول ایجاد شود. این امر به اسید نوکلئیک مورد نظر امکان دسترسی و جدا شدن از اجزای سلولی ناخواسته را می دهد.

  • 4- دو گروه فسفات در هر پیوند فسفو دی استر بین دو نوکلئوتید رشته ی DNA شرکت دارند.
  • این تکنیک طی سالیان اخیر استفاده گسترده ای در حوزه های مختلف داشته و روش های تشخیصی مبتنی بر هیبریداسیون دارای مزیت حساسیت،‌ اختصاصیت و سرعت قابل توجه هستن.
  • همچنین گیلاژن علاوه بر خدمات استخراج اسید های نوکلئیک سایر خدمات در زمینه ژنتیک مولکولی را ارائه می‌دهد.
  • زیست شناسی مولکولی نیز مشخصاً هر جنبه ای از علوم زیستی را روشن کرده است.
  • همچنین طی سالیان اخیر و با پیشرفت های حاصل شده در علوم تشخیصی،‌ نوکلئیک اسیدها به عنوان یک هدف مهم در تشخیص بیماری ها و عفونت های متعدد در نظر گرفته شدن.

ساختار اسید نوکلئیک می‌تواند در تعریف ساده‌ای به عنوان توالی نوکلئوتید‌ها در یک قطعه DNA باشد یا در تعریف پیچیده این مولکول‌ها می‌توان از چگونگی پیچ خوردگی‌های DNA و چگونگی تعامل آن با سایر مولکول‌ها بحث کرد. در این مولکول‌ها یک مارپیچ دو رشته‌ای تنها به صورت موقت می‌تواند شکل بگیرد. قند پنتوز به شکل ریبوز که بخشی از ستون فقرات قند – فسفات RNA را تشکیل می‌دهد، یک اتم اکسیژن اضافی در اتم کربن دوم خود دارد که یک گروه هیدروکسیل تشکیل می‌دهد.

سپس مهره ها (یا سایر تکیه گاه ها) با الکل شسته می شوند تا آلاینده ها از بین بروند. سپس تکیه گاه با مایع شسته می شود که اسیدهای نوکلیک را دوباره محلول می کند، که در فرآیندی به نام محیط، DNA را از تکیه گاه آزاد می کند. یک روش ساده، افزودن محلولی حاوی یک آشفتگی به عصاره اسید نوکلیک خام است. عوامل چائوتروپیک مولکول هایی هستند که شبکه پیوند هیدروژنی بین مولکول های آب را مختل می کنند.

فایل های جدید

کمپ فایل پلی میان شما و هزاران فایل در زمینه ها و دسته بندی های مختلف است که به شما کمک می کند در سریعترین زمان ممکن خاص ترین فایل ها را پیدا کنید و با کمترین قیمت ممکن بتوانید آن را خریداری نمایید. این دوره آزمون پایانی ندارد و گواهی پایان دوره براساس شرکت فعالانه در کلاس­ها ارائه خواهد شد. گواهی پایان دوره به صورت دوزبانه (فارسی و انگلیسی) و با مهر و امضای مدرس و معاونت آموزشی پردیس علوم دانشگاه تهران خواهد بود. الکتروفورز تکنیکی است که برای جداسازی و در برخی مواقع خالص سازی ماکرومولکول­هایی همانند نوکلوئیک اسید و پروتئین­ها که در اندازه، بار و ترکیب متفاوتند، به کار می­رود. بدین منظور، دراختیار داشتن مقادیر قابل سنجش از اسیدهای نوکلئیک ضروری است. لایت اسکریپت پلی میان شما و هزاران فایل در زمینه ها و دسته بندی های مختلف است که به شما کمک می کند در سریعترین زمان ممکن خاص ترین فایل ها را پیدا کنید و با کمترین قیمت ممکن بتوانید آن را خریداری نمایید.

تیروزیناز بهترین هدف طراحی دارو در روشن سازی پوست

این مولکول‌های زیستی برای تولید پروتئین از طریق رونویسی از اطلاعات ژنتیکی، ضروری به شمار می‌آیند. با استفاده از طرح DNA، مولکول‌های RNA در اشکال مختلف از اطلاعات ژنتیکی رمزگذاری شده طی فرایند رونویسی تهیه می‌شوند و این اطلاعات را به ریبوزوم‌های سلولی انتقال می‌دهند. با این حال، RNA این توانایی را دارد که ساختار دو رشته‌ای را برای یک دوره موقت تشکیل دهد و ولی اغلب مولکول‌های RNA در رشته‌های منفرد با طول‌های مختلف وجود دارند. حتی در گلبول‌های قرمز خون که فاقد هسته هستند، RNA همچنان روند رونویسی را انجام می‌دهد. دلیل این امر ضرورت بیوسنتز پروتئین برای انجام همه واکنش در یک ارگانیسم زنده به شمار می‌آید.

مولف این جزوه حسین رحیمی کارشناس ارشد بیوتکنولوژی پزشکی می باشند. پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد. دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند. از سوی دیگر تعیین ساختار سه بعدی rRNA و tRNA در برخی از مطالعات بیوتکنولوژی ضروری است. سه مورد از این موارد یعنی mRNA، tRNA و rRNA، وظیفه تولید پروتئین از اسید‌های آمینه واحد را براساس اطلاعات DNA بر عهده دارند. بازار کار این گرایش در شرایط کنونی چندان گسترده نیست ولی با کسب مهارتهای لازم می توانند در مراکز تشخیص طبی، شرکت های داروسازی و سایر صنایع مرتبط مشغول به فعالیت شوند.

در نظر داشته باشید از آنجایی اطلاعات برخی از کتابها از سایت فیپا ثبت شده است ممکن است کتاب هنوز به چاپ نرسیده باشه و یا برنامه ای هم ناشر یا مولف کتاب برای چاپ آن کتاب نداشته باشند . پوسته گلنار، پیاده‌سازی توسط دپارتمان طراحی سایت زاکروت، دیزاین با آرزو خادم‌زاده. برای کسب نتیجه بهتر لطفا مطالب خود را در سایت جستجو کنید، با جستجو کردن به نتایج بهتری خواهید رسید. کلیه ی محصولات این سایت بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین قابل دانلود می باشند، همچنین لینک دانلود فایل نیز بلافاصله همزمان با خرید آنلاین به آدرس ایمیل شما ارسال خواهند شد. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد. در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده است، واحد ترجمه این پایگاه آمادگی دارد با همکاری مترجمان با سابقه، مقاله مورد نظر شما را با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب ترجمه نماید.

