دیجیتال مارکتینگ چیست؟

این هدف ممکن است افزایش دنبال کنندگان در توئیتر، ترافیک وبسایت، اینگیجمنت بیشتر با حساب کاربری یا افزایش دفعات دانلود اپلیکیشن باشد. پیچیدگی سایتها را بالا برده است و اگر به اندازه کافی دقت نشود، پیچیدگی بالا، باعث شکست شما خواهد شد. بازاریابی دیجیتال آنقدر مهم شده که اگر یک کسبوکار اهمیتی برای آن قائل نشود، هیچ راهی برای ماندن در این بازار شلوغ ندارد. پرداخت به ازای کلیک بهمنظور هدایت ترافیک به سمت وبسایت موردنظر انجام میشود که در آن به ازای هربار کلیک روی تبلیغات، پول پرداخت میشود. این یک فرصت عالی برای حفظ ارتباط شرکت خود با رسانهها محسوب میشود.

در زمینه آموزش و یادگیری سئو، انتخاب کلمات کلیدی، نیاز به تحقیق و بررسی دارد تا بتوانید، بهترین موضوع، مرتبط ترین و پر سرچ ترین ها را برای محتوا و سایت خود انتخاب کنید. مورد بررسی و بهینه سازی قرار می گیرد. شانس بیشتری برای اینکه برند شما در مقابل افراد درست قرار بگیرد. بازاریابی دیجیتال به عنوان شکلی از بازاریابی آنلاین، به سازمان ها اجازه می دهد تا هویت برند خود را ایجاد کنند و صنعت بازاریابی را متحول کنند. همچنین میتوانید از تبلیغاتی استفاده کنید که پروفایل شما را به مخاطب نشان میدهند. همچنین به شما کمک میکنند تا برای افزایش اطلاعات مشتری و مخاطب خود محتوا تولید کنید، مشتریان را برای خرید هدایت کرده و باعث افزایش لید در کسبوکار خود شوید. همچنین از تاکتیکهایی مانند کامنت گذاری، پست گذاشتن لینک پست مهمان در فرومها یا استفاده از نشانه گذاری اجتماعی (social bookmarking) و غیره استفاده کنید.

مزیت برای شما این است که نه تنها به شما کمک می کند تا رتبه بهتری داشته باشید و بنابراین بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. یکی از رایجترین روشها در این بازاریابی دیجیتال، گوگل ادز است که به شما کمک میکند سایت خود را بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار دهید. سئو را میتوان مهمترین تکنیک برای دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد، هنگامی که کاربری خدمات و محصولات شما را در وبسایتی مانند گوگل جستجو میکند در حقیقت مستقیما به به دنبال شماست و میتواند به هدفمندترین مشتری شما تبدیل شود، از این رو اگر بتوانید وبسایت خود را در صدر نتایج جستجو قرار دهید خواهید توانست این کاربر را به مشتری خود تبدیل کنید. نرخ کلیک صفحه نتایج جستجوی گوگل ( Google SERP CTR ) و نرخ پرش ( bounce rate : میزان ترک کاربران از صفحه وب سایت )، ابزار مهمی برای متخصصان سئو در بازاریابی اینترنتی شده است.

1. ارتباط خبرنگاران از طریق شبکههای اجتماعی: بهعنوان نمونه میتوانید در اپلیکیشن توییتر با خبرنگاران ارتباط برقرار کنید. برای تبلیغات نیتیو، تبلیغات ابتدا از طریق تولید محتوا هدایتشده و سپس در کنار سایر محتواهای مطابق مطالب و محتواهای غیر پرداختی در یک پلتفرم به نمایش گذاشته میشوند. آیا کاربران از شبکه های اجتماعی شما بازدید می کنند و آیا مطالب مورد استقبال قرار میگیرد؟ گرچه این مدل بازاریابی در شرایطی میتواند اثربخش باشد اما دیجیتال مارکتینگ، با انتقال صفر تا صد فرآیند بازاریابی در اینترنت، فرصتهای بیشتر، کمهزینهتر و موثرتری در اختیار برندها قرار میدهد تا از طریق آن بتوانند خود را به مشتریان هدف برسانند. افزایش لید و تبدیل آن به مخاطبان اصلی و مشتری یک روند طولانی است و شما میتوانید پس از تعیین هدفی خاص با ارسال نامههای الکترونیکی و محتواهای خاص به مخاطب، این فرایند را بهصورت خودکار انجام دهید. لیست شما باید همه این کلمات را دربر بگیرد.

