معرفی بهترین رستوران های تهران از سنتی تا فست فود

در سال ۲۰۱۴ ایده این بود که باز هم پا را از مرزها فراتر گذاشته و چشم انداز کاملا جدیدی برای این دو مکان طراحی شود. با ورود به رستوران بازدید کنندگان به فضایی می رسند که دیوار های شیشه ای بزرگی دارد و چشم انداز خیره کننده ای از دریا و صخره های موجود را به نمایش می گذارد. استودیوی طراحی kinnersley Kent Design اخیرا ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی رستوران باندول (Bandol) با ظرفیت ۷۰ صندلی را در خیابان هالیوود شهر چلسی به اتمام رسانده است. هدف پروژه دکوراسیون صنعتی آیوی، بازسازی فروشگاهی در جنب خیابان و تغییر کاربری آن به کافه بود.

چه کسی گفته است که دستمال، چنگال و سفره نمی توانند به عنوان تزیین عمل کنند؟ در رأس مرکز خرید Beaugrenelle ، این رستوران اولین دستاورد طراح فرانسوی-انگلیسی تام دیکسون است که زن و شوهر Amzalak ، صاحبان Ma Cocotte ، به او دست یافتند. اولین طراحی منحصر به فردی که مورد بررسی قرار خواهیم داد مربوط به رستوران اولیویا است. از این معماری میتوانید در حیاط یک رستوران سنتی استفاده کنید. سکوت انتخاب خوبی برای رستوران نیست و بهتر است در حین غذا خوردن برای مشتریان موسیقی پخش شود. طراحی دکوراسیون داخلی رستوران نقش مهمی در جلب مشتریان و رضایتمندی آنها دارد. علاوه بر غذای خوب و سرویس دهی مناسب به مشتریان، دکوراسیون داخلی زیبا نیز نقش مهمی در سود دهی رستوران دارد. این نقاط معمولا در نزدیکی ورودی آشپزخانه، سرویس بهداشتی و درب ورودی رستوران قرار دارند و مشتریان رغبت چندانی برای نشستن در این نقاط ندارند. از جمله نکات دیگری که در دیزاین داخلی و خارجی رستوران ها باید مورد توجه قرار گیرد، نورپردازی این فضا ها می باشد، در رستوران های فست فود معمولا از نورپردازی مستقیم که دارای انرژی زیادی هستند، به کار گرفته می شود، زیرا موجب می شود مشتری سریعتر غذایش را تمام کند و در نتیجه آنها زمان کمتری در رستوران حضور داشته و جا برای مشتریان دیگر فراهم می شود، اگرچه که در رستوران های مجلل و باکلاس تمهیداتی برای استراحت و نگهداشتن مشتریان اندیشیده می شود، ضمن اینکه از نورپردازی ملایم برای فضای این رستوران های شیک در نظر گرفته شده تا مشتری در حال خوردن غذا به استراحت پرداخته و یا در آرامش با یکدیگر گفت و گو کنند.

چگونگی نورپردازی و منابع نوری که در فضای رستوران استفاده می شود ارتباط مستقیمی با کانپست و سبک دکوراسیون دارد . درطراحی داخلی این رستوران یک ارائه قوی و زیبا از سبک مدیترانه ای به نمایش گذاشته شده است. حتماً تاکنون نام رستوران مسلم را شنیدهاید. به دلیل اینکه زندگی های شهری امروزه فشرده و شلوغ می باشد ، بسیاری از افراد علاقه دارند تا زمانی کوتاه هم که شده وقت خود را در فضایی باز و آزاد بگذرانند . برای استفاده از این گیاه در دکوراسیون باید جایگاهش به درستی انتخاب شود تا به اصول دکوراسیون خدشه ای وارد نشود. البته که باید همچنان به ایجاد هارمونی در طراحی فضا دقت نمود و رنگ ها را طوری انتخاب کرد که باعث زیبایی محیط شوند . بهتر است قبل از شروع روز کاری روی هر کدام از صندلیها نشسته و شخصا نمای و دکوراسیون داخلی اطراف را بررسی کنید. میتوانید اسکلت آنها را طوری طراحی کنید تا بستر مناسبی برای گیاهان بالارونده باشند، این موضوع باعث میشود تا رایحه خوشبویی در اطراف آلاچیق بپیچد.

