استرالیا بهتر است یا آمریکا ؟

چنین استانداردهای بالایی در نظام آموزشی باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به استرالیا چنین محبوب باشد. این اعداد و ارقام شامل توریستها نمیگردد (و در کل مفهوم گردشگری با مهاجرت کاملا متفاوت است) و همچنین بیشترین اقامتهای دائم اعطاء شده در میان این آمار و ارقام، متعلق به 3 دستهی نیروی کار، دانشجویان فارغالتحصیل با شروع به اشتغال در این کشور و الحاق خانوادگی میباشد. این مساله نیز مشکلات خاص خودش را ایجاد میکند. ضمن آنکه قرار است در سیاستهای مهاجرتی این کشور در سال جاری میلادی، مهاجرت و الحاق خانوادگی تقریبا 1.5 برابر شود، باید گفت که اهمیت به جذب نیروی کار برای رویش مجدد اقتصادی پساکرونایی دوچندان خواهد شد و همچنین در این راستا، متقاضیان تحصیل در استرالیا که افرادی با ارزش از نظر علمی پس از فارغالتحصیلی از این کشور و همچنین بهترین کاندیدها برای جذب به بازار کار و در نتیجه اخذ اقامت دائم تلقی میگردند نیز توجه ویژهای خواهد شد. در ادامه به معرفی داروهای ممنوعه در فرودگاه کانادا می پردازیم. با شروع دوران تب طلا در سال 1851، مهاجران اروپایی به ویژه انگلیسیها و آلمانیها به جستجوی طلا و کسب ثروت وارد این کشور شدند. یکی از شرایط، داشتن مجوز کار در کانادا است که این نوع مجوز، به دو دسته کارگر موقت و کارگر دائم تقسیم می شود.

مزیت بزرگ این مدل کار کردن در این کشور، پاداشهای پایان سال آن است که هر چه میزان سابقه کاری شما بیشتر شود، میتوانید پاداش بیشتری دریافت کنید. اگرچه این کشور برای زندگی دانشجویی گران محسوب میشود، اما بسیاری از افرادی که از طریق اپلای تحصیلی به این کشور وارد میشوند، در واقع قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و تحصیل را تنها پلهای اولیه و به عنوان یک پل و واسط بسیار عالی در مسیر دریافت اقامت دائم این کشور میدانند. توجه داشته باشید که در این حالت صحت رابطه دو فرد به صورت کامل بررسی میشود و آنها باید ثابت کنند که این رابطهای واقعی بوده و صرفا به منظور اخذ اقامت استرالیا صورت نگرفته است؛ به ویژه که در سالهای اخیر بسیاری ار این طریق سوء استفاده نموده و بنابراین حساسیت بر این مورد یعنی برآورد و سنجش واقعی بودن ازدواج طرفین بسیار زیاد شده است. این لیست ارائه شده در بردارنده عناوین شغلی است که افراد فعال در آن حوزه میتوانند برای کار در استرالیا اقدام کنند.

در واقع آگاهی از میزان درآمد، هزینههای زندگی، نرخ بیکاری، توان اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی بر انتخاب مقصد مهاجرت اثر مهمی دارد، زیرا بیشتر مهاجران به دنبال دستیابی به شرایط بهتر زندگی از کشور خود خارج سایت mohajerat55 میشوند. استان Quebec علاوه بر هماهنگ بودن با دولت فدرال کانادا در سیستم Express Entry، خودش به صورت مستقل نیز اقدام به پذیرش مهاجر کرده و به خاطر شرایط ویژه آن، بسیاری از متقاضیان رفتن به کانادا مستقیما برای اپلای کردن به سراغ دولت Quebec میروند. همچنین در این راستا شرایط مالی شریک زندگی متقاضی و همچنین وضعیت سلامتی و شرایط پزشکی او نیز از سوی دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل برای سال 2021 ایجاد تغییرات عمدهای در دستور کار قرار گرفت تا با انجام اصلاحاتی در برنامههای مهاجرتی استرالیا، بازپروری از این 2 سال سخت برای تقریبا همه مردم جهان و کشورها در همه امور از جمله امور مهاجرتی راحتتر گردد.

