نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

البته ساختار آنها باید بنحوی باشد که اگر بسته و قفل بودند سرویسکار بتواند از داخل چاه بدون کلید آنها را باز کند. نکتهای که وجود دارد این است که حتی با اینکه کابلها پاره شده باشند، ترمز به تنهایی میتواند کابین آسانسور را متوقف کند. اگر فنها عملکرد خوبی نداشته باشند، دمای موتور افزایش یافته و این بالا رفتن دما حتی دروم کابین نیز حس میشود. تکمیل کننده زنجیره ارتباطی بین صنعت آسانسور و صنعت ساختمان، تکنسین آسانسور، نصاب آسانسور و تعمیر کار و سرویس کار آسانسور می باشند.ساختمان های قدیمی نیز در بخش باز سازی ، مرمت و نوسازی، به آسانسور وابسته هستند.برای خرابی و نقص کمتر و همچنین مطمئن تر بودن آسانسور بایستی نصاب آسانسور و تعمیر کار آسانسور با تجربه تر بوده و از دانش و معلومات بیشتری برخوردار باشد. یکی از آنها در پایین چاهک آسانسور، یکی قسمت بالای کابین آسانسور و آخری نیز در داخل موتورخانه آسانسور قرار گرفته شده است.

هزینه نصب آسانسور در تهران یا هر شهر دیگری بسته به نوع آسانسور، کاربری آن، ابعاد آن، قطعات آسانسور، دستمزد تکنسین کار آسانسور و بسیاری عوامل دیگر متفاوت است. جهت نصب آسانسور، ارتفاع مورد نیاز از کف چاله تا سطح اولین توقف آسانسور، قبل از بتون ریزی کف چاله حداقل باید ۱۹۰ cm باشد. برای این منظور میتوان این سوراخ ها را با استفاده از لولههای پی وی سی ایجاد کرد و ارتفاع این لوله ها را بیشتر از سقف موتورخانه در نظر گرفت، پس از اتمام عملیات نصب و راه اندازی آسانسور به هر اندازه که لازم باشد از باقیمانده لوله ها را بریده و ارتفاع ۵۰ میلیمتری را تامین کرد.

آسانسور کارگاهی از جمله دستگاههایی است که اگر به صورت صحیح ، مونتاز نگردد به طور یقین در آینده به کرات دستگاه دچار اختلالاتی خواهد شد . تا حداکثر امکان ایمنی در این صنعت به طور کامل صورت پذیرد. نصب آسانسورها با چاه نیمه پوشیده می بایست پس از در نظر گرفتن تمامی شرایط محلی و محیطی صورت پذیرد. نصب آسانسور خانگی با نصب آسانسور صنعتی و آسانسور در ساختمان های تجاری و برج های مرتفع، متفاوت است. به همین دلیل امروزه بحث آسانسور نه تنها برای برج های بلند و آسمان خراش ها استفاده می شود بلکه برای ساختمان های چهار طبقه نیز اهمیت دارد. امروزه به طورمعمول در تمامی آسانسورها، چهار لیمیت وجود دارد که درصورت بروز خطا در تشخیص دادن طبقات بالاتر خود را نشان میدهد. اگر بخواهیم این را با یک مثال به شما توضیح بدهیم باید گفت که بعضی از شرکتها کلا هزینه پایینتری را برای سرویس و تعمیر آسانسورهایی که توسط خودشان نصب میکنند، دریافت میکنند.

قطعات اسانسور

درنهایت خطای لیمیت سوییچ در تابلو فرمان نیز ثبت میشود. با فعال شدن میکروسوییچ پاراشورت هم خطای پاراشورت به تابلو فرمان فرستاده میشود. به اینصورت که اگر کابین در آخرین طبقه هم توقف نکند، اما در مسیر خود به این چهار سوییچ میرسد. ولی برای چهار آسانسور داخل یک چاه مشترک باید سطح مقطع دریچه به 0.4 متر مربع افزایش یابد. قلاب سر بکسل نام قطعهای بین چهار چوب کابین و چهارچوب آسانسور متا وزنه تعادل است. بازشوهای لازم بین چاه و موتورخانه یا اتاقک فلکه نیز جزو مستثنیات چاه های کاملا پوشیده هستند. پس از حفر گودال، یک سوراخ یا حفره اضافی تر برای قرار دادن سیلندر پیستون نیز باید در نظر گرفته شود.