در نتیجه کفپوشی که انتخاب میکنید، باید بهگونهای باشد که بتوان بهراحتی و خیلی سریع آن را تمیز کرد. در نتیجه لازم است بدانید طراحی دکوراسیون رستوران شما به سلیقه و دیدگاه شما نیز بستگی دارد و باید آنچه می خواهید را با ما در میان بگذارید. تیم برندینگ سی.ای.ای (CAA) این طرح مبتنی بر کاربرد بامبو را که قرار است در کلیه رستوران های زنجیره ای آن استفاده شود از استراتژی این برند استخراج کرده و به اجرا درآورده است. طراحی داخلی پویا، همراه با غذاهای مدرن و نو آورانه این رستوران را به رستورانی شیک و بین المللی تبدیل کرده است. همانطور که می دانید، طراحی نمای داخلی و بیرونی رستوران ها تاثیر زیادی در میزان جذب مشتریان دارد، بنابراین طراحان و معماران داخلی تمرکز زیادی بر روی دکوراسیون داخل و خارج رستوران دارند، ضمن اینکه تعیین سبک و طرح کلی رستوران و نیز خدمات و غذا هایی که به مشتری ارائه می شود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، حال فرقی نمی کند که دکوراسیون رستوران کوچک باشد یا بزرگ، امروزه مدلهای متنوعی از دکوراسیون داخلی رستوران های مدرن ایرانی وجود دارد که زیباترین و محبوب ترین این مدلها دکوراسیون چوبی می باشد، در ادامه تصاویر جدیدتری از دکوراسیون رستوران های مدرن گلچین کرده ایم که می توانید ببینید و از بهترین مدلهای آن الگو بگیرید.

در رستوران سابسیکس (Subsix) واقع در مالدیو، مهمانان می توانند غذاهای دریایی سفارش دهند.این رستوران ۵۰۰ متر زیر دریا قرار دارد که اخیرا توسط پول اسوسیت از یک باشگاه شبانه به رستوران تبدیل شده است.در طراحی دکوراسیون این رستوران از محیط اطراف آن بهره گرفته شده است و جنبه های زیبایی شناختی در همه بخش های آن به کار رفته است. این مجموعه اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان باشگاه شبانه افتتاح شد که اخیرا توسط پول اسوسیت (Poole Associates) به رستوران تبدیل شده است. با اولین بار ورودتان به رستوران محو تماشای فضای آن با میزهایی می شوید که در طول دیوار قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که از صندلی های مختلف مانند میزهایی با غرفه در یک طرف و صندلی در طرف دیگر استفاده کنید. با توجه به اینکه انتخاب رنگ برای دکوراسیون فست فود امری سلیقهای است، اما توجه داشته باشید که معمولا در محیطهایی که تهیه و سرو غذا انجام میگیرد، نباید از رنگهای سرد استفاده کرد.

اگر در سالن رستوران فضایی برای اجرای موسیقی زنده قرار داده اید که به شما تبریک میگویم و اگر نه پخش یک موسیقی ملایم و آرامش بخش در دکوراسیون رستوران را از یاد نبرید. در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد میشود تا بهترین انتخابها را در هنگام طراحی دکوراسیون رستوران داشته باشید. شما از این گیاه و ساقه هایش می توانید در سبک های کلاسیک و روستیک(سبک روستایی) تا سبک های مدرن و فضایی استفاده کنید. در اینجا می توانید از انواع دیگر نمای داخلی رستوران های مدرن و شیک دیدن کنید. مهم نیست رستوران شما چه زمینه ای دارد.

