طراحی کاتالوگ استودیو مانی-دی ال کاتالوگ

فلیپ‌بوکها نشریه‌های آنلاین و تعاملی هستند که از مجله‌های کاغذی تقلید می‌کنند. برای ساخت فلیپ‌بوک، اغلب لازم است یک PDF کامل از سند برای تبدیل به یک فرمت تعاملی به صورت آماده داشته باشید. این کاتالوگ‌ها با ابزار دیجیتالی ساخته شده‌اند و امروزه اکثر شرکتها برای توزیع و معرفی محصولاتشان، فقط از ابزار دیجیتال استفاده می‌کنند. همیشه در صفحه آخر کاتالوگ راحت‌ترین راه های ارتباطی خصوصا راه های ارتباطی آنلاین خود را قرار دهید (بهترین کار چاپ بارکد ورود به سایت یا شبکه های اجتماعی شماست).

در چاپ عمومی، کاتالوگ مورد نظر شما به همراه کاتالوگ‌های دیگر در یک فرم قرار می‌گیرد و چاپ می‌شود. در چاپ اختصاصی فرم اختصاصی برای کاتالوگ شماست و اشتراکی با سایر کاتالوگ‌ها ندارد. بازاریابی محتوایی باعث شده است که هر کاربر روزانه حجم زیادی دیتا از برندهای مختلف دریافت کند، این اشباع اطلاعاتی ذهن مشتریان را خسته می‌کند. بنابراین آن‌ها تنها به محتواهای جذابی که همه قسمت‌های آن‌ها به شکل حرفه‌ای طراحی و تولید شده باشد، توجه می‌کنند.

کاتالوگ اداری، کاتالوگ محصولات خانگی، کاتالوگ محصولات صنعتی و اتوماسیون، کاتالوگ‌ خدمات مختلف، کاتالوگ رسمی و لوکس و …. بنابراین قبل از سفارش چاپ کاتالوگ باید توجه داشته باشید که هر کدام از این کاتالوگ ها می‌توانند متناسب با نوع تجارت شامل فاکتورهای مختلفی که در بالا ذکر شد باشند. به طور کلی کاتالوگ، مجموعه‌ای از اطلاعات گردآوری شده‌ای است که در قالب یک دفتر راهنما ارائه می‌شود.

یک کاتالوگ مناسب باید بهترین راه ارائه اطلاعات و جزئیات هر محصول، خدمات و پروژه به مشتریان باشد. تاثیر استفاده از کاتالوگ در کسب و کار را می‌توان از جهات بسیاری مورد بررسی قرار داد که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم. از نظر ماهیت فیزیکی کاتالوگ‌ها به دو دسته دیجیتال و چاپ شده تقسیم می‌شوند که از نظر کاربردی کاملا یکسان هستند.

  • بنابراین باید این ابزار تعامل مستقیم با مشتری را به بهترین شکل ممکن طراحی کرد، در واقع یک کاتالوگ حرفه ای می تواند ضامن افزایش فروش محصول یا خدمات شما باشد.
  • همچنین در چاپ کاتالوگ و بروشور هم باید به موارد زیادی اعم از جنس کاغذ، سابقه چاپخانه و قیمت و زمان چاپ هم توجه کرد.
  • ارائه اطلاعات جامع درباره محصولات و خدمات از جمله ویژگی‌های آن‌ها، روش استفاده از آن‌ها، کاربرد، مزیت‌ها و…
  • کاتالوگ معمولا در سایز های استاندارد A4, دانلود کاتالوگ A5 مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ما به شما آمار تعداد بازدید از کاتالوگ اینترنتی، مدت زمان بازدید از صفحات کاتالوگ، جنسیت بازدید کننده و بسیاری پارامتر های دیگر را در طی گزارش های روزانه، هفتگی و ماهانه می دهیم.

فهرست کاتالوگ های دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا با کلیک به روی شماره صفحه هر فصل از کاتالوگ به آن صفحه منتقل شوید و در زمان کمتر مقایسه بهتری از فصول مختلف داشته باشید. اگر تعداد محصولات نوینی که قصد معرفی آن‌ها را دارید، بیشتر از 15 مورد می­باشد، بهتر است کاتالوگ سیمی را انتخاب کنید. این نمونه از کاتالوگ ورق‌های بیشتری دارد و ابعاد آن نسبت به کاتالوگ‌های دیگر بزرگ‌تر است.