این یک اندازه‌گیری دیگر از شکل و ویژگی‌های دقیق مارپیچ اسید نوکلئیک است. شمارش تعداد جفت بازها در هر دور می‌تواند از نظر شیمیایی و بیولوژیکی از اهمیت بالایی برخوردار باشد، زیرا تعیین می‌کند کدام آنزیم‌ها و مولکول‌ها می‌توانند DNA یا RNA را تحت تأثیر قرار دهند. این تراشه ها در مطالعات مرتبط با پروتئومیکس کاربرد گسترده ای دارن. از اونجایی که DNA microarray در مطالعات مرتبط با ترنسکریپتومیکس مورد استفاده قرار میگیرن،‌ به کمک تراشه پروتئینی، میشه خلاء ارتباط بین ترنسکریپتوم و پروتئوم رو برطرف کرد.

دانلود و خرید اینترنتی کتاب آموزش جامع نرم افزارهای کاربردی بیوانفورماتیک محمود غلامی طاقچه-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

جفت شدگی miRNA در اینجا محدود به 6 نوکلئوتید ناحیه seed و سپس انطباق ناحیه 3` و اولین نوکلئوتید آدنین می باشد. البته، به خاطر جفت شدگی قوی مورد نیاز در ناحیه seed، هدف‌هایی که دارای حفاظت شدگی ضعیف هستند و یا دارای یک حباب در ناحیه جفت شدگی باشند از دست می‌روند. در اين روش که ابتدا براي پيش بيني اهدافmiRNA ها در ژنوم مگس سرکه استفاده می شد، وجود MREهای با جفت شدگی قوی در 3`UTR ژنها مورد نظر است. چون توالی seed در قسمت 5`miRNA قرار دارد از نظر این نرم افزار جفت شدگی بازها در این ناحیه امتیاز بیشتری نسبت به جفت شدگی بازها در انتهای 3` دارد.

  • R یک زبان برنامه نویسی و همچنین نرم افزاری برای انجام آنالیزهای آماری ساده و پیچیده است که شامل عملکردهایی برای خلاصه سازی داده ها، آنالیز، نمایش گرافیکی و مدل سازی داده ها است.
  • پروفایل های بیان ژنی، عموما بصورت داده های خام در اختیار پژوهشگران قرار می گیرند که باید ابتدا از نظر کیفیت مورد بررسی قرار گیرند.
  • پس از انجام پژوهش هایی که منجر به تولید داده های زیستی می شود، این داده ها بایستی ازلحاظ آماری مورد بررسی قرار گیرند تا از نظر علمی، قابل استناد باشند.
  • VMD تحت مجوز مخصوص توزیع در دسترس کاربران غیرتجاری است که هم استفاده از برنامه و هم اصلاح کد منبع آن را بدون هیچ گونه هزینه‌ای مجاز می‌داند.
  • بـر این اساس می ­توان ادعا کرد نرم ­افزارها شالوده اصلی و بنیادین بیوانفورماتیک بوده و حمایت از نرم ­افزارهای بیوانفورماتیک نیز یکی از عوامل کلیدی رشد و توسعه این علم می ­باشد.

همچنین این نرم افزار نتایج به دست آمده را با هشت نرم افزار دیگر شامل Diana-microt، Miranda، miRDB، Pictar، PITA، RNA22، RNAHybrid و Targetscan مقایسه و نتایج به صورت یک جدول به نمایش گذاشته می‌شود. امروزه با پیشرفت علم در حوزه پزشکی فردی و اهمیت آنالیز داده‌های حاصل از Whole Genome Sequencing، اهمیت نرم‌افزارهای بیوانفورماتیکی دو چندان شده‌است. GeneRunner یک برنامه حرفه ای است که هدف آن ارائه خدمات ملکولی به متخصصین ژنتیک و زیست شناسان میباشد و یک ابزار قابل اعتماد برای تجزیه و تحلیل ژن ها محسوب میشود. نرم افزار FinchTV به صورت رایگان برای مشاهده توالی های DNA در اختیار متخصصین ژنتیک قرار گرفته است. این نرم افزار محبوب امکان تغییر در توالی ها را نیز برای کاربران خود قرار داده است. سایت انتشارات اشراقیه یکی از اولین فروشگاه های تخصصی پزشکی کشور است که در حوزه ی چاپ کتاب و همینطور توزیع کتاب تمامی ناشران پزشکی کشور به سراسر ایران خدمت رسانی میکند .

فیلم آموزش طراحی پرایمر برای تکثیر وتوالی یابی یک اگزون از ژن به زبان فارسی با استفاده از یاپگاه داده NCBI

ChromasPro برای مونتاژ توالی خوانده شده در کانتیگ‌ها، همراه با ویرایشگر پیکربندی گرافیکی است که کروماتوگرام‌های تراز را نمایش می دهد. Chromas یک نمایش‌گر و ویرایش‌گر رایگان، ساده و کاربر – پسند برای استفاده جهت کروماتوگرام‌های حاصل از توالی‌یابی سنگر است. این برنامه دارای گزینه‌های تبدیل فرمت بسیاری از جمله توابع پردازش دسته‌ای برای مدیریت همزمان بسیاری از فایل‌ها است.

نرم افزار Vector NTI Express Designer یک راه حل پیشگامانه برای اجرای فنی شبیه سازی و مونتاژ In – Silico نسل بعدی است. رابط کاربری که به تازگی توسعه یافته است، یک جدول ساخت مجازی را برای ساختارهای وکتور کشیدن و رها کردن ساده و مقایسه توالی ساده بین پروژه‌ها ارائه می‌دهد. نرم افزار Vector NTI Express Designer همچنین دسترسی به ابزارهای وب Invitrogen GeneArt برای دستیابی به سطوح بهینه بیان پروتئین را تسهیل می‌کند. نرم افزار بیوانفورماتیک Vector NTI Express Designer اکنون برای سیستم عامل‌های Mac یا PC در دسترس است. امروزه یکی از نرم افزارهایی که کاربرد بسیار زیادی برای آنالیز داده ها دارد، نرم افزار R است. R یک زبان برنامه نویسی و همچنین نرم افزاری برای انجام آنالیزهای آماری ساده و پیچیده است که شامل عملکردهایی برای خلاصه سازی داده ها، آنالیز، نمایش گرافیکی و مدل سازی داده ها است.