طراحی داخلی رستوران در تهران

در حقیقت بهتر است دکوراسیون چوبی برای رستوران هایی که غذا های سنتی سرو می کنند استفاده شود تا بتواند حس نوستالژی را در افراد ایجاد نماید. از تمیز و پاکیزه بودن فضای رستوران و آشپزخانه ی آن گرفته تا کیفیت خوب غذا و شیک بودن دکوراسیون آن تاثیر مستقیمی روی نظر مشتریان دارد . در طراحی رستوران کلاسیک نحوه چیدمان مبلمان و نوع مبلمان اهمیت خاصی دارد. استفاده از گل ها و گل دان های زیبا، رومیزی های زیبا و نوع چیدمان آن ها را در طراحی رستوران فراموش نکنید، سعی کنید فضای را در اختیار مشتریان خود قرار دهید یکی از بهترین شب های عمر خود را در آن تجربه کنند.

طراحی داخلی رستوران مراکشی

این رستوران که در میدان امام خمینی، خیابان فردوسی جنوبی واقعشده است با دکوراسیون و موسیقی سنتی زنده، یاد تهران قدیم را برایتان زنده خواهد کرد. در بخشی از رستوران صفحه نمایشی تعبیه شده که در آن علاوه بر منوی غذاها، محصولات غذایی جدید به نمایش گذاشته می شود. چراغ های آویزان مسی در فضای اصلی رستوران حس گرما بخشی را القا می کنند. برای رسیدن به این رستوران برای بخشی از مسیر مهمانان باید از قایق سریع السیر استفاده کنند.به محض ورود مهمانان به یک راه پله سه ردیفه می رسند که با لوستری بزرگ تزیین شده است و آن ها را به پایین هدایت می کند.

لوازم و اکسسوری های موردنیاز برای جذاب کردن طراحی دکور رستوران را فراموش نکنید. مردم رفتن به رستوران را دوست دارند چرا که در محیطی جذاب می توانند بدون زحمت غذای مورد نظرشان را نوش جان دکوراسیون داخلی رستورانهای سنتی کنند. در برخی رستورانها مکانهایی وجود دارد که مشتریان به دلایلی دوست ندارند آنجا بنشینند و غذایشان را بخورند. در این میان در شهر تهران رستورانهای قدیمی و با اصالتی وجود دارند که در مقایسه با رستورانهای لاکچری هزینههای کمتری برای غذاها دریافت میکنند، اما حفظ کردن مشتریان خود در طول سالهای دراز نشان از کیفیت بالای غذا در این رستورانها دارد. رستورانهایی که فضایی برای سرو طولانیمدت غذا در نظر میگیرند، برای افزایش صمیمیت فضا، از نور کمتری استفاده میکنند.

همین تمایل سبب شده تا رستوران داران و طراحان دکوراسیون رستوران به این فکر بیافتند که در کنار فضای بسته ی خود فضایی باز نیز طراحی کنند . در سال ۲۰۰۰ با شجاعت رویکرد معاصر خود در پلازا را اجرا کرده و آنرا به شکل یکی از مد روز ترین مکان ها در آورد. ۞ در صورتی که مدیریت رستورانی مجلل و شیک را برعهده دارید، از بافت هایی متفاوت نظیر سنگ های گران قیمت، ترکیب آجر و خرده چوب استفاده نمایید تا حتی همان ظاهر رستوران تان نیز برای مشتریان وسوسه برانگیز باشد. آجر با وجود داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود، می تواند در بخش های مختلف فضای داخلی به کار رود. این کار کمک به سودآوری بیشتر شما نیز می کند و می توانید به مرور نتیجه و تاثیر مثبت آن را مشاهده کنید .

برای ایجاد یک نام تجاری با سبک جدید برای بار و رستوران در اتنه پلازا در پاریس، فرانسوا(Francois) و آلن دوکاس (Alain Ducasse) دو طراح با استعداد استودیو طراحی جوین مانکو (Jouin Manku) با حمایت پاتریک جوین (Patrick Jouin) و سانجیت مانکو (Sanjit Manku) طراحی داخلی این دو فضا را انجام دادند. باید قدم به قدم انواع مسیرهای دریافت نور طبیعی مناسب یک رستوران را بررسی کرد و سعی در استفاده بهینه از آنها داشت. ظرفیت صندلی های رستوران خود را با توجه به ابعاد خود در نظر بگیرید.برای مثال ممکن است در رستوران خود جشن تولید برگزار شود.همه صندلی ها هم پر باشد.سیستم رزرو را فراموش نکنید.اگر به مشکل برخوردبد همیشه باید در انبار خود صندلی های اضافه را در نظر داشته باشید.

دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران باید باعث ایجاد فضایی خوشایند و دعوتکننده شود. در طراحی این رستوران نکاتی که مشتری را به آنجا نزدیک تر می کند در نظر گرفته شده است. در داخل پوسته چوبی نیمکتی چرمی است که عرض جایگاه را پر می کند. سرامیک ها در بخش آشپزخانه به صورت خام به کار رفته اند و فضای آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که مهمانان فعالیت های در حال انجام در آن را می بینند. مهم ترین عامل در انتخاب مبلمان چوبی و تخت های سنتی، نوع چوب به کار رفته در محصولات است. اگر میخواهید رستوران خود را با بالاترین کیفیت تأسیس کنید، حتماً به این نکاتی که در ادامه میگوییم، توجه داشته باشید. یک ورودی زیبا داشته باشید تا از همان لحظه ورود به مشتری اطمینان دهید که لحظات خوشی در آرزوی اوست. یک روز مانده به برگشت با لیدر هماهنگ کردیم و یک نفر را فرستادند تا در هتل از ما تست بگیرد و جواب آن را با واتس اپ برای ما فرستاد.

آب آشامیدنی همراه داشته باشید چون گران است. چون این اشیاء دکوری علاقهمندان بسیار متعددی دارند و می بایست به شیوهی دکورا سیون آنها نیز توجه داشت. در دکوراسیون سنتی ایرانی وجود ستونها و سقفهای بلند و رنگهای سنتی مهمترین ویژگی چشمگیر به حساب میآید.استفاده از سفرههای پارچه ایی نقشدار و همچنین ظروف ساده سفالی یا طرحدار سنتی میتواند رستوران ایرانی را چند برابر اصیلتر و مورد اعتمادتر کند.در دکوراسیون سنتی ایرانی عناصری چون آب و آتش فضای دنج و آرامی را به وجود میآورد.

در میان میزها انجام دهید. قرارگیری بخش ­های مختلف رستوران باید به صورت صحیح انجام شود. اما به هر حال فضا باید از روشنایی کافی برخوردار باشد چرا که تاریک بودن فضا برای یک رستوران گزینه ی مناسبی نیست . در این مطلب تصاویر طراحی داخلی رستوران ها را مشاهده کردید. با این شرایط این سوال مطرح می شود که وزارت بهداشت چگونه مجوز فعالیت به زیرپله ای ها را می دهد؟ از سوی دیگر، آبی، متابولیسم ما را کاهش می دهد. اما امروزه می توان با هر سبک دکوراسیونی این فضا را طراحی نمود . همه و همه می توانند در طراحی رستوران به سبک مدرن استفاده شوند . در این مطلب می خواهیم به طراحی داخلی رستوران بپردازیم و ویژگی و استاندارد های یک رستوران خوب را برای شما ارائه دهیم، همچنین در ادامه گالری عکس هایی از بهترین طرح های رستوران های مدرن را قرار داده ایم.

طراحی داخلی سالن رستوران

این رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که با دکوراسیون و حتی منو همخوانی داشته و علاوه بر آن، ذهن مشتری را به سمت آرامش و ثبت خاطره راهنمایی کند. این رنگ محیط را بزرگتر می کند و به روشنی فضا نیز کمک می کند. گاهی دود انواع غذاهای سرخ کردنی، فضای فست فود را پر میکند، رایحههای سیب و خیار نیز باعث میشوند، هوای فضا مطبوعتر شود. رنگ های آبی که در این سبک استفاده می شوند شما را دقیقا یاد دریا می اندازد. چیزی که در این سبک طراحی دکوراسیون بیشتر به چشم می خورد استفاده از رنگ های خالص است.

دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی