دیزل ژنراتورهای کامینز

نکته مهم در به کارگیری این مولد ها قابلیت فعال شدن اتوماتیک آنها می باشد. دامنه قدرت موتور دستگاه های این برند بین 88 تا 655 کیلووات است. بهترین ژنراتور برق برای ماینینگ ارز دیجیتال چیست | ژنراتور برای ماینر | تامین برق ماینینگ استخراج ارزهای دیجیتال امروزه به یکی از تجارت های مناسب در بستر دیجیتال تبدیل شده است. در دینام یک میدان مغناطیسی در اطراف استاتور ایجاد می شود که موجب تولید جریان برق خواهد شد. برای خرید انواع دیزل ژنراتور ایویکو هم باید این موضوع را در نظر داشته باشید. این دستگاه ولتاژ و فرکانس AC را برای تبدیل ولتاژ به DC به پل یکسو کننده میدهد و در طرف مقابل، از خازن و سلفها برای فیلتر کردن جریان DC استفاده میکند، سپس در مرحله آخر ولتاژ DC را به AC معکوس میکند و آن را در فرکانسی که مدنظر کاربر قرار دارد به موتور میفرستد.

و از طرفی سرعت موتور با تغییر ولتاژ و فرکانس ارائهشده توسط خروجی دستگاه متغیر میشود. این عمل یک نیروی الکترومغناطیسی در سیم پیچ ثابت ایجاد میکند و در نهایت خروجی دستگاه جریان الکتریسیته یا همان برق میباشد. این نیروی مکانیکی چرخشی توسط میل لنگ باعث چرخش یک سیم پیچ (آهن ربا) در داخل یک سیم پیچ ثابت دیگر میشود. برند دیگر مطرح در این حوزه دیزل ژنراتور کامینز است که این شرکت هم جزو شرکت های مطرح تولید به حساب می آید. با همه این مزایا، یک دستگاه بی صدا اضافه شده است. بیشتر آنها بی صدا هستند و در مقایسه با موتورهای گازی با اندازه مشابه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

قسمت ژنراتور: بعد از دیزل، گرانترین بخش ، ژنراتور است. قسمت ثابت ژنراتور بوده و شامل سیم پیچ های الکتریکی روی یک هسته آهنی می باشند. هنگامی که حلقه در حالت عمودی (صفر درجه) قرار دارد، سیم پیچ به موازات میدان حرکت می کند و خطوط مغناطیسی نیرو را قطع نمی کند. در هر دو حالت قابلیت استفاده را دارند. برای مشاغل بزرگ، انبارها یا خدمات بهداشتی از جمله بیمارستانها که به طور مداوم کار میکنند و در صورت قطعی برق نیاز به منبع برق اضطراری دارند.

فروشگاه اینترنتی سولار نیرو نماینده فروش موتور برق دیزلی کاما KAMA است. در مکانهایی مانند بیمارستانها که قطع برق اهمیت دارد، استفاده از یک ژنراتور برق با یک منبع تغذیه ثابت بسیار مهم است و ژنراتور برق دیزلی تمامی این مزایا را دارد. همچنین این محصول دارای تانک سوخت با ظرفیت بسیار بالا، کلید اتوماتیک و منبع اگزوز صنعتی است که هزینه های نصب را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است. ژنراتورها دارای اجزای زیادی از جمله سیم پیچی ها، استاتور، روتور، بدنه و … ژنراتور دیزلی موتورسازان در بخش کشاورزی کارایی قابلتوجه و نتیجهی چشمگیر زیادی بههمراه داشته است. کنترل بورد ژنراتور و غیره تشکیل شده است. آلترناتوها از یک سیمپیچ ثابت (Stator) و یک سیمپیچ متحرک روتور (Rotor) شکل گرفتهاند که با تشکیل میدان مغناطیسی در بخش خارجی آلترناتوز باعث تولید برق میشود. فرآیند تولید برق در الترناتور بدین شکل است که انرژی مکانیکی از طریق میل لنگ به شفت منتقل می شود و شفت به عنوان واسط باعث چرخش روتور می شود.

به همین دلیل در سیستم های سوخت رسانی از فیلتر ها یا تصفیه کننده ها برای جدا کردن آلودگی ها از سوخت استفاده می شود. سپس یک سیم به دور میل لنگ دیزل ژنراتور بارها پیچیده می شود که بین مغناطیسی ها و در میدان مغناطیسی قرار می گیرد. اما در دیزل ژنراتور دیگر شمعی وجود ندارد که جرقه ایجاد کند. به صورت کلی میتوان گفت که درایوها ولتاژ و فرکانس را به یک ولتاژ و فرکانس دیگر تبدیل میکنند و با این کار سرعت موتور را بدون اینکه گشتاور را تغییر دهند، کنترل میکنند. لامپ در این شرایط نیز روش میشود؛ بنابراین، تفاوت در هر دو مورد چیست؟ علاوه بر این، درایوهای امروزی قابلیتهای شبکه و تشخیص را برای کنترل بهتر عملکرد و افزایش بهرهوری یکپارچه میکنند؛ بنابراین، صرفهجویی در انرژی، کنترل هوشمند موتور و کاهش پیک جریان کشیده شده سه دلیل عالی برای انتخاب یک VFD بهعنوان کنترلکننده در هر سیستم موتور محور است.

امروزه موتور برقهای گازسوز نیز وجود دارند که بخاطر نوع سوخت مصرفی آنها، هزینههای آنها نسبت به موتور برق بنزینی کمتر میباشد، کم مصرف هستند، خطر کمتری دارند، کمتر باعث آلودگی هوا میشوند و باعث افزایش طول عمر محصول میشوند. همان طور که از نامش پیداست سوخت ژنراتور برق با استفاده از گاز شهری و کپسول مایع انجام میشود. برعکس فرکانس ثابت ارائهشده توسط برق شهری که یک موتور را در تمام مدت با سرعت کامل کار میکند، درایو فرکانس متغیر انعطافپذیری و همچنین صرفهجویی در هزینه را در تولید و سایر صنایع فراهم میکند. نسبت توان به وزن یک ژنراتور پایه گازسوز در مقایسه با سایر ژنراتورهای دیزلی هم رده، بسیار بالاتر است. سوخت دیزل در مقایسه با سایر سوخت هایی مانند بنزین با دمای بالاتری سوزانده می شود که همین مورد سبب کارایی و قدرت بالای ژنراتور می شود. در این وسایل ابتدا، در موتور احتراق داخلی با سوخت گازوئیل، نیروی مکانیکی چرخشی تولید میشود.

تعیین سوخت دیزل ژنراتور بستگی به محل آن دارد. در موتور دیزل ژنراتور، ابتدا هوا و سوخت وارد محفظه احتراق شده و تا حد زیادی فشرده میشود. این مسئله باعث می شود اینورتر دستگاه های زیادی که برای برق استاندارد طراحی شده اند را تغذیه کند. وظیفه یک اینورتر تبدیل انواع جریانهای برق به همدیگر است که بیشترین استفاده از آن در تبدل جریان DC به جریان AC است. بصورتیکه امروزه تقریبا هرکجا که موتور استفاده شده، یک دستگاه درایو نیز در کنار موتور برای کنترل و بهبود حرکت موتور قرار داده شده است. اینورتر برق مورداستفاده در شبکه سیستم قدرت برای تبدیل برق DC عمده به برق AC تأمین میکند و این ابزار یعنی در انتهای دریافت خطوط انتقال HVDC استفاده میشود. به زبان بسیار ساده کار یک اینورتر با کار یک درایو بسیار فرق دارد.