از طرفی در کنار این سیستم آموزشی بسیار پیشرفته، مدرن و برتر، حقیقتی غیر قابل انکار وجود داشته و آن گران بودن دانشگاههای استرالیا برای تحصیل است؛ به طوری که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی جهان، این کشور را به عنوان یکی از گرانترین کشورها برای تحصیل اعلام کرده است، زیرا شهریه دانشگاههای این کشور به خصوص برای دانشجویان بینالمللی بسیار بالاست و در واقع یکی از راههای قابل توجه برای کسب درآمد دولت استرالیا و جذب سرمایه بینالمللی، همین جذب نرخ بالای دانشجوی بینالمللی محسوب میشود. دانشجویان دانشگاههای امیرکبیر و تهران که در رشتههای مهندسی عمران، مهندسی سازه، مهندسی شیمی، مهندسی محیط زیست، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی تولید، مهندسی تولیدات گیاهی، مهندسی معدن و مهندسی مواد در دو سال اخیر فارغالتحصیل شدهاند، میتوانند برای دریافت ویزای موقت کاری استرالیا (ساب کلس 476) اقدام کنند. اسکات موریسون، از سال 2018 میلادی تا به امروز (2022) سمت نخست وزیری کشور استرالیا را بر عهده دارد. این سیاست برای سالهای متمادی دنبال میشد و در دوران پس از جنگ جهانی دوم موجب افزایش جمعیت اروپایی در کشور استرالیا گشت. 2 قطعه عکس 35×45 میلی متر در پس زمینه سفید.

این برنامه سالانه 55000 ویزای مهاجرتی را در دسترس قرار می دهد و هدف آن ایجاد تنوع نژادی در جمعیت مهاجر در ایالات متحده با انتخاب متقاضیان از کشورهایی است که کمتر از 50،000 متولد این کشورها در پنج سال گذشته به ایالات متحده مهاجرت کرده اند . افراد متقاضی اخذ این ویزا میبایست اثبات نموده که در 2 سال گذشته مشغول به فعالیت در یکی از زمینههای مذکور بوده اند. نظام آموزشی استرالیا جایگاه مهمی در اقتصاد و فرهنگ این کشور را به خود اختصاص داده است. مهاجرت به کشور سوئد از راههای گوناگونی امکان پذیر میباشد، که بورسیه تحصیلی سوئد و در کل تحصیل در این کشور، یکی از این روشها به شمار میآید. ویزای موقت کاری 476 استرالیا برای 18 ماه اعتبار داشته که به افراد اجازه سفر، تحصیل و کار در استرالیا را میدهد. در واقع طبق توصیه بسیاری از جمله خود موسسه ادب ویزا، ورود به استرالیا و اخذ اقامت از طریق تحصیل، به دلیل افزایش تجربه زندگی در استرالیا و همچنین اخذ مدرک معتبر از دانشگاههای این کشور بسیار هوشمندانهتر بوده و برای متقاضی مهاجرت به استرالیا از این روش، مسیر اشتغال و اخذ مجوز کاری و همچنین اعطای اقامت دائم بسیار هموارتر خواهد بود.

مهاجرت سرمایهگذاری به استرالیا یکی از روشهای مناسب برای دریافت اقامت دائم این کشور است. آنها میتوانند از طریق ساب کلسهای 804، 884، 864، 173، 143، 103 و 870 اقدام کنند. در حالت کلی متقاضیان سرمایهگذاری در استرالیا میتوانند از طریق ویزای نوآوری تجاری (مدیریت یک کسب و کار و داشتن 65 امتیاز در سیستم امتیازبندی استرالیا)، ویزای سرمایهگذاری (به ارزش 1.5 میلیون دلار)، ویزای سرمایهگذاری قابل ملاحظه (به ارزش 5 میلیون دلار)، ویزای سرمایهگذاری ممتاز (به ارزش 15 میلیون دلار) و یا ویزای کارآفرینی (با ارائه بیزینس پلن) اقدام کنند. لازم به ذکر است که هزینه درمان در بیمارستانهای دولتی تحت این پوشش درمانی به صورت کاملا رایگان محاسبه میشود. به طور حدودی از سال 1945 تا به الان بیش از 7.5 میلیون نفر در این کشور مستقر شدند و در نتیجه 30 درصد از مردم استرالیا، متولد در کشوری دیگر هستند. در کشور استرالیا 37 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی به همراه چندین موسسه آموزشی و کالج با کیفیت آموزشی بسیار بالا وجود دارند.