اگر شرکت و یا فردی اعلام کرد که به شما تضمین رتبه می دهد و یا اینکه در مدتی کوتاه (زیر ۶ ماه) می تواند سایت شما را به رتبه ۱ گوگل برساند در صداقت و یا تکنیک اجرایی آن فرد یا مجموعه شک کنید. در بازاریابی دیجیتال شما میتوانید بسیار هدفمندتر از بازاریابی سنتی و گاهی حتی با هزینه کمتر به هدفتان برسید. گیمیفیکیشن به هیچ عنوان بازی نیست، بلکه تلاش میکند با کمک پاداش و جایزه فرد را به انجام کار و فعالیتی در زندگی روزمره تشویق کند. باور کنید این sms مارکتینگ نیست، بازاریابی پیامکی اصول و روشهایی دارد که با توجه به آنها باید اقدام کنید. ایجاد این فایل به شما کمک میکند ارتباط رباتهای گوگل با سایت خود را کنترل کنید.

با ایجاد لینک های داخلی با انکر تکست های مناسب، می توانید به گوگل نشان دهید که کدام صفحات سایت شما مهم هستند و سایت شما در مورد چه چیزی است. برای بهینه شدن تصاویر در سئو داخلی و نمایش آن در نتایج جستجوی گوگل، باید از ویژگی های Alt و Title برای تصاویر موجود در متن استفاده نمود. کاربران به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که در اول نتایج جست و جو ظاهر می شوند کلیک می کنند. دیجیتال مارکترها برای این که بتوانند عملکرد شرکت را برای هر شاخص اندازهگیری کنند، معمولاً تمرکز خود را روی یک شاخص کلیدی عملکرد متفاوت برای هر کانال میگذارند. بازاریابی دیجیتال اغلب نسبت به تبلیغات سنتی مقرونبهصرفهتر بوده و امکان اندازهگیری موفقیت شما را به صورت روزانه فراهم میکند. همه این موارد به هدف شما بستگی دارد.

دیجیتال مارکتینگ چیست پاسخ ندادن بهنظر کاربران حرفهای نبوده و به اعتبار شرکت شما لطمه میزند اما پاسخگوییهای شما میتواند باعث شود که برند شما انسانیتر بهنظر رسیده و از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردار شود. شبکه های اجتماعی یکی از کانالهای ترویج محتوای مورد نظر است که مزایای بسیاری مثل افزایش آگاهی از برند خواهد شد، به همین خاطر امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از پرنفوذترین مدلهای بازاریابی است. بازاریابی محتوایی به معنی تولید، توزیع و ترویج محتوا برای افزایش ترافیک سایت، آگاهی از برند، هدایت مشتری، مراقبت از مشتری، به دست آوردن لید و در نهایت خرید و کسب سود است. بنابراین صرفهجویی در سرمایه یکی از دلایل اصلی روی آوردن به بازاریابی دیجیتالی شناخته میشود. در این مورد ما شخص فروشنده سایت حتی نحوه بدست آوردن لینک را نیز توضیح داده است.

در این مقاله با هم نگاهی خواهیم داشت به 10 نوع از برترین انواع دیجیتال مارکتینگ و مزایا و معایب هرکدام از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مطلب چیستی بازاریابی پیامکی و مزایا و محدودیتهای آن این نکات و روشها را توضیح دادهایم. تصاویر و اینفوگرافی به انواعی از محتوای بصری گفته میشود که به بازدیدکنندگان وبسایت شما کمک میکند تا مفاهیمی که بهدنبال آن هستند را بدست آورند. در این روش شما باید کاری کنید که مشتری با میل و رغبت خود از صفحات سایت و یا پست های اینستاگرام تان دیدن کند و محصولات را خریداری کند.

همانطور که گفته مدیران سئو وظیفه رتبهبندی کسبوکارها در گوگل شانار گروپ را برعهده دارند. 3. کامنتهای وبلاگ یا وبسایت که دارای اینگیجمنت بالایی هستند: همانگونه که در شبکههای اجتماعی به نظرات کاربران پاسخ میدهید، باید به نظرات آنها در وبلاگ و وبسایت نیز پاسخ داده و تعامل کاربر با سایت را بیشتر کنید. شاید اطلاعات دقیقی درباره وظایف آژانسهایی که با تمرکز در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار میکنند نداشته باشید یا شاید هم بخواهید یکی از این آژانسها را برای توسعه برندتان انتخاب کنید و راهنمایی بخواهید. وظایف کارشناسان بازاریابی دیجیتال افزایش لید و آگاهی از برند از طریق تمام کانالهای دیجیتالی پولی و رایگان است. به دلیل این که فعالیتهای نامبردهشده در بالا معمولاً جدا از یکدیگر انجام میشوند، بسیار مهم است که فردی متخصص تمام این فعالیتها را ردیابی و بررسی کند.

دیجیتال مارکتینگ

پرفورمنس به معنای عملکرد بوده و در واقع تمام عملکردهای مختلف توسط این فرد اندازه گیری میشود. اولین اپرای زنده ای که پخش شد، باعث شد که بلیتهای همایش آن خواننده تمام و کمال فروش برود. بهعنوان مثال ممکن است در شرکتهای کوچک تمام کارهای دیجیتال مارکتینگ برعهدهی یک فرد متخصص باشد، اما در شرکتهای بزرگتر این کار برعهدهی افراد متخصص زیادی است که هر کدام شاخص کلیدی عملکرد (KPI) مختص خود را دارند. آژانس های دیجیتال مارکتینگ با بکار گیری نیرو های متخصص و کار بلد کار های لازم را برای پیشرفت و توسعه کاری شما انجام می دهند.