کاربرد دیزل ژنراتور

در مرحله بعدی این نیروی چرخشی توسط آلترناتور به انرژی الکتریکی تبدیل میشود. از این مولدها بعنوان تولید کننده انرژی الکتریکی در موارد ضروری که برق برای چند دقیقه ممکن است قطع شود، مثلا در بیمارستانها تا تامین برق کشتی، قطار، محیطهای صنعتی، ورزشگاهها استفاده میشود. VFD ها به شما این امکان را میدهند که از یک موتور برای انواع فرآیندها و شرایطی استفاده کنید که ممکن است به سرعتهای متفاوتی نیاز داشته باشند. آموزش های تخصصی به صورت کلاس های حضوری در سایت ها و برنامه های آموزشی کامپیوتری از راه دور این اطمینان را به مشتری می دهند که تکنسین های کامینز با بالاترین استانداردهای آماده ارائه خدمات مورد نیاز می باشند. همچنین VFD نسبت ولت به فرکانس را ثابت نگه میدارند و با این کار گشتاور موتور را حفظ میکنند. در مواقع خرابی تعمیرات آن تخصصی تر نسبت به یک موتور دیزلی می باشد.

از مجموعه دیزل ژنراتورها در مکان هایی بدون اتصال به شبکه برق، مانند مواقعی که نیاز ضروری به فراهم کردن توان و انرژی است و نیز زمان هایی که شبکه وجود ندارد، استفاده می کنند. حتی قطعه ای نیز به نام انژکتورهای سوخت وجود دارند که سوخت را به محفظه احتراق موتور به طور مستقیم تزریق می کنند. دیزل ژنراتورها در مقایسه با موتورهای بنزینی سوخت کمتری مصرف می کنند. از دیزل ژنراتور در محیط های استفاده می کنند که به صورت پیوسته در مناطقی استفاده می شود که انرژی برق نیست. علاوه بر انتشار نویز کمتر، دیزل ژنراتور سایلنت، مزایای دیگری را برای کسانی که آن را خریداری می کنند. میتوان گفت بیشترین رنج مصرف دیزل ژنراتور از 50 الی 1000کیلو ولت آمپر است و دیزل ژنراتور ها از سایز 5 کیلو ولت آمپر ساخته میشوند.

اغلب برج های سرد کننده بزرگی در کنار ژنراتور های بسیار بزرگ و کارخانه جات نیروی کوچک وجود دارد برای که همه ی کاربرد های معمول دیگر هم از لحاظ مسکونی و هم صنعتی، رادیاتور استاندارد و فنی بر روی این ژنراتور وصل شده اند که به عنوان سیتم خنک کنندگی اولیه کار می کنند. این نکته را هم فراموش نکنید که دیزل ژنراتور کوچک به خاطر سبک بودنش گزینه مناسبی برای خرید است و برخی از مراکز که به شبکه برق وصل نباشند به عنوان تولید کننده برق دائمی نیز از آن استفاده می کنند. درایو یا همان اینورتر دستگاهی است که با کنترل سرعت چرخش موتور باعث بهبود حرکت و کنترل موتور می شود. اینورتر یک دستگاه ساکن است. دیزل ژنراتور ایرانی و پس از آن چینی ، یک انتخاب ارزان است که فروشندگان دیزل ژنراتور معمولا پیشنهاد میدهند.

دیزل ژنراتور چیست

این فیلتر برای گرفتن و عاری کردن سوخت از دیزل ژنراتور ذرات بزرگ است. بلکه مخلوط هوا و سوخت آنقدر فشرده میشود که دمای مخلوط بالا میرود و این افزایش دما خود باعث عمل احتراق میشود که موجب عقب رفتن پیستون و تولید نیرو میشود که از طریق شفت به ژنراتور وارد میشود. در موتور برقی که از سوخت بنزین استفاده میکند پس از اینکه هوا و سوخت وارد محفظه سیلندر شدند، جرقهای توسط شمع انجام میشود تا احتراق در این مخلوط صورت بگیرد و پیستون به عقب رانده میشود و نیروی مکانیکی چرخشی تولید میشود.

