۱۲ نکته استثنایی درباره کسب درآمد از گوگل ادسنس

GDN شبکهای از وبسایت هاست که برای گوگل ادز فضایی را در نظر گرفته است، این تبلیغات میتواند متنی یا تصویری باشد و همراه با محتوایی مرتبط با کلمات کلیدی مورد هدفتان نمایش داده شوند. به عنوان مثال، اگر شما یک گلفروش محلی هستید که برای کلمه کلیدی «تحویل گل» آگهی میدهد، ممکن است زمانی که شخصی عبارت مشابهی را جستجو میکند، تبلیغ شما در Google ظاهر شود. پیش از اینکه یک کمپین پولی را در گوگل ادز راه بیاندازید باید یکی از سه نوع کمپینها را انتخاب کنید: سرچ، نمایشی، ویدیو. در اینجا پیش بینی گوگل از میزان کلیک ها، موارد دیده شدن و هزینه کلی و هزینه به ازای هر کلیک نمایش داده می شود. پیش از اینکه اولین کمپین گوگل ادز خود را راهاندازی کنید درک صفر تا صد PPC از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد.

تبلیغات ویدیویی بین 6 تا 15 ثانیهاند که در یوتیوب نشان داده میشوند. در اینجا ویدیوی شما در کنار سایر ویدیوهای یوتیوب در کنار صفحه پخش و به صورت تبلیغ به نمایش در خواهد آمد. این عبارات رایج به شما کمک میکنند که گوگل ادز خود را راهاندازی، مدیریت و بهینهسازی کنید. شما با وجود جریان سرنخها و یک کمپین بهینهسازی شده تبلیغاتی میتوانید کمپینی با ROI بالا در بازار داشته باشید. البته در این مقاله قرار نیست درمورد اینکه از طریق تبلیغات گوگل ادروردز چقدر میتوانید درآمد داشته باشید یا از دست بدهید صحبت کنیم بلکه قرار است ببینیم گوگل ادوردز چیست؟ همچنین پیشنهادهایی برای نرخ کلیک که باید روی هر کلمه کلیدی پیشنهاد بدهید به شما میدهد.حتی میزان رقابت بر روی کلمات خاص را ارائه میدهد. کسب و کارها: افرادی که دارای کسب و کار هستند و برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود در وبسایت و گوگل ادز به دنبال جذب مخاطب و مشتری هستند.

نکته کلیدی در ایجاد گوگل ادز برای شما این است که بدانید جستجوهای پولی ، استراتژی های پیشنهاد قیمت ، تحقیقات کلمات کلیدی ، ساختار حساب و غیره چیست. شما کلمات کلیدی را براساس اینکه میخواهید کدام کوئریها به همراه تبلیغاتتان نمایش داده شوند انتخاب میکنید. افزونههای تبلیغاتی به شما امکان تکمیل کردن تبلیغاتتان را با اطلاعات اضافه میدهد بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه اضافه باشد. برای مثال، یک جستجوکننده که “چگونه آدامس را از کفش تمیز کنیم” را تایپ میکند نتایجی را از جانب مبلغان دریافت میکند که کلمات کلیدیای همانند “آدامس روی کفشها” و “تمیز کردن کفشها” در آن وجود دارند. پرداخت بهازای کلیک نوعی تبلیغات است که در آن مبلغ برای هر کلیک روی تبلیغ مبلغی را پرداخت میکند. گوگل یک موتور جستجوی بسیار پرکاربرد میباشد که 3.5 میلیارد کوئری را در روز دریافت میکند. گوگل بهعنوان یکی از موتورهای بسیار محبوب جستجوی در دنیا شناخته میشود.