روش دیگری که امکان دریافت ویزای کار وجود دارد، از طریق جاب آفر یا پیشنهاد شغلی مستقیم می باشد که متقاضی می تواند از طریق دریافت یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما برای دریافت این نوع از ویزا اقدام نمایند. پایین بودن نرخ فقر در کشور استرالیا و نرخ بیکاری؛ به خصوص پس از بازپروری اقتصادی ناشی از صدمات دوران همه گیری (رسیدن به رقم بسیار خوب 4.2 درصد) به همراه رفاه نسبی موجود و ثبات اقتصادی و وضعیت اشتغال، حقوق و درآمد بسیار خوب حاکم در آن موجب شده تا متقاضیان بسیاری از سراسر جهان برای مهاجرت به این کشور از جمله لز روش مهاجرت کاری به استرالیا اقدام کنند. به علاوه شما با ویزای تحصیلی ، پس از چند سال تحصیل و کار در این کشور ، می توانید گرین کارت آمریکا را نیز دریافت کنید. بله، در صورتی که پس از فارغ التحصیلی موفق به پیدا کردن کار شوید، می توانید نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام فرمایید. در صورتی که ویزای کار کشور سوئد را دریافت کنید؛ می توانید به گرفتن تابعیت این کشور اقدام کنید. همچنین اگر تولد کودک در خارج از استرالیا اتفاق بیافتد نیز میتوان مجددا از این روش برای اخذ تابعیت استرالیا برای فرزند استفاده نمود.

پس از آنکه کلونیهای اسپانیایی در سال 1901 تبدیل به یک کشور واحد شدند، تصمیم گرفتند تا موج مهاجرت را محدود سازند و به همین دلیل سیاست استرالیای سفید را اجرا کردند. همزمان با آنها نیز چینیها به استرالیا مهاجرت کردند، اما به دلیل تبعیضهای نژادی مدت زیادی در آنجا باقی نماندند. امارها اینگونه نشان میدهند که در سال 2005 حدود 190 میلیون مهاجر بین المللی وجود داشته است که از جمعیت کل دنیا سه درصد را شامل می گردد و مابقی افرادی هستند که در محل ها و کشورهای زندگی می کنند که یا به صورت خانوادگی در آنجا حضور دارند یا محل تولدشان است. یک خانواده ی 4 نفره، دارای هزینه زندگی حدود 35000 کرون در ماه می باشند و می بایست برای این منظور برنامه ریزی های لازم را به عمل آورند. برای مثال یکی از اقدامات این است که دانشجویانی که در دانشگاههای مناطق حاشیهای تحصیل کردهاند، هم اکنون میتوانند ویزای موقت کاری پس از فارغالتحصیلی خود را برای 1-2 سال بیشتر دریافت کنند.

متقاضیان باید ابتدا برای دریافت ویزای سرمایهگذاری و نوآوری تجاری موقت (ساب کلس 188) درخواست داده و پس از گذشت چندین سال سابقه موفق در استرالیا ویزای خود را تبدیل به حالت دائم (ساب کلس 888) آن کنند. همچین این کشور در جایگاه دهمین کشور جهان از نظر درآمد سرانه ملی، رتبه 25 در بهترین صادر کننده و رتبه 20 در بهترین وارد کننده قرار دارد و از نظر شاخصهای توسعه انسانی نیز در مقام هفتم در سال جاری میلادی قرار گرفته است. از طرفی دیگر توجه داشته باشید که کشور استرالیا به دلیل وسعت جغرافیایی خود، در برخی از مناطق کم جمعیت و روستایی سرمایهگذاری بیشتری بر متقاضیان مهاجرت کاری میکند. اما در این راستا توجه فرمایید که در این روش برای استرالیا به طور کلی حوزههای معاملات املاک و مسکن و یا خرید بنگاههای اقتصادی و نمایندگیهای آنها به عنوان سرمایهگذاری معتبر شناخته نشده و نمیتواند منجر به دریافت اقامت دائم این کشور گردد.