نرم افزار DNASTAR Lasergene Suite

بیوانفورماتیک یک دانش بین رشته‌ای است که شامل روش‌ها و نرم‌افزارهایی برای فهم اطلاعات زیستی است. بیوانفورماتیک به عنوان یک دانش بین رشته‌ای، به منظور تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات زیست‌شناسی، از ترکیب علوم کامپیوتر، آمار، ریاضی و مهندسی استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر از بیوانفورماتیک برای تجزیه و تحلیل درون کامپیوتریِ مسائل زیست‌شناسی با استفاده از تکنیک‌های ریاضی و آمار استفاده می‌شود. VMD تحت مجوز مخصوص توزیع در دسترس کاربران غیرتجاری است که هم استفاده از برنامه و هم اصلاح کد منبع آن را بدون هیچ گونه هزینه‌ای مجاز می‌داند. این ارتباط امکان توسعه چندین پلاگین خارجی را فراهم می‌کند که با VMD کار می‌کند. این افزونه‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ابزارهای VMD را افزایش می‌دهد و آن را به یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در شیمی محاسباتی، زیست شناسی و بیوشیمی تبدیل می‌کند.

آموزش پایگاه mirbase برای یافتن توالی میکروارناها (microRNA یا miRNA) در همه گونه ها

از این رو در مطالعه ای که در پیش روست، استفاده از این نرم افزارها اجتناب ناپذیر است. نرم افزاری برای استنتاج ساختار جمعیت بر اساس یک روش گروه بندی مبتنی بر مدل با استفاده از داده های ژنوتیپی مارکرهاست. از کاربردهای این نرم افزار می توان به اثبات حضور ساختار جمعیت، شناسایی جوامع ژنتیکی متمایز، انتساب افراد به جمعیت ها و شناسایی مهاجران و افراد مخلوط شده اشاره کرد. بلاست یا Basic Local Alignment Search Tool در دسته ابزارهای همسان سازی و بررسی شباهت قرار می‌گیرد.

تاریخچه گروه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان دانشکده فناوری های نوین پزشکی-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

بیش‌تر دانشجویان این رشته برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری، در بهترین دانشگاه‌های دنیا پذیرش می‌گیرند و در آن‌جا به تحصیل ادامه می‌دهند. این رشته با بسیاری از رشته‌ها در ارتباط است؛ ازاین‌رو امکان ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های مشابه آن نیز وجود دارد و شانس پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های خارج از کشور از طریق این رشته، بیش‌تر از سایر رشته‌هاست. دامنه زیست فناوری به عنوان یک گزینه شغلی بسیار گسترده است زیرا ما در اوقات هیجان انگیز زندگی می کنیم که هر روز اکتشافات شگفت انگیز، برنامه های جدید و محصولات نوآورانه در بازار وجود دارد. سازمان های مختلفی وجود دارند که به عنوان منابع بسیار خوبی برای افرادی که تازه وارد حوزه بیوتکنولوژی می شوند ، خدمت می کنند.

  • تولید مشروبات الکلی از کهن‌ترین کاربردهای سنتی دانش زیست‌فناوری در صنایع غذایی است که به چند علم پایه مانند زیست‌شیمی و میکروبیولوژی هم مربوط می‌شود.
  • بیوتکنولوژیست ها در خط مقدم جستجو مستمر برای یافتن منابع جدید غذایی پایدار هستند.
  • از جمله فعالیت های مربوط به این گرایش، طراحی و ساخت بیوراکتورها و کیت های میکروفلوئیدیک بوده که به ترتیب با رشته های مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک در ارتباط هستند.

اگرچه اشتباه نمونه‌گیری در مثال اخیر، سهواً پیش آمده بود، اما بعضاً به کمک شگردهای آماری، نتایج به طور عمدی تغییر می‌یابند. این موضوع ممکن است از تبلیغ یک خمیردندان گرفته تا نظرسنجی یک فناوری و حتی مسایل مهم‌تر به وقوع بپیوندد. موارد مذکور، ترفندهایی هستند که عمداً یا سهوا،ً آمار و ارقام را اریب نموده و نتیجه‌گیری را به شدت نادرست می‌نمایند. شاید در اینجا ذکر یکی از اشتباهات تاریخی آمار، خالی از فایده نباشد تا خاطرنشان کنیم که تکیه بر اطلاعات نادرست چه تأثیری بر صحت و سقم نتیجه آن می‌گذارد. برای قبولی در این رشته علاوه بر کسب نمره‌ی لازم در کنکور سراسری (تراز به بالا) یا مدال طلای المپیاد، باید در مصاحبه هم پذیرفته شد. همچنین کسانی که این رشته را به عنوان اولویت اول انتخاب کرده باشند، در اولویت قرار می‌گیرند.

آمار

و دیگر کاربرد مهم آن در ممانعت از پیشرفت و گسترش معضل مخروطی شدن آب وگاز در اطراف چاه تولیدی میباشد که با انسداد لایه ای از خلل و فرج در سطوح زیرین و فوقانی لایه تولیدی مخزن بوقوع می پیوندد. جدای از افزایش حجم مواد غذایی با به كارگیری علم بیوتكنولوژی، یكی از مهمترین جنبه‌های این علم بالا بردن ایمنی و سلامتی مواد غذایی حاصل از میكروارگانیسم‌ها است. ممكن است محصولی از نظر جنبه‌های حسی و غیره از درجه بالایی برخوردار باشد ولی در سوخت و ساز بدن ایجاد اختلال كند. به عنوان مثال گیاهانی كه مقاوم به آفت كش شده‌اند، در ساختار آنها مواد حاصل از بی اثر كردن آفت كش باقی بماند و ایجاد حساسیت و بیماری كند. كلمه بیوتكنولوژی از دو كلمه زنده و زندگی یا سامانه زنده و تكنولوژی به معنای یك روش علمی به منظور دستیابی به یك هدف علمی شكل گرفته است. بیوتكنولوژی به طور كلی به مجموعه‌ای از فناوریها اطلاق می‌شود كه سامانه‌های زنده یا بیولوژیكی گیاه، حیوان، میكروارگانیسم یا تركیبات مخصوص مشتق شده از این سامانه‌ها را به منظور تولید كالاها و خدمات صنعتی بكار می‌گیرد.