مولدهای تولید برق زمانی مورد استفاده قرار می-گیرند که شبکه برق سراسری به هر دلیلی قطع شده و یا با مشکل مواجه شده باشد. هر دوی این دستگاهها برای تولید برق استفاده میشوند. موتور برق نیز در واقع همان دیزل ژنراتور است با این تفاوت که ابعاد کوچکتری دارد، با بنزین کار میکند، توان الکتریکی کمتری تولید میکند، هزینه بیشتری دارد. بنابراین هرچه توان یک موتور بیشتر باشد خروجی برق بیشتری نیز دارد. از آنجایی که موتورهای الکتریکی مصرف برق بالایی دارند، مهم ترین مزیت استفاده از اینورترها کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی پرمصرف است. این نوع ژنراتور دارای یک موتور دیزلی و یک آلترناتور است که دارای سیستم احتراقی است و به صورت تراکمی است این یعنی بر خلاف موتور برق های تزئینی و گازی بدون سیستم جرقه و شمع است و سیستم سوخت رسانی اش دارای یک پمپ انژکتور است. در حالی که گازوئیل هنوز قابل اشتعال است، خطر اشتعال بسیار کمتری نسبت به سایر انواع سوخت مانند بنزین دارد.

قیمت دیزل ژنراتور

از دیگر مهمترین و پرفروش ترین انواع دیزل ژنراتور می توان به دیزل های مولد پایه اشاره کرد که در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به مدت بسیار کوتاهی نیاز به برق دارد که از مهمترین این محل ها می توان به نمایشگاه ها، اردوگاه ها و کمپ ها اشاره کرد که معمولا به شکل موقت نیاز به برق دارند. هنگامی که به توان های خیلی بالا نیاز باشد می توان چند دیزل ژنراتور را به وسیله تابلو های برق سنکرون به هم موازی کرد و از توان چندین دیزل ژنراتور به طور همزمان استفاده نمود. به زبان ساده VFD یا درایو فرکانس متغیر یک دستگاه الکترونیکی بهحساب میآید که ازآنجهت کنترل موتور القایی AC یا موتور سنکرون استفاده میکنند.

با همه این مزایا، یک دستگاه بی صدا اضافه شده است.

این منبع تغذیه می تواند خود موتور الکتریکی یا تعداد باتری باشد که این میزان ولتاژ را تامین می کند. با توجه به پیشرفت روزافزون مصرف برق و نقش مهم این انرژی با ارزش شرکت پیشرو موتور پارسیان با بیش از چند سال تجربه و اخذ مجوز های رسمی در امر تامین و فروش انواع دیزل ژنراتور با بهرهگیری از تجارب سازندگان بزرگ دیزل ژنراتور در دنیا و همچنین با تکیه بر دانش مهندسان و متخصصین مجرب خود به عنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال اقدام به فروش دیزل ژنراتور، موتور های دیزلی و دیزل ژنراتور کوپله نموده است. بخش چرخان ژنراتور، «روتور» نامیده میشود. موتور دیزل ژنراتور جزو مهم ترین بخش های آن بوده و در انتخاب آن باید دقت کافی شده باشد زیرا در تعیین میزان انرژی الکتریکی تولیدی بسیار موثر است. به گفته سایت سنا برق توان اینورتر میتواند یک شکل از نیروی الکتریکی را به اشکال دیگر برق تبدیل کند اما نمیتواند برق تولید کند؛ بنابراین این دستگاه یک مبدل است نه یک ژنراتور.

دیزل ژنراتور ها diesel generator دستگاههای بزرگی هستند که با استفاده از گازوئیل، نیروی برق تولید میکنند. در بسیاری از محیط ها قطع برق می تواند باعث خسارت های جانی و یا مالی شود، برای مثال استفاده از این مولد ها در مرغداری و بیمارستان ها الزامی است. تنطیم کننده قسمت خروجی موتور ولتاژ بر عهده این قسمت است که ولتاژ خروجی موتور ژنراتور را تنظیم می کند. این فرآیند پیچیده به نظر می رسد، اما در واقع به ایجاد چیزی که به عنوان انرژی پاک شناخته می شود یا انرژی که در حین استفاده پایدار می ماند، کمک می کند. دیزل ژنراتورها برای مواقعی میباشند که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نباشد و بعضی اوقات هم برای کاهش هزینههای انرژی استفاده میشوند. به خصوص در این سالها که جوامع مختلف با کمبود برق شهری و قطعی برق مواجه هستند و از طرفی تمام ابزارها و وسایل کاربردی نیز برای روشن شدن و دیزل ژنراتورها دستگاهای ضروری محسوب میشود.

انواع دیزل ژنراتور