در حال حاضر و با انجام واکسیناسیون سراسری در طی سال 2021 میلادی در این کشور به بهترین شکل و همچنین رفع بسیاری از محدودیتهای کرونایی برای سفر به ین کشور در سال 2022 تقریبا اوضاع تردد به این کشور و همچنین روند پیگیری پروندههای مهاجرتی از جمله پروندههای مربوط به پذیرش تحصیلی و اعطای ویزای دانشجویی، ویزای کاری و حتی ویزای توریستی به مانند سابق برگشته و بنابراین هم اکنون هیچ منعی برای اقدام در زمینه ویزای دانشجویی و تحصیلی در استرالیا، ویزای کاری و دیگر انواع ویزاهای مهاجرتی وجود ندارد. تابعیت چندگانه در سوئیس مورد قبول دولت این کشور می باشد.در واقع کودکی که از پدر یا مادری با تابعیت غیر سوئیسی در این کشور متولد می شود می تواند در کنار تابعیت سوئیس تابعیت دیگر کشورها را نیز داشته باشد. طبق قوانین کشور استرالیا، همسر خارجی یک شهروند و یا دارنده اقامت دائم این کشور میتواند ویزای همسر استرالیایی موقت (ساب کلس 820 ) را دریافت کرده و پس از گذشت دو سال از ازدواجشان، برای اخذ اقامت دائم (ساب کلس 801) این کشور درخواست دهد.

این سیستم آموزشی برتر صرفا محدود به تحصیلات در مقطع دانشگاه و یا کالج نبوده و بلکه این کیفیت کم نظیر و برتری بالای سیستم آموزشی را میتوان از همان آغاز و دوران پیش دبستانی نیز در سرتاسر این کشور مشاهده نمود. سیاستهای آموزشی در این کشور علاوه بر دولت کل کشور کل، بلکه بر عهده دولتهای منطقهای نیز تا حد زیادی هست. شغل هایی با این سطح مهارت مانند: کارگران نظافت، کارگران جمع کننده میوه ها و کارگران میدان های نفتی است. از عهده هزینه های فردی که به کانادا می آورید بر می آیید. از این هشت دانشگاه، پنج تا در لیست ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. اقتصاد یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در ذهن و تصمیمگیری متقاضی در فرآیند مهاجرت به کشور مقصد است. هنگامیکه افراد به مهاجرت فکر میکنند، مسائل گوناگونی در ذهن آنها مطرح میشوند که باید پاسخی منطقی برایشان یافت شود و در غیر این صورت و با اقدام برای مهاجرت بر اساس تفکرات غیرمنطقی، فرد با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد. مانند هر کشور اروپایی دیگری اخذ ویزای کار در سوئیس برای ایرانیان منوط به دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای سوئیسی است. متقاضیان مهاجرت کاری به استرالیا از طریق ساب کلسهای 188، 189، 190، 485، 489 و 491 و چندین و چند زیرکلاس دیگر (بیش از 15 ساب کلس ویزای کاری) که جزء 2 زیر دسته اصلی ویزای نیروی کار ماهر و ویزای کار اسپانسر بوده میتوانند برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایند و سپس در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری استرالیا برای اخذ اقامت دائم شرکت نماید.

اقتصاد فنلاند بر اساس گزارش سه نهاد مهم مالی در زمینه اعتبار و درستی سنجی، در شرایط باثبات (AAA) به سر می برد. متقاضیان باید در این سیستم امتیازبندی، حداقل 65 امتیاز را کسب کنند تا واجد شرایط دریافت ویزای کاری شوند. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه تحصیل هوا فضا در آمریکا مقاله تنظیم شده در زمینه را مطالعه فرمایید. در آمریکا یک عبارت خاص در زندگی روزمره مردم وجود دارد و آن هم Bills یا قبضهای ماهیانه است . در ابتدا باید تعیین شود که فرد متقاضی کار صلاحیت لازم برای اشتغال در این کشور را دارد یا خیر؟ با این حال، با روی کار آمدن جو بایدن دموکرات، که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 پیروز شده است، به احتمال زیاد شرایط تغییر می کند. همسران شهروندان استرالیایی و یا دارندگان اقامت دائم میتوانند از طریق ویزای همسر (ساب کلس 820 و 801) به طور موقت و یا دائم در این کشور ساکن شوند.