دروس‌ مشترک‌ در‌ بین گرایش‌های مختلف‌ رشته زیست فناوری

این رشته در مقطع کارشناسی دارای گرایش خاصی نمی باشد و دانشجویان در مقاطع بالاتر می توانند انتخاب رشته داشته باشند. دانشجویان در این مقطع ملزم به پاس کردن 132 واحد درسی مشترک علوم پایه، معرفتی-نظری، پزشکی، مبانی بیوتکنولوژی و مهندسی هستند. دانشجویان در این مقطع علاوه بر پاس کردن این دروس باید زبان انگلیسی را در حد تافل با نمره 560 یاد بگیرند و با یکی از زبان های برنامه نویسی کامپیوتر آشنا شوند و معدل بالای 15 داشته باشند تا بتوانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. رشته‌ بیوتکنولوژی‌ از بین‌ داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ ریاضی‌ و فنی‌ و علوم‌ تجربی‌ دانشجو می‌پذیرد چرا که‌ بعضی‌ از گرایش‌های‌ این‌ رشته‌ به‌ علوم‌ پزشکی‌ و بعضی‌ دیگر از گرایش‌ها به‌ رشته‌های‌ مهندسی‌ مربوط‌ می‌شود. از همین‌رو نیمی‌ از ظرفیت‌ پذیرش‌ این‌ رشته‌ به‌ داوطلبانی‌ اختصاص‌ دارد که‌در مرحله‌ ماقبل‌ نهایی‌ المپیادهای‌ دانش‌آموزی‌ ریاضی‌،فیزیک‌،شیمی‌،کامپیوترو زیست‌شناسی‌ پذیرفته‌ شده‌ باشند و نیمی‌ دیگر نیز مخصوص‌ داوطلبانی‌ است‌ که‌ از طریق‌ آزمون‌ سراسری‌ وارد شده‌ و نمره‌ کل‌ آزمون‌ سراسری‌ آنها از ۰۰۰ ، ۱۰ کمتر نباشد.

داده های واقعی ، چه پردازش شده و چه خام ،دوره آمار به طور گسترده در مثال ها و تمرین ها استفاده می شود. استفاده از رایانه و نرم افزار امکان تمرکز بیشتر بر مفاهیم را فراهم می کند و به کامپیوتر اجازه می دهد تا اعداد لازم را انجام دهد.دمه ای بر بیوتکنولوژی یک کتاب درسی بیوتکنولوژی است که برای دانشجویان کارشناسی طراحی شده است. این کتاب مبانی زیست شناسی سلولی ، بیوشیمی و بیولوژی مولکولی را پوشش می دهد و تکنیک های آزمایشگاهی مخصوص فناوری های مورد بحث در کتاب را معرفی می کند. این بیوتکنولوژی های خاص را در دو سطح نظری و کاربردی مورد بررسی قرار می دهد.دوره آمار این کتاب مورد توجه مخاطبان زیادی است زیرا شامل پیش زمینه لازم برای درک نحوه عملکرد یک فناوری است. دوره کارشناسی ارشد زیست فناوری با گرایش صنعت و محیط زیست مجموعه ای از اصول علوم و فنون در زمینه های مهندسی ژنتیک، علوم سلولی مولکولی، توسعه سویه های صنعتی، فناوری تخمیر، تولید، جداسازی و خالص سازی مواد زیستی با ارزش، اصول مهندسی در طراحی فرآیندهای زیستی و کاربرد زیست فناوری در محیط زیست ارائه می شود. بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری را می‌توان کاربرد روش‌های علمی و فنی در تبدیل بعضی مواد به کمک عوامل بیولوژیک (میکروارگانیسم‌ها، یاخته‌های گیاهی و جانوری، آنزیم‌ها و…) برای تولید کالا و خدمات در کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی، پزشکی و…

تداخل ژنی یک وسیله مهم دفاعی در زیست شناسی مولکولی و به خصوص در ارگانیسم های رده پایین است که در آن قطعات مشخصی از RNA دو رشته ای در بیان یک ژن خاص مداخله می کنند. تداخل RNA اخیرا به عنوان یک تکنیک آزمایشی موفق به منظور تعیین عملکرد ژن ها از طریق تخریب ژن ها در مدل های موجودات به کار رفته است. اهمیت RNA دو رشته ای به عنوان یک هدف یا واسطه ساختار کلیدی است که تمام مسیرهای خاموشی RNAرا در تمام موجودات مختلف به هم مرتبط می کند. تداخل RNA متد مهمی است که تنها روی تعداد اندکی از مولکول های دو رشته ای RNA در هر سلول برای خاموشی بیان ژن ها به کار می رود و در حال حاضر یکی از برجسته ترین موضوعات بیولوژی مولکولی است.

برخی گرایش‌ها سروکارشان بیش‌تر با مباحث زیستی است و برای دانش‌آموزان تجربی جذاب‌تر است. برخی دیگر از گرایش‌ها با فیزیک، ریاضی و مهندسی در ارتباط است و دانش‌آموزان ریاضی بیش‌تر به آن‌ها متمایل هستند. بيوتکنولوژي فراورش زيستي (ترکیب زیست و ریاضی)، بيوتکنولوژي مولکولي (ترکیب ژنتیک و مهندسی کامپیوتر)، بيوتکنولوژي پزشکي (زیست)، بيوتکنولوژي کشاورزی (زیست)، بیوتکنولوژی محیطی- دریایی و بیوتکنولوژی میکروبی از جمله گرایش‌های این رشته هستند.

عدم دسترسیسازمان تامین اجتماعی-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

به‌كارگيری توأم روش‌های مولكولی و آناليز بیوشیمیایی می‌تواند اطلاعات مربوط به يک گونه دارويی خاص و همچنین كنترل كيفی و كمی تركيب دارويی مورد نظر را در سطح صنعتی افزايش دهد. همچنین رديابی صفات مطلوب و سهولت انتخاب به كمک نشانگرها از طريق تعيين پيوستگی آنها با صفات مهم امكان گزينش سريع و دقيق ژنوتيپ‌‌های مطلوب را در مراحل اوليه رشد فراهم كرده و طول دوره به‌نژادی را كوتاه می‌کند. سیناژن همواره در تلاش است تا بهترین و به روز ترین فناوری های موجود در جهان را با مناسب ترین قیمت در اختیار بیماران قرار دهد.

  • سيستم هاي مبدل بادي پر بازده و پر منفعت هستند و می‌توانند نيروي برق، براي مكان‌هايي كه دور از شبكه برق تامين کنند.
  • اين فناوري كه قبلا به عنوان «فناوری نابودگر» شناخته شده بود با پول ماليات دهندگان توسعه یافت که در اصل از طریق كمك‌هاي وزارت كشاورزي آمريكا به شركت دلتا و پاين لند (يكي از شركت‌هاي وابسته به مونسانتو) اعطا شده بود.
  • به همين دليل بروموكزينول امروزه از طريق گوشت به زنجيره غذاي انسان راه مي‌يابد.
  • متاسفانه حداقل تاكنون،‌ نحوه فعاليت اين صنعت در جهت تحقق این اهداف نبوده است.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،‌میهمانان ۴۰ کشور دنیا از جمله سریلانکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایلند، پاکستان، کامرون و صربستان و … که به عنوان شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیر گذار در ایران حضور دارند نیز از این نمایشگاه بازدید کردند و در میان مدعوین خارجی، نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه‌ها و روسای انجمن‌های ۲۸ کشور نیز حضور دارند. صنعت داروسازی کشور با دو چالش اساسی مواجه بوده و چنانچه در خصوص رفع آنها اقدام جدی به عمل نیاید، واردات داروی ساخته شده در آینده افزایش خواهد یافت. اول اینکه بررسی سمت و سوی حرکت شرکت‌های دارویی بزرگ جهان و آینده روشن درمان، نشان می‌دهد سهم تولید داروهای بیوتکنولوژی در حال افزایش است و صنعت داروی کشور باید بتواند همگام با متغیرها و تحولات جهانی حرکت کند. چالش دوم اینکه، تولید محصولات با تکنولوژی بالا نیازمند زیرساخت‌های جدید و بروز بوده که در شرایط کنونی تجهیزات صنعت داروسازی کشور بسیار فرسوده بوده و متوسط عمر کارخانجات داروسازی حدود ۳۰ سال بر آورد می‌شود.

چون در فرايند كشت محصولات راندآپ ردي از مقادير بسيار زيادی علف‌كش راندآپ استفاده می شود،‌ ميزان علف‌كش موجود در محصولات برداشت شده بسيار بيش حدی بود كه تا همين چند وقت پيش، حد مجاز به شمار مي‌آمد. براي اينكه اين فناوري از لحاظ تجاري، به صرفه باشد، اداره غذا و دارو مجبور شد تا حد مجاز مواد راند‌آپ باقی مانده در محصولات برداشت شده را سه برابر افزايش دهد. بسياري از دانشمندان نسبت به اين موضوع معترض اند و معتقدند كه افزايش سطح مجاز آفت‌كش‌ موجود در محصول راندآپ ردي با هدف موفقت نشان دادن شركت مونسانتو صورت گرفته و بيانگر اين واقعيت تلخ است كه برای دولت منافع تجاري شركت‌ها نسبت به سلامت مردم، اولويت دارد. با وجود اين اعتراض، تغييري در مقادير مجاز علف‌كش موجود در محصولات راندآپ ردي ايجاد نشده است. شرکت بسرعت مقیاس کسب و کار خود را توسعه داده و بطور پیوسته جایگاه برند خود را بهبود بخشیده است.

«خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی به مزارع نیشکر دهخدا».

نایعی که نیاز به رنگ کوره ای دارند می توان از کوره پخت رنگ شرکت خزر الکتریک بهره جست. در ضمن این شرکت برای صنعت ریخته گری دستگاههای شات بلاست عبگ فیلتر،کوره پیش گرم کن و…را طراحی و تولید کرده است. «کارخانه الکل رازی در اهواز تولیدکننده ۸۰درصد الکل طبی کشور». «خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی به مزارع نیشکر دهخدا». اين چشم‌اندازي نيست كه باعث آرامش خاطر و بازگشت اعتماد به آينده بشر باشد. و در واقع اينكه چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد باورکردنی نیست.

بررسی اثر جيبرليک اسيد و سرمادهی بر جوانه‌زنی بذر باریجه در شرایط in vitro. حسین حسینی، علی ثابتی، علیرضا بلندنظر، نرجس فرزین، سهیل قلی‌بیگی. مهندسی ژنتيک گياهی نقش چشمگیری در زمینه شناسايی و دستكاری ژنتيكی آنزيم‌های دخيل در مسير متابوليکی بیوسنتز متابوليت‏‌های ثانويه ایفا کرده است. نشانگرهای مولكولی به دلیل‌ عدم وابستگی به سن، شرايط فيزيولوژيكي و محيطی گياه، ابزاری کارآ جهت شناسايی دقيق گونه‌های مهم دارويي، بررسي تنوع ژنتيكي، طبقه‌بندی ذخائر توارثی و تعيين نقشه ژنتيكی آنها است.