ساختار درب ها و دریچه ها باید بگونه ای باشد تا ضمن اینکه مقاومت مکانیکی خوبی داشته باشند شرایط مربوط به وضعیت های اضطراری آتش سوزی را دارا باشند. موضوعات مربوط به فواصل، درب های بازرسی و اضطراری و همچنین دریچه های بازدید شرایط خاص خود را دارند که باید یه دقت مورد مطالعه قرار گیرند. دریچه های بازدید نیز باید دارای ارتفاع حداکثر 50 سانتی متر و پهنای حداکثر 50 سانتی متر باشند. لذا نباید در خصوص سرویس و بازدید دوره ای و تعمیر بخش های مربوط به این قسمت بی توجهی کرد.

در هرصورت باید از یک سرویسکار ماهر بخواهید که موضوع را مورد بررسی قرار دهد و ایراد را رفع کند. زمانی که آنها دچار پوسیدگی شود، کشش میان سیم بکسل و فلکه کاهش می یابد و دچار لغزش و لرزیدن می شوند که این موضوع باعث می شود کارایی آسانسور کاهش یابد و در صورت نادیده گرفتن، می تواند برای افراد خطر ساز باشد. ساختار کلی این دستگاه متشکل از سیم بکسل، وزنه و فلکه است که بوسیله نیروی گیربکس و الکتروموتور، رشته طنابهای فولادی و سیم بکسلها، کابین را با توجه به پیام ارسالی به تابلو فرمان جابه جا میکند.

قبل از اینکه کابین شروع به حرکت کند، تابلوی فرمان، دستور به بسته شدن دربهای باز را میدهد. همچنین آسانسورهایی که بسیار کهنه شده اند، دربشان به درستی باز و بسته نمی شود. از جمله این مشکلات پیدا کردن تعمیرکار با تجربه و متخصص می باشد که به راحتی نمی توان شرکت متخصص و متعهد در این زمینه پیدا کرد. طبق بند 8-2-4 استاندارد داریم: تعداد مسافران را می توان یا از تقسیم بار اسمی (ظرفیت) برعدد 75 و گرد کردن نتیجه به پایین ترین عدد صحیح بدست آورد و یا به کمک جدول بدست آورد . راهکار دوم برای شرکت در دوره های آموزش نصب آسانسور، مراجعه به مراکز آموزشی و شرکت هایی است که این دوره ها را ارائه میدهند. مشخصات فنی جهت نصب و ابعاد آسانسور خانگی عبارتند از حداکثر ارتفاع جابجایی 12/5 متر، ابعاد آسانسور باید باتوجه به فضای که قرار است در آنجا نصب شود اندازه گیری شود، همچنین استفاده از سـنسور پـرده ای برای درب کابین هوم لیفت نیاز است.

انواع اسانسور

افرادی که وارد آسانسور می شوند و یا از آن خارج می شوند، حتی کسانی که ساک همراه دارند، بیش از حد لزوم ، سر راه یکدیگر قرار نگیرند. افرادی که دانش به روز، تجربه، تخصص و تعهد در کار خود داشته باشند، مطمئنا درآمدهای بالاتری نیز خواهند داشت. آسانسور های هیدرولیکی، دارای کاربرد بسیار عالی می باشند و می توان از آن ها در ساختمان های تجاری و مسکونی نیز استفاده نمود. آسانسورهای باری باید جدای از آسانسورهای حمل افراد قرار داده شوند؛ با این وجود در مرحله طراحی ، باید کاربرد این آسانسورها برای جابجایی افراد در ساعات شلوغ را در نظر گرفت.

بنابراین ارتفاع بالاسری، فاصله عمودی بین تراز کف ایستگاه فوقانی تا تراز زیر سقف چاه آسانسور می باشد. بنابراین الان لحاظ کردن چشم پله در باکس پله مجاز نیست. درنتیجه هم باعث حرکت کردن کابین به سمت پایین یا بالا خواهد شد.اگر هرگونه خطری اتفاق بیفتد و قطع شدن یکی از کنتاکتهای سری استپ رخ بدهد، باعث میشود که مسیر قطع شود و موتور اصلی نیز خاموش شود. کرین یاب با سالها تجربه و فعالیت در این عرصه می تواند قطعات اصلی و با کیفیت و فابریک آسانسور کارگاهی را با بهترین قیمت و در اسرع وقت در اختیار شما قرا دهد . یکی از تجهیزات و یا دستگاههایی که در فرایند حمل بار و مصالح و همچنین نفرات به طبقات بالاتر می توانند کمک شایانی به پروژه ها و مدیران یک کارگاه داشته باشد آسانسور کارگاهی است .