به عنوان مثال مشاغلی همچون فست فودی ها بهتر است از طراحی منوی فست فود بعنوان بروشور استفاده کنند تا مخاطب گیچ و سردرگم نشود. شاید برای شما نیز سوال باشد که این دو چه ویژگی­ هایی دارند و کدام یک برای کسب و کار شما کارآمدتر است. در این مطلب تفاوت بروشور و کاتالوگ را بررسی می کنیم تا برای معرفی خدمات خود به درستی کاتالوگ، بروشور یا هر دو را انتخاب کنید. چاپ کاتالوگ ارزان مهم ترین ابزار تبلیغات است، شما می توانید با طراحی و چاپ کاتالوگ فوری ، اطلاعات محصولات و خدمات برند خود را به مشتریان ارائه دهید. در واقع آن‌چه چاپ کاتالوگ‌ اختصاصی را از دیگر ابزارهای تبلیغاتی متمایز و منحصر به فرد می‌سازد، محتوا و طراحی آن است. دقت داشته باشید که مطالب در کاتالوگ تک برگی نباید زیاد و خسته کننده باشد.

یک کاتالوگ همانند یک لوگو یا کارت ویزیت، ابزاری برای معرفی و شناخت بهتر برند است. متخصصان بازاریابی می‌دانند دقت در ساخت کاتالوگ چه اهمیتی دارد و یک کاتالوگ خوب تا چه حد می‌تواند در فروش، تفاوت ایجاد کند. در وبلاگ خانه چاپ و گرافیک با جدیدترین مقالات حوزه چاپ دیجیتال و چاپ افست و تازه ترین آموزش های مربوط به طراحی کارت ویزیت، لیبل، پوستر، منو رستورانی و … آشنا خواهید شد.

اگر منو یا فهرست خدماتی دارید که شخص ثالثی ارائه کرده است، افزودن مورد به «کاتالوگ محصول» باعث حذف منو یا فهرست خدمات خواهد شد. شما می‌توانید منو یا فهرست خدماتتان را ازطریق «منو» یا «ویرایشگر خدمات» در «مدیر نمایه کسب‌وکار» دوباره ایجاد کنید. همه دسته‌های کسب‌وکار، به‌جز معدودی از حرفه‌ها، می‌توانند از «ویرایشگر محصول» برای به‌نمایش گذاشتن محصولاتشان برای مشتریان بالقوه استفاده کنند. «ویرایشگر محصول» بر استفاده از ویژگی‌های «غذاهای پرطرفدار» تأثیری نمی‌گذارد.

تاریخچه کاتالوگ از کلاسیک تا دیجیتال

مخاطبان زمانی برای کشف و پیدا کردن سوالات ندارند، آن‌ها می‌‌خواهند اطلاعات مورد نیازشان را خلاقانه و دقیق دریافت کنند. اما اساس یک کاتالوگ چاپی بر اساس آنها است و مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد. یک کاتالوگ خوب کم حجم است و زمان مطالعه کمی را از مشتریان خواهد گرفت و در عین حال دارای بیشترین اطلاعات مورد نیاز فرد می‌باشد. همچنین کاتالوگ‌ها باید به راحتی توانایی حمل و نقل داشته باشند و سنگینی و ابعاد و اندازه آن‌ها موجب ناراحتی نشود.

آخرین نظرات

آژانس تبلیغاتی صبح آگهی با تکیه بر توانمندی، خلاقیت و تخصص طراحان خود می‌تواند شما را در مراحل مشاوره، انتخاب، سپس طراحی و چاپ یاری کند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت به صورت آنلاین، یا تلفنی و حضوری با مشاورین کانون چاپ تبلیغات صبح آگهی در ارتباط باشید. رشد یک برند و خدماتی که ارائه می‌دهد به مشتریان بستگی دارد و مشتریان نیز برای تصمیم­ گیری به اطلاعات نیاز دارند.

طراحی کاتالوگ استودیو مانی-دی ال کاتالوگ