آلودگی هوای اصفهان و تعطیلی مدارس

اين شركت مدعي است كه گلوفوسينت، «دوستدار محيط زيست» است. آژانس حفاظت محيط زيست اما، مي‌گويد كه حتي مقادير اندك اين علف‌كش براي بسياري از بي‌مهرگان آبي، خطرناك و سمي است. گلوفوسينت در آب حل مي‌شود و به راحتی به آب‌هاي زيرزميني راه مي‌يابد. «محصولات مقاوم در برابر علف‌كش‌ها» به اين معني است كه كشاورز مي‌تواند بارها و بارها، علف‌كش‌ها را روي محصولات خود اسپري كند و علف‌هاي دور و بر آنها را از بين ببرد بدون اينكه كوچكترين آسيبي به خود محصول وارد شود. به همين دليل در 80 درصد از مزارع ژنتيك جهان، محصولاتي كشف مي‌شود كه تنها مزيت‌شان، مقاومت نامحدود در برابر آفت‌كش‌هاي خاص است. تا كنون كشاورزان مي‌توانستند تنها قبل از كِشت محصول، علف كش‌ها را در مزرعه خود اسپري كنند، نه بعد از كِشت، چون علف كش ها علاوه بر نابود کردن علف‌ها، به خود گياه هم لطمه مي‌زدند.

اجرای طرح بهاران خدمت در پایتخت

در اكتبر سال 1999، پس از مواجهه با مخالفت شديد و مداوم افكار عمومي با این فناوري نابودگر، شركت مونسانتو با اكراه اعلام كرد كه هيچ برنامه عاجلی براي تجاري كردن بذرهاي نابودشونده ندارد. اين اظهار نظر به عنوان يك پيروزي براي كساني كه مخالف اين فناوري بودند، تلقي شد. اما مونسانتو همچنين در بيانيه خود اعلام كرد كه تحقيقات خود در زمینه عقیم سازی بذرها را ادامه خواهد داد. هنگامي كه آژانس حفاظت محيط زيست مجوز استفاده از بروموكزينول براي سمپاشي پنبه مهندسي شده بي اكس ان را صادر كرد، اين آژانس تصور مي‌كرد كه بروموكزينول هيچ راهي براي ورود به زنجيره غذايي انسان ندارد. اما در برخي از مواقع سال در جنوب آمريكا،‌ به گاوها در مراكز پرواربندی، علف خشك شده داده مي‌شود كه حدود 50 درصد آن ضايعات پنبه است. به همين دليل بروموكزينول امروزه از طريق گوشت به زنجيره غذاي انسان راه مي‌يابد.

هدف از برگزاری همایش معرفی توانمندی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همسویی با تحولات جدید اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. درسا دارو یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در ساخت، توزیع و فروش کلیه مواد و محصولات دارویی و صادرات و واردات کالاهای مجاز فعالیت دارد.. همین حوزه فعالیت و سابقه این شرکت دانش بنیان موجب شده است تا ضمن جلوگیری از خروج ارز، بخش قابل توجهی از سودآوری را برای کشور به همراه داشته باشد. شرکت سیناژن در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی و همچنین واردت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این داروها فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۳۷۳ با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی و زمینه های مرتبط با آن در سطح بالا تاسیس شد و اکنون به بزرگترین تولید کننده محصولات دارویی و صادر کننده زیست فناوری در منطقه تبدیل شده است. این شرکت طیف کاملی از محصولات را برای ترک اعتیاد و مدیریت درد در کشورهای سراسر جهان از جمله اروپا، بریتانیا، روسیه، کشورهای مستقل مشترک المنافع، آفریقای جنوبی، موریس، نپال و میانمار ارائه می دهد.

Healthy Climate, Healthy Lives™ با هدف حذف سوخت های فسیلی در سراسر عملیات شرکت، ایجاد همکاری با موسسات مشهور برای پیشبرد علم برای بهبود نتایج سلامت انسان، و حمایت از جوامع محروم است. بعد از حمله روسیه به اوکراین در آغازین ماههای سال ۲۰۲۲، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین المللی گمان می کردند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دلیل نزدیکی به آمریکا و کشورهای غربی، بلافاصله این حمله را محکوم می کنند و در سمت جبهه غرب قرار می‌گیرند. اما تخمین‌ها درست از آب درنیامد؛ کشورهای ثروتمند شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی تا حد زیادی سکوت اختیار کردند و حتی امارات متحده عربی به همراه چین و هند در رای گیری شورای امنیت،… شرکت بتون صنعت بریس به عنوان یکی از تامین کنندگان زیربنایی در صنایع بتن فعال است و بیش از چند دهه به عنوان عرضه کننده پایه های خطوط برق و راه آهن شناخته می‌شود. هدف این شرکت در حال گسترش این است تا توانایی خود را برای حمایت از پروژه های ساخت و ساز در خاورمیانه، به ویژه در سیستم های راه آهن افزایش دهد.

شانزدهمين دوره تكنيك هاي كاربردي در مهندسي ژنتيك طراحي پرايمر و پروب پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

برای انجام این کار، در نوار ابزار کناری سمت راست در زیر تب “Analyze this sequence” گزینه ی “Pick Primers” را انتخاب کنید. برای اتصال پرایمرهای باطول کمتر از 10 نوکلئوتید نیاز به پروتئین های خاصی است که بتوانند اتصال بین پرایمر و رشته الگو را محکم کنند. پرایمرهای طراحی شده که قطعه ی نوکلئوتیدی کوچکتر از 200bp دارند،واجد کارایی و بازدهی بهتری نسبت به پرایمرهایی با که قطعه ی نوکلئوتیدی بلندتر از 3kbp هستند.

  • اگر مقدار این پاراکتر از 40 کمتر باشد احتمالا پرایمر نتواند بخوبی به رشته الگو متصل شود.
  • از قرار گرفتن 3 باز G یا C یا بیشتر در 5 باز انتهایی´ 3 توالی پرایمر خودداری کنید.
  • در سطح پروتئین هم میتوان محل برش آنزیمها یا موتیف های خاص پروتئین را مشخص کرد.
  • بنابراین، می خواهیم دمای ذوب بهینه پرایمر را به ۶۲ درجه سانتیگراد افزایش می دهیم.