بافر، یک اپلیکیشن مدیریت شبکههای اجتماعی است که به شما امکان برنامهریزی دقیق پستهای شبکههای اجتماعی مختلف و ردیابی نتایج میزان رشد آنها را میدهد. به طور مثال اگر کسبوکاری که برای آن کار میکنید فصلی است، مطمئن شوید که نتایج آن را با نتایج همان ماه در سال قبل مقایسه میکنید. از فواید استراتژی بازاریابی دیجیتال میتوان به این موضوع اشاره کرد که بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند که به طور مداوم روند را عوض کرده و تغییر داشته باشید تا زمانیکه مطمئن شوید در کانالهایی که عملکرد و بازدهی خوبی ندارند پول خود را برای تبلیغات هدر نمیدهید.

بازاریابی محتوا

در بخش بعد، شما را با بازوی قدرتمندی در کنار محتوا آشنا میکنم! گوگل آنالیتیک اطلاعاتی مانند این که چه صفحاتی در وب سایتتان دارای ترافیک بازدید بیشتری هستند، تعداد بازدیدکنندگان و فعالیت های کاربران، زمان حضور ومسیر خروج آنها را نمایش می دهد. حجم وجود دارد (سهم بیشتری از صفحه گوگل به خود اختصاص دهید ) و با رتبه بندی برای عبارات جستجوی خاص، مشتریان مناسبی را جذب خواهید کرد. وقتی اوضاع به این شکل می شود، طبعاً مدیر سایت یک سرچ ساده می کند تا ببیند چرا با وجود آن همه تلاش، گوگل تحویلشان نمی گیرد و بدتر از آن، اینکه مخاطبان آن ها را نادیده می گیرند تا اینکه بالاخره برخورد می کنند با یک کلمه که همه جا تکرار شده است و آن کلمه چیزی نیست جز «سئو سایت». اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مگر استراتژی محتوا همان بازاریابی محتوا نیست؟

یکی دیگر از اصطلاحات مفید و کاربردی سئو خارجی است که به معنای لینک دادن از سایت های دیگر به یک وب سایت ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، درج بنر تبلیغاتی در وب سایت های دیگر و غیره است. درواقع بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) شامل تمام قسمت های وب سایت که به بهبود بازدید، ترافیک و نرخ تبدیل جستجو مربوط میشود، است. شما میتوانید برای تبدیل تجربه مشتری به بهترین تجربه از تمام روشهای بازاریابی دیجیتال ذکر شده در بالا استفاده کنید. در دیجیتال مارکتینگ میتوانید مخاطبان بیشتری نسبت به روشهای سنتی داشته باشید و افرادی که تمایل به خرید خدمات یا محصولات شما را دارند، هدف قرار دهید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ بههمین دلیل ابزارهایی برای برنامهریزی انتشار محتوای شما در شبکههای اجتماعی وجود دارند که به وسیله آنها میتوانید از زمان خود بهتر استفاده کرده و تمرکز خود را بر استراتژی محتوا بگذارید. برای تولید محتوا مدلهای مختلفی وجود دارد تا شما بتوانید با استفاده از این الگوها محتواهای هدفمندی برای مخاطب خود تولید کنید. اتوماسیون بازاریابی با استفاده از نرمافزارهای مختص این کار انجام میشود و در واقع عملیات کلی بازاریابی دیجیتال شما را خودکارسازی میکند. در اختیار ندارید. آیا با بدنه خالی ماشین میتوانید فرد مورد علاقهتان را به خرید یا رستوران ببرید؟

برای بررسی هر چیزی نیاز به متریکهای مختلفی است، بنابراین برای اینکه بتوانیم مزایای بازاریابی دیجیتال را برشماریم، باید آنرا در مقایسه با بازاریابی سنتی بسنجیم. از آن گذشته تجربه، مهارت و خلاقیت یک دیجیتال مارکتر است که او را از دیگران متمایز می کند. پس از آن فیسبوک آن را به فیلدهای خبری افرادی که محتوا و مخاطبان آن با محتوا و مخاطبان شما همخوانی دارد و در یک راستا هستند قرار میدهد. البته هیچ شکی هم نیست که بازاریابی محتوا امری بسیار مهم و ضروری برای هر کسب و کار اینترنتی است و تمامی اقداماتی که یک کسب و کار آنلاین در این راستا انجام میدهد تاثیرگذار خواهد بود. ولی این بدین معنا نیست که تنها در زمینه تولید محتوا نیروهایی را برای کمک بیارید. 1. به وسیله بازاریابی دیجیتال میتوانید تنها کاربرانی که به احتمال زیاد تمایل خریداری خدمات یا محصول شما را دارند هدف قرار دهید.