تطابق عبارتی (Phrase Match): تعداد نمایش تبلیغ شما را با نمایش آن، تنها در زمانی که عبارت کلیدی شما در عبارت جستجو شده به همان ترتیب وجود داشته باشد محدود میکند برای مثال هنگامی که کلمه کلیدی شما «مته دریل ماکیتا» باشد؛ زمانی تبلیغ شما به نمایش درخواهد آمد که در عبارت جستجو شده کاربر، کلمه کلیدی شما به صورت دقیق و به ترتیب وجود داشته باشد مانند «سختترین مته دریل ماکیتا» یا «مته دریل ماکیتا ساخت برزیل». کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که همتراز با چیزی است که جستجوگر میخواهد و کوئری آنها را برآورده میکند. کلمات کلیدی، کلمات و یا عبارت هایی هستند که با خواسته جستجوگر مطابقت دارند.

سایت اصلی گوگل ادز

چند نوع تبلیغ (Ad format) میتوانیم در شبکۀ جستجوی گوگل ایجاد کنیم؟ تبلیغات پرداخت کلیکی را با نام جستجوی پولی نیز میشناسند. رسانههای اینترنتی: به طور کلی این رسانهها که شامل وبسایتها و اپلیکیشنهایی است که تلاش میکنند تا کسب و کار افراد مختلف را به نمایش مشتریان قرار دهند و از این روش درآمد کسب کنند. سعی و تلاش شما نباید پس از تعریف کمپین تبلیغاتی در ادوردز به پایان برسد. تا به حال شده در جیمیل خود باشید و در بالای ایمیلهای خود تبلیغاتی را مشاهده کنید؟ در هر صورت شما باید از این عبارات آگاهی داشته باشید تا بتوانید یک کمپین موثر تبلیغاتی را راه ببرید. تبلیغ ویدیویی گوگل یک راه مناسب برای تبلیغات هدفمند تصویری است.

کلمات کلیدی بومی لیستی از عبارات کلمات کلیدی هستند که شما بابت آنها رنکی دریافت نمیکنید. هرچه قیمت پیشنهادی شما بالاتر باشد، جایگاهتان بهتر خواهد بود. سپس قیمت پیشنهادی را برای هر کلیک کاربران مشخص کنید و مبلغی را به عنوان بودجه برای استفاده از گوگل ادز در نظر بگیرید. با استفاده از استراتژیها و اطلاعات ارائهشده در بالا، آنچه شما نیاز دارید، ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق در گوگل ادز است که باعث ایجاد کلیک و تبدیل کاربران به مشتری میشود.

گروه تبلیغات یا ad group درواقع گروهی از تبلیغات مختلف هستند که شما آنها را با یک هدف ساختهاید و تم مشابهی دارند. گوگل ادز براساس یک سیستم پیشنهاد و مناقصه است که در آن شما میتوانید بهعنوان یک مبلغ حداکثر مقدار پیشنهادی که میخواهید برای کلیک روی تبلیغاتتان بدهید را انتخاب کنید. این ابزارها به آنها اجازه میدهد تا با تحلیل و بررسی موارد و نکاتی نظیر میانگین هزینهها در هر کلیک کردن، موقعیت آگهی و… شبکه نمایش به تبلیغکنندگان پیشنهاد میدهد که تبلیغات خودشان را در قالب بنر روی وبسایتهایی قرار دهند که بخشی از شبکه نمایش است. مورد دوم کاربرد google ads در تبلیغات نمایشی (Display Network) است که جز مجموعه شبکه نمایش گوگل هستند. رباتهای گوگل به صورت روزانه در حال بررسی و آنالیز فضای وب هستند و به سایتهای گوناگون براساس کیفیت و کاربرد آنها رتبه میدهند.

تبلیغات گوگل میتواند هم در صفحات جستجو یا در صفحه وب درون شبکه نمایشی گوگل (GDN) نمایش داده شود. بازاریابان دیجیتال معمولا از شبکه نمایش با نام خودش یاد میکنند. می توانید به صورت رایگان اکانت گوگل ادز خود را ایجاد کرده و نیازی به پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغاتتان در گوگل نباشد. شناسایی و بهینه سازی کلمات کلیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا کلمات کلیدی اساس هر جستجویی هستند که موجب می شوند تبلیغات شما به کاربر نمایش داده شود. به این کلمات (کلماتی که به ازای سرچ آن ها توسط کاربر، سایت شما به کاربر نمایش داده شود) کلمات کلیدی گفته می شود. زمانیکه کاربر گوگل یک کوئری را در فیلد سرچ تایپ میکند گوگل محدودهای از نتایج را که با هدف کاربر تناسب دارد برمیگرداند. ● Exact Match عبارت کلمه کلیدی شما را همانطور که به ترتیب دقیق نوشته شده است حفظ میکند.