کلیه حقوق این سایت برای شرکت دانش بنیان تولیدی پویاژن آزما محفوظ است . در این روش مولکول های DNA با استفاده از رنگ فلورسنت، برای نظارت و تعیین کمی محصولات ریل تایم PCR نشان گذاری می شوند. این نوع PCR برای بررسی میزان RNA (بیان ژن)، تفاوت تعداد کپی، تشخیص مولکولی و ژنوتایپینگ استفاده می شود. در تصویر ژل الکتروفورز اندازه و کیفیت باندها را مشاهده می کنید. محصول این واکنش برای کلونینگ، تعیین توالی، ژنوتایپینگ و ردیابی توالی خاص استفاده می شود. در این روش نمی توانید به صورت کمی میزان ژن را مشخص کنید و فقط بر اساس پر رنگ و کمرنگ بودن باندها میتوانید تفاوت غلظت را مشاهده کنید.

FinchTV یک نرم افزار ساده برای کمک به متخصصین و محققین رشته ژنتیک میباشد تا بتوانند توالی ها و سکانس های DNA را آنالیز کنند. Chromas یک نرم افزار حرفه ای در زمینه ژنتیک میباشد و با محیط ساده میتوان توالی های DNA با اکثر فرمت ها را مورد بررسی قرار داد. این کتاب حاوی نکات آموزشی کلیدی در طراحی پرایمر با استفاده از نرم افزار های مختلف و همچنین نکات طراحی دستی پرایمر بدون استتفاده از نرم افزار است.

طراحی پرایمر اختصاصی برای ریل تایم

در این مواقع می توان طراحی پرایمر را بر روی نقاط حفاظت شده بین گونه های نزدیک به گونه مورد نظر خود انجام داد که در این فیلم آموزشی این نوع طراحی پرایمر ارائه شده است. صنایع، آزمایشگاه ها، شرکت ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بانضمام رشته های ژنتیک – زیست فناوری- علوم آزمایشگاهی- میکروب شناسی- قارچ شناسی- ویروس شناسی و رشته های علوم پایه زیست شناسی در تمامی مقاطع. در سطح DNA و پروتئین میتوانیم آنالیزهای مربوطه را با این برنامه انجام دهیم و این امکان وجود دارد که توالی ها را هم بصورت دستی هم از سایت های اطلاعاتی مختلف در این نرم افزار وارد کنیم.

جهت سفارش سنتز پرایمر فرم زیر را دانلود نمایید و پس از تکمیل به آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایید.

بر اساس رفرنس و منابعی که به آن داده شده تعداد دقیق محصول را مشخص می کند. در صفحه مربوط به انزیم های محدود کننده، بخش output format اگر به جای list cut by enzymes، گزینه single enzyme linear plot را تیک دار و سپس ok کنیم، محل برش را بصورت خطی نشان میدهد. در گزینه آنالیز، nucleic acid، بعد از آن restriction site را انتخاب میکنیم و بصورت جدول تمام انزیم ها و تعداد برش را به ترتیب نمایش میدهد. لطفا قبل از ارسال پیام، صفحه سوالات متداول در سایت را مطالعه نمایید.

مطالب پیشنهادی: انواع واکنش زنجیره ای پلیمراز PCR – عیب یابی Real time pcr

می‌دانیم که در ژنوم موجودات پیچیده‌ای مانند انسان، در هر ناحیه، تنها یکی از دو رشته DNA به عنوان ژن فعال، عمل می‌کند. معمولا هدف از انجام PCR، تکثیر این ناحیه است و به آن «ناحیه هدف» می‌گوییم. برای این کار به دو پرایمر نیاز است که یکی به رشته هدف و دیگری به رشته مکمل آن متصل می‌شود. اولین مرحله برای انجام تکنیک واکنش زنجیره ای پلیمراز پس از تعیین ژن ها طراحی پرایمر است. در تکنیک PCR، از یک جفت پرایمر برای هیبریداسیون با DNA نمونه و تعیین ناحیه ای از DNA که تکثیر می شود، مورد استفاده قرار می گیرد..

معرفی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

در تحقیقات جدید، ژنتیک ابزار مهمی در بررسی عملکرد یک ژن خاص یا بررسی فعل و انفعالات ژنتیکی فراهم می‌کند. در بدن جانداران، اطلاعات ژنتیکی معمولاً در کروموزوم‌ها حمل می‌شوند، جایی که ساختار شیمیایی مولکول دی‌ان‌ای خاص ارائه شده‌است. نظریه سلولی بیان می‌کند که سلول، واحد اساسی زندگی است، و همه جانداران از یک یا چندین سلول تشکیل شده‌اند یا موادی را از سلول‌های خود ترشح می‌کنند (به عنوان مثال، پوسته، استخوان بندی بیرونی). در جانداران پر سلولی، هر سلول بدن جاندار از یک سلول تخم بارور مشتق شده‌است. همچنین سلول به عنوان واحد اساسی در بسیاری از فرایندهای پاتولوژیک نیز در نظر گرفته می‌شود.[۱۵] به علاوه، پدیده جریان انرژی در سلول‌ها طی فرایند سوخت ساز اتفاق می‌افتد. در نهایت، سلول‌های حاوی اطلاعات وراثتی (دی‌ان‌ای)، در طول تقسیم سلولی از یک سلول به سلول دیگر منتقل می‌شوند.

طی سه سال تحصیلی 76 تا 78 بطور متوسط در هر سال 116 دانشجو در این گرایش پذیرفته شده اند. فارغ التحصیلان زیست دریا می توانند در مراکز پرورش ماهی و آبزیان در اداره شیلات یا مراکز خصوصی مشغول به کار شوند. همین طور در مراکزی که در مورد نگهداری آبزیان در خطر انقراض تحقیقاتی انجام می دهند، شاغل شوند. زیست شناسی علوم جانوری، به مطالعه در مسائل مربوط در سه حوزه جانور­شناسی، فیزیولوژی جانوری و علوم جانوری تکوینی فعالیت می کند که در ادامه تحصیلات عالی به صورت تخصصی به هر یک از حوزه ها می پردازد. انسان ها از دوران باستان علاقه خود را به علوم طبیعی و کاوش درباره جانداران نشان داده بودند، که بعدها به نام رشته زیست شناسی شهرت گرفت.