تعمیر اسانسور

تا طبقات را با پله طی کنید که این امر برای طبقات مرتفع واقعا خسته کننده است. در شرایط شدیدتر شاید نیاز باشد که چند روزی آسانسور را ازکار یندازید ودرهای آن را مسدود کنید تا قطعات آسیب دیده تعویض شوند. در ادامه به چند مورد مهم در این رابطه می پردازیم. این مدل در عین ساختار ساده خود از پیچیدگیهایی عمیق در علم مهندسی فیزیک بهره مند است که سبب متمایز شدن این مدل نسبت به مدلهای دیگر شده است.

همه ما در این که آسانسور رفت و آمد را راحت میکند هیچ شکی نداریم. درنهایت کابین به سمت طبقهای که خواستهاید حرکت میکند و شما در همان طبقه پیاده میشوید. آسانسورها چندین سال است که به یک وسیله محبوب در ساختمانها تبدیل شدهاند و برای استفاده از آن باید جلوی درب آن بایستید، شاسی را فشار دهید و سپس کابین آسانسور به سمت شما حرکت کند. درب های بازرسی و اضطراری باید بنحوی کار گذاشته شوند که جهت باز شدن آنها به سمت داخل چاه نباشد.

نکته مهم دیگر در ارتباط با تامین روشنایی، مدار تغذیه آن است. قسمت فوقانی و سقف شفت آسانسور هیدرولیک و کششی، به دلیل اتاقک موتورخانه و ارتباط آن با چاه قدری متفاوت است. تنها تفاوت شفت آسانسور کششی و هیدرولیک در قسمت فوقانی آن است. چاه آسانسور هیدرولیک از نظر ساختاری هیچ تفاوتی با چاه آسانسورهای کششی ندارد. همچنین باید تمهیداتی در نظر بگیریم تا عمل کردن خودکار آسانسور فقط در صورت بسته بودن درب های مورد اشاره امکان پذیر باشد. در صورت عدم رعایت تولرانس شاقول دیوارهای داخلی، ابعاد مفید چاه پس از کم کردن ناشوقولی ملاک عمل می باشد. این خطر برای سرویسکاران و افرادی که برای نظافت داخل داکت آسانسور کار می کنند بروز می کند.

این مدار وظیفه تامین برق بویین کنتاکتورهای اصلی را برعهده دارند که باعث روشن شدن موتور اصلی میشود. البته نصب هرگونه آسانسور در مکان های مختلف نیاز به مجوزهای زیادی دارد که ما در ادامه این مقاله شما عزیزان را با نصب آسانسور و گرفتن مجوز آن آشنا خواهیم کرد. شما میتوانید در بخش نظرات سوالات خود را در رابطه با سری استپهای آسانسور با ما در میان بگذارید تا متخصصین آچاره در کمترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهند.

ارتفاع اورهد با توجه به مشخصات آسانسور می بایست در انطباق با الزامات استاندارد تعیین کردد. متاسفانه درصد کمی از معماران یا سازندگان پروژه های ساختمانی، نسبت به طراحی و ساخت آسانسور ایمن و استاندارد برای ساختمان خود برنامه ریزی دقیقی دارند. ظرفیت و زمان انتظار آسانسور از جمله مواردی هستند که قبل از انتخاب آسانسور و برنامه ریزی برای نصب آن باید مورد توجه قرار گیرند. شرکت های مختلفی در زمینه نصب و راه اندازی اسانسور در تهران وجود دارند و اما یکی از حرفه ای ترین مجموعه ها در این زمینه شرکت آسانسور sumex می باشد.این شرکت ازتیم های متخصص و از قطعات کاملا اصلی جهت ساخت آسانسورها استفاده می کند.هدف اصلی این مجموعه تولید اسانسور با بالاترین کیفیت میباشد. اگر شفت آسانسور را از نمای بالا مشاهده کنیم به آن ضلعی که درب (اصلی) در آن واقع است عرض چاه می گویند.

در این وضعیت (بیشتر آسانسورها) اصطلاح چاه کاملا پوشیده به کار میرود. چاهک آسانسور Pit بخش پایینی شفت آسانسور است که در اصطلاح عامیانه آن را چاله آسانسور نیز مینامند. اصطلاح داکت یا شفت آسانسور نیز معادل چاه آسانسور بوده و بین مهندسین رواج دارد. نگهداری از آسانسورها و تلاش برای سلامت آن تعمیر آسانسور در مواقع ضروری و لازم، نه تنها به سرویس کاران بلکه به ساکنان و استفاده کنندگان نیز وابسته است. در آسانسورهای هیدرولیکی جک های مربوط به یک آسانسور را باید در همان چاهی که کابین در آن قرار میگیرد، تعبیه کنیم.