نحوه کار با گوگل ادز

تبلیغات در گوگل ادز توسط چه افرادی مشاهده میشود؟ تعداد افرادی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند دائماًرو به افزایش است! همچنین مطمئن شوید که سایت ریسپانسیو دارید یا از تبلیغات واکنشگرا استفاده می کنید تا Google بتواند اندازه های مناسب تبلیغات را به دستگاه های تلفن همراهی که سایت شما را مشاهده می کنند، ارسال نماید. بدلیل محبوبیت و اعتبار سرویس های گوگل، استفاده از گوگل ادز باید بخشی از تبلیغات پولی آنلاین شما در نظر گرفته شود.

سایت هایی که خواستار تبلیغ بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک باشند هزینه ی مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند. هزینه تبلیغات ویدیویی گوگل به ازای هر بازدید حساب می شود. اما در چگونگی تعیین بازدید دیدگاه های مختلفی وجود دارد. اگر بیش از یک منطقه اصلی را برای نمایش تبلیغات در نظر بگیرید با مخاطبان مختلفی مواجه میشوید. کاربران: کاربران افرادی هستند که در شبکههای اینترنت و گوگل به گشت و گذار میپردازند و در این حین با تبلیغات شما در گوگل مواجه میشوند.

شبکه نمایشگر گوگل چطوری کار میکنه؟

CPE با هزینه بهازای هر تعامل مقداری است که شما باید به هنگامی که شخصی اقدامی از پیش تعیین شده با تبلیغات شما انجام میدهد درامد از گوگل ادز باید بپردازید. CPM یا هزینه بهازای هر هزارتا مقداری است که شما برای یک هزار تاثیر تبلیغاتی میپردازید، شما زمانی این مبلغ را میپردازید که تبلیغ شما به هزاران نفر نمایش داده شده باشد. QS یک عامل تعیینکننده در اد رنک شما میباشد. اد رنک شما با بیشترین پیشنهاد ضرب در امتیاز کیفیتان بدست میآید. هرچه پیشنهاد شما بالاتر باشد جایگاه شما بهتر خواهد بود. پلتفرم گوگل ادز با قابلیتهای ویژه خود بستری را فراهم میکند تا کسبوکار شما توسط مخاطبانتان بیشتر دیده شود. ممکن است برایتان سوال شود که چه چیزی هزینههای تبلیغات گوگل را تعیین میکند؟ این دستورالعمل به شما آموزش میدهد که برای شروع تبلیغات در گوگل به چه چیزی نیاز پیدا خواهید کرد.

سایت گوگل ادز در حین ایجاد تبلیغات ، از مرتبط بودن و فریبندگی آن ها برای کلیک کردن توسط بیننده اطمینان حاصل کنید. هرچه مقدار آن بیشتر باشد رنک شما بهتر خواهد بود و افراد بیشتری تبلیغات شما را مشاهده میکنند و احتمال کلیک کاربران روی تبلیغات شما بالا میرود. شبکه نمایش گوگل تقریبا به 90 درصد از کاربران در سراسر جهان دسترسی دارد، که این درواقع انبوه زیادی از مخاطبین را در بر میگیرد. شبکه نمایشگر گوگل چطوری کار میکنه؟ برای استفاده از سرویس گوگل ادز میتوانید از آژانسهای تبلیغاتی با تجربه استفاده کنید. با وارد کردن کلمه کلیدی موردنظر تنها پس از گذشت چند دقیقه نتایج شگفتانگیزی را مشاهده میکنید و متوجه میشوید که قبل از آن تمام روشهای دیگر تبلیغاتی که انجام دادهاید اشتباه بوده است. ابتدا باید با نام کاربری و رمز عبور اکانت گوگل خود وارد گوگل ادز شوید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

در قسمت قبل گفتیم که یکی از بهترین راههای افزایش ترافیک ارگانیک، کار کردن بر روی کیفیت محتوای سایت از طریق نکات سئو است. گوگل ادوردز یا گوگل ادز یکی از به صرفهترین و سریعترین راههای تبلیغاتی و افزایش درآمد در کسب و کار محسوب میشود. در ادامه به انواع تبلیغاتی که می توانید در گوگل ادز داشته باشید پرداختیم و یکی از مهم ترین و محبوب ترین تبلیغ (CPC) را با مثال های گوناگونی شرح داده شد. افراک یکی از پارتنرهای رسمی گوگل است که با بیش لز 10 سال تجربه در زمینه تبلیغ در گوگل به یکی از بهترین آژانس های تبلیغاتی تبدیل شده است. به همین دلیل قرار گرفتن وبسایت و آگهی تبلیغاتی در اولین صفحه گوگل از بهترین ومهمترین روشهای تبلیغات در گوگل ادز است. راههای زیادی برای بالا بردن کیفیت تبلیغات وجود دارد و باید حواستان باشد که بتوانید از بالاترین حد این توانتان استفاده کنید و حتی اگر به فکر تبلیغات پولی گوگل ادز هستید، بهترین گزینه را با بالاترین بازدهی انتخاب کنید.

درامد از گوگل ادز

سیستم گوگل ادز به گونهای طراحی شده است که تبلیغات کسب و کارها را به مخاطبان خاصی نشان میدهد. شبکه سرچ به تبلیغات پرداخت بهازای هر کلیک برمیگردد که در آن مبلغان روی کلمات کلیدیای که به کسبوکارشان مربوط است مزایده انجام میدهند و این شانس را دارند که تبلیغاتشان را به کاربرانی که آن کلمات کلیدی را در گوگل بهعنوان بخشی از کوئری سرچ وارد میکنند نمایش دهند. همچنین گوگل ادوردز یک شبکه بسیار پرکاربرد و گسترده آنلاین در سراسر جهان میباشد و میلیونها کسبوکار بهصورت آنلاین کار تبلیغاتشان را با استفاده از تبلیغات گوگل انجام میدهند تا به مشتریان جدیدی دست پیدا کنند و کسبوکارشان را ارتقا دهند. یکی از راههای بسیار مؤثر در این زمینه افزودن آگهی و قرار دادن تبلیغات در گوگل است. این پارامتر به خوبی می تواند کیفیت آگهی شما را نشان بدهد و به شما کمک می کند تا بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

تبلیغات گوگل ادز چیست جهت شروع تبلیغات میتوانید از انواع سرویسهای ارائهدهنده خدمات تبلیغات در گوگل بهرهمند شوید و برنامهریزی اصولی در این زمینه داشته باشید. ما این آموزش را با فرض انتخاب گزینه دوم ادامه میدهیم.همانطور که در قسمت بالای تصویر فوق میبینید، برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز باید چهار مرحله را طی کنیم:- Your business & audience: در اینجا باید کسبوکار و همینطور ماهیت و خصوصیات مخاطبانتان را مشخص کنید.- Your ad: در اینجا ویژگیهای تبلیغی را که میخواهید گوگل آن را نمایش دهد، مشخص میکنید.- Budget and review: برای کمپین تبلیغاتیتان چقدر میخواهید دستبهجیب شوید؟ این یک شکل ارزان قیمت از تبلیغات است که می تواند چشم اندازهای واجد شرایط و در بازار را به درستی مدیریت کند. البته این موضوع به معنای این است که افرادی که از تبلیغ ویدیویی گوگل در ایران استفاده می کنند تقریبا در این عرصه بی رقیب خواهند بود و استفاده بیشتری از ظرفیت های این تبلیغات خواهند داشت.

ثبت نام در گوگل ادز