  • هدف اصلی فروشگاه علاوه بر تخفیف های شگفت انگیز ارسال سریع کتاب به دست شما همراهان عزیز است .
  • مشاغلی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، رایج‌ترین مشاغل برای فارغ‌التحصیلان گرایش‌های ارشد زیست شناسی در کشور ما هستند.
  • تو قسمت سراسری، دانشگاه های روزانه (اگه رشته ای رو ارائه داده باشند)، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور‌ رو ‌می تونی انتخاب کنی.
  • اقیانوس شناسی ، تومور شناسی ، پرنده شناسی ، زیست شناسی جمعیت ، دیرین شناسی ، پاتولوژی (آسیب شناسی) ، انگل شناسی ، داروشناسی ، فیزیولوژی ، گیا پزشکی ، روانشناسی زیست شناختی (علم مطالعه ارتباط میان روانشناسی وزیست شناسی) ، زیست شناسی اجتماعی ، سازه و زیست شناسی ، ویروس شناسی ، جانور شناسی و …

این در حالی است که پیدا کردن موقعیت شغلی زیست شناسی در دیگر گرایش‌ها، تقریبا فقط در بعضی از سازمان‌ها دولتی امکان‌پذیر است. این گرایش برخلاف گرایش های علوم جانوری و علوم گیاهی به مطالعه و بررسی گیاهان آبزی، محیط آبی، فعالیت های آبزی پروری، بیولوژی آبزیان می پردازند. افرادی که در گرایش زیست دریا تحصیل کرده اند می توانند در شیلات، مراکز تحقیق بر روی ارزش مواد غذایی، مراکز پورش ماهی مشغول به کار شوند.

زیست شناسی پرتوی برای فیزیک دانان پزشکی

فیزیولوژی چگونگی تعاملات و عملکردهای دستگاه عصبی، دستگاه ایمنی، دستگاه درون ریز، دستگاه تنفس، و دستگاه گردش خون را مطالعه می‌کند. مطالعه این دستگاه‌ها با رشته‌های مرتبط پزشکی مثل عصب‌شناسی و ایمنی‌شناسی به اشتراک گذاشته شده‌است. شکل لاتین این اصطلاح نخستین بار در ۱۷۳۶ زمانی که کارل لینه، از واژه biologi در کتاب کتاب‌شناسی گیاه‌شناسی خود استفاده کرد، ظاهر شده‌است. کتاب سان حتی به فکر زمان محدود شما بوده و خرید آنلاین را برایتان در این سایت شگفت انگیز درج کرده است.

بیولوژی کمپبل 5 ساختار و عمل گیاهان خانه زیست شناسی

دو رشته ای که نام بردید، دو فضای کاملا متفاوت هستند و شما باید با تحقیق راجع به این دو رشته به سمت علاقه تون قدم بر دارید. دقت کنید که بازار کار هر رشته با توجه به مهارت شما تنظیم میشه و اگه مهارت های لازم رو برای هر رشته ای داشته باشید، بازار کار مناسب تری پیش روی شما خواهد بود. این دو رشته تفاوت های زیادی دارند و از نظر بازار کار، در حال حاضر رشته های زیادی هستند که بازار کار خوبی ندارند و باید با مهارت و سطح علمی بالا کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنی. با سلام و خسته نباشید .لطفا کمکم کنید چون واقعا دارم دیوانه میشم از بس فکر کردم و نتیجه ای نگرفتم . من خودم به رشته ی آی تی مخصوصا تجارت الکترونیک و ارز دیجیتال و هوش مصنوعی و امنیت شبکه خیلی علاقه مندم ولی از طرفی هم تو درس برنامه نویسی شدیدا ضعیف هستم و علاقه ای هم به ان ندارم .

ژنتیک، علم مربوط به ژن، وراثت و گوناگونی جانداران است.

یکی دیگر از مشکلات اساسی حل نشده در زیست‌شناسی، اساس زیستی سالخوردی است. چگونگی نامگذاری این جانداران توسط توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله قوانین جهانی نام‌گذاری برای جلبک‌ها، قارچ‌ها و گیاهان ، قوانین جهانی نام‌گذاری برای جانوران ، و قوانین جهانی نام‌گذاری برای باکتری‌ها اداره می‌شود. طبقه‌بندی ویروس‌ها، ویروئیدها، پریون‌ها و تمام عوامل زیر-ویروسی که ویژگی‌های زیستی را نشان می‌دهند توسط کمیته بین‌المللی طبقه‌بندی ویروس‌ها اداره شده و به نام قوانین جهانی طبقه‌بندی و نام‌گذاری ویروس‌ها شناخته می‌شود .[۵۳][۵۴][۵۵][۵۶] هر چند، چندین سیستم طبقه‌بندی ویروسی وجود دارند. ژنتیک، علم مربوط به ژن، وراثت و گوناگونی جانداران است.[۳۴][۳۵] ژن‌ها اطلاعات لازم برای سنتز پروتئین‌ها را کد می‌کنند، که به نوبه خود نقش مهمی در فنوتیپ نهایی جاندار دارند.

اشتباه خیلی از دانشجویان اینه که بعد از پایان کارشناسی، بدون بررسی بازار کار کارشناسی ارشد، وارد این مقطع میشن. بهتره قبل از این کار درباره شرایط بازار کار کارشناسی ارشد و دکترا تحقیق کنید و بعد وارد این مقاطع بشید. سلام ساراجان، این سردرگمی برای ادم هایی که علاقه ها و استعدادهای مختلف دارن همیشه هست شما باید وارد رشته ای بشی که پاسخگو عمده علایقت باشه و بدون دنیا برای ادم هایی مثل شما زیباتره پس سردرگم و ناراحت نباش!

رشته زیست شناسی به عنوان رشته علوم پایه در کنار رشته‌های دیگری مثل فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی، نقش بسیار مهمی در توسعه جامعه بشری ایفا می‌کند. رشته های علوم پایه به علت اینکه تخصصی یک رشته رو بررسی می کنند، علاقه بیشتری لازم دارند؛ بهتون پیشنهاد می کنم چارت دروس رشته سلولی مولکولی رو مطالعه بفرمایید. اما باید بعد از پایان دوره کارشناسی هم سعی کنید تو زمینه خودتون مشغول بشید و تجربه کسب کنید.