آکادمی پارتینه PLC چیست؟

این فعالیت ها شامل طراحی، مهندسی معکوس و تعمیرات مدارات الکترونیک، کرک آیسی، مونتاژ و تولید مدارهای الکترونیک میباشد. این نمادها توسط خطوط به هم متصل شده‌اند تا جریان را از طریق اتصالات و سیم‌پیچ‌ها نشان دهند. برنامه تکمیل شده شبیه یک نردبان است اما در واقع نشان‎دهنده یک مدار الکتریکی است. بنابراین اگر می‌توانید نحوه عملکرد مدارهای الکتریکی اولیه را درک کنید، می‌توانید منطق نردبان را هم درک کنید. در سال 1968 اولین PLC برای جایگزینی مدارهای پیچیده رله به کارخانه‌های صنعتی آمد. PLC به گونه‌ای طراحی شد که توسط مهندسان و تکنسین‌هایی که قبلاً با منطق رله و طرح‌های کنترل آشنا بودند ، به راحتی قابل برنامه‌ریزی باشد.

  • سلام، در PLC S7-200 خروجی دیجیتال به طور دائم فعال باقی مانده است.
  • می توان برای تشخیص بی نقص بودن اتصال زمین با استفاده از مولتی متر دیجیتالی ولتاژ پایانه زمین PLC را اندازه گیری کرد، که ولتاژ های AC و DC باید صفر باشد.
  • این بدان معناست که این ها دارای SMPS داخلی هستند و 230 VAC عرضه شده را به 24 VDC استاندارد تبدیل می کنند.
  • پی ال سی رایانه ای است که از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است.

آکادمی پارتینه PLC چیست؟ PLC مخفف Programmable Logic Controller و به معنی کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر است. PLCها رایانه‌های صنعتی هستند که ورودی‌ها و خروجی‌ها را رصد کرده و با تصمیمات مبتنی بر منطق فرآیندهای الکترومکانیکی مختلف را در صنعت کنترل می‌کنند. از دیگر شرکت های شناخته شده در سطح جهان شرکت میتسوبیشی ژاپن بوده که در سال 1921 فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت انواع و اقسام plc ها را اعم از مینی، مدولار و کامپکت با کیفیت بسیار بالا طراحی و تولید می نماید. در رایانه شخصی رابط ورودی و خروجی ارتباط بین دستگاه های جانبی و رایانه شخصی است.

کاربرد PLC در صنایع مختلف

قسمت بعدی خروجی های رله می باشد که همانطور که قبلا اشاره کردیم ترمینال آن در پی ال سی S دارای 6 خروجی است. به عنوان مثال، در شکل ۱، مبدل‌ها و فرستنده‎ از طریق شاسی (یا بدنه دستگاه) به زمین متصل شده و از طریق شیلد کابل به ورودی آنالوگ متصل می‌شوند. شیلد کابل به هر دو زمین شاسی دستگاه‌ها متصل می‌شود، از این طریق مسیری ایجاد می‌شود که جریان از یک زمین به زمین دیگر جریان می‌یابد زیرا پتانسیل‌های متفاوتی را دارند.

PLC S7 زیمنس

نمونه ای از یک PLCکه دارای یک نوار ترمینال قابل جابجایی با بلوک ترمینال پیچ و گزینه های بلوک ترمینال بدون گیره است، Omron CJ1 Series PLC است، شکل زیر را ببینید…. پیچ‌ها (با واشر) را از طریق سوراخ‌های نصب روی محفظه قرار دهید، سپس پیچ‌ها را در تابه محفظه ببندید و سفت کنید. ریل DIN زیمنس فقط برای استفاده با PLC S7-300 زیمنس و PLC S زیمنس است. ریل زیمنس S7-300 DIN و ریل زیمنس S DIN مشخصات متفاوتی دارند، بنابراین نمی توان آنها را تعویض کرد. هر دوی آنها را می توان در طول های مختلف از پیش تعریف شده 160 میلی متر، 245 میلی متر، 482 میلی متر، 530 میلی متر، 830 میلی متر و 2000 میلی متر سفارش داد. © تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی راک کنترل می باشد.

تفاوت پی ال سی و میکروکنترلر

زبانه فنری در قسمت عقب پایین قطعه الکتریکی در حالی که از یک حرکت بالابر رو به بالا برای جدا کردن آن از قسمت بالایی ریل DIN استفاده می شود. برخی از تولیدکنندگان از اصطلاحات مختلفی برای توصیف PLC های رک نصب شده خود استفاده می plc 1200 زیمنس کنند. عباراتی مانند شاسی، پایه، قفسه پایه و ماژول پایه همگی نمونه هایی از اصطلاحات مختلف برای توصیف L رک هستند. زیمنس از اصطلاح رک PLC برای سیستم نصب PLC S7-400 خود استفاده می کند. بعضی از PLC ها منبع تغذیه جداگانه دارند اما بسیاری از نمونه های موجود در بازار با منبع ۲۲۰ ولت AC یا ۲۴ ولت DC کار می کنند.