خواص چای سیاه برای سلامتی 【سال1402】️+کاهش وزن و افزایش انرژی | OkChay

اگر شما چای خشک را در شرایط مناسب نگهداری کنید، قطعا تا چند سال ماندگاری خواهد داشت؛ بدون آنکه طعم یا مزه اش تغییر کند. اما به خاطر داشته باشید نگهداری از چای سیاه بیشتر از سه سال، منجر به کاهش کیفیت آن خواهد شد. به همین علت بهتر است تا چای را کمتر از سه سال نگهداری کنید.

تسکین استرس:

برای سم زدایی بدن روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها مصرف چای و دریافت میزان بالای آنتی اکسیدان است. مصرف آن باعث می شود تا مقاومت پوست در برابر آفتاب افزایش یابد و با توجه به افزایش جریان خون در بدن باعث کاهش چروک زیر پوست و خستگی چشم ها می شود. ماسک های مختلف چای سیاه نیز برای پوست بسیار مؤثر و ایده آل هستند. کافئین موجود در چای سیاه، هورمونی را که مسئول ریزش مو است مسدود می‌کند.

چای دارجیلینگ آسام چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

خواص چای سیاه برای سلامتی 【سال1402】️+کاهش وزن و افزایش انرژی | OkChay

برگ‌های چای سیاه برخلاف چای سبز اکسید شده و همین باعث تغییر طعم آن می‌شود. اگر به دنبال یک نوشیدنی کم کالری و بدون شیرینی با کافئین کمتر از قهوه یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستید، چای سیاه یک گزینه عالی است. این چای عطر و طعم قوی و منحصر به فردی دارد و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این مزایا شامل بهبود کلسترول، سلامت روده، کاهش فشار خون و … می‌شود.

همچنین زنان بیشتر به برنامه های کاهش وزن روی آورده و به دنبال سلامت پوست چای سیلان و مو هستند. همین چند گزینه کافیست تا تأثیرات مطلوب چای سیاه برای زنان را دریابیم. برای دریافت چنین نتیجه‌ای باید از ترکیب چای با برخی از مواد بخصوص شیر پرهیز کنید. چای سیاه سرشار از تانن‌ها و سایر مواد شیمیایی است که تأثیر مثبت و آرامش بخشی بر دستگاه گوارش بدن دارند. این کیفیت ضد التهابی چای برای درمان اختلالات گوارشی نیز مفید است.

  • افرادی که مستعد ابتلا به سنگ کلیه اگزالاتی هستند، ممکن است به چای‌های حاوی اگزالات حساس‌تر باشند.
  • مطالعات نشان داده‌اند که برخی باکتری‌ها نقش مهمی در کاهش خطر بروز بیماری‌های التهابی روده، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و حتی سرطان دارند.
  • استفاده از این دمنوش به دلیل داشتن آنتی کسیدان های مختلف در تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب و عروق تاثیر فراوانی است.
  • برگ‌های چای سیاه برخلاف چای سبز اکسید شده و همین باعث تغییر طعم آن می‌شود.
  • پف زیر چشم عارضه‌ای است که باعث نگرانی زنان و مردان زیادی شده است.