سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند. سایت مپ به طور ساده، لیستی از همه صفحات سایت شما است و به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می کند.

  • یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید.
  • سال 1998 موتور جستجو گوگل رسما معرفی شد و اولین شرکتی بود که موفق شد تبلیغات PPC را با استقبال مردم انجام دهد.
  • بنظر شما هم با این تفاسیر علاقه زیادی پیدا کرده‌اید که از طریق سئو کسب درآمد ریالی و یا دلاری را تجربه کنید (بله درست خوانده اید، دلاری).
  • هنگامی که عباراتی مانند How to/ Why/ When و … را در گوگل جستجو کنید، نزدیک ترین وبسایتی که عباراتی این چنین در محتوای خود آورده باشد را به عنوان فیچر اسنیپت می توانید مشاهده کنید.

بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده می‌کنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق می‌اندازند. همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر می‌سپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید. در این دوره ما تمرکز خود را بر آموزش سئو برای مدیران دیجیتال مارکتینگ گذاشته‌ایم. بنابراین سایت‌های بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است. در این بخش، به راهبردهای اختصاصی برای بهینه‌سازی فروشگاه‌های آنلاین می‌پردازیم.

• استفاده از کلید واژه‌های ترند و محبوب شده در اینترنت که باعث می‌شود سایت سریع تر به موتور های جست و جو شناسایی شود. همیشه تصورات اشتباه، کار دست انسان‌ها می‌دهند و برداشت اشتباه از وقایع مشکلات زیادی را برای ما به وجود می‌آورند. اینجاست که شروع می‌کنیم و در ذهن خود وقایع را آن‌طور که دلمان می‌خواهد می‌بافیم؛ در صورتی که واقعیت، از تصورات ما فرسنگ‌ها فاصله دارد. در مورد سئو هم مثل هر چیز دیگری یک سری سوءتفاهمات وجود دارد که صلاح دیدیم در این قسمت در مورد رایج‌ترین‌هایشان توضیح دهیم. اگر تنها هفتۀ اول سال را ورزش کنید و دیگر تا آخر سال ورزش نکنید آیا انتظار دارید که آن یک هفته ورزش تا انتهای سال برای شما کفایت کند؟ واضح است که خیر! برای اینکه تا آخر سال بدنی سالم و متناسب داشته باشید باید ورزش کردن را به صورت مستمر ادامه دهید.

هرکدام از الگوریتم‌های گوگل چه تاثیری روی سئوی سایت دارند؟

مانند متا توضیحات، می توان کلمات کلیدی هر صفحه را در این بخش اضافه کرد. برای جلوگیری از کیورد استافینگ، گوگل چندین سال است از این متا به عنوان فاکتوری را رتبه بندی خود استفاده نمی کند. CTR در هر مفهوم بازاریابی متریک متفاوتی است اما در سئو و بخصوص ابزار سرچ کنسول گوگل، از تقسیم میزان کلیک بر دیده شدن (ایمپرشن) بدست می آید. به عنوان مثال اگر وبسایت شما در 100 جستجو دیده شده باشد و 10 ورودی داشته باشد، میزان CTR 10 درصد است.

معیارهای کلمه کلیدی

البته این تغییرات مثبت، درصورتی پیش خواهد آمد که به طور صحیح از کدهای اسکیما استفاده شده باشد. درغیر اینصورت حتی می‌تواند به حذف صفحه سایت از نتایج جستجوی کاربر منجر شود. تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ اکثر افراد از بلاگ متنی به عنوان محتوا یاد می‌کنند. درحالی که این نظریه به طور کامل صحیح نیست و محتوا یک صفحه می‌تواند شامل متن، تصویر، فیلم و پادکست است که برای راهنمایی کاربران در سایت قرار می‌گیرد.

واضح است که خیر!نیاز به تحلیل سئو دارید؟ کارشناسان رایاطرح میتوانند بصورت حرفه ای به تحلیل و آنالیز سئو سایت شما بپردازند. شاید عبارت “بلیط هواپیما” در ماه چند صد هزار جستجو داشته باشد ولی عبارات طولانی مانند عبارت بالا نیز میتواند چند ده تا چند صد جستجو داشته باشد. بنابراین به جای اینکه سراغ عباراتی بروید که اصلا نمیتوانید تا ماهها و شاید سالها نتیجه بگیرید به سراغ عباراتی بروید که سریعتر نتیجه بگیرید.