طراحی مطب و کلینیک

این در حالیست که رعایت برخی موارد در دکوراسیون کلینیک پزشکی می تواند از دشواری و استرس این لحظات انتظار بکاهد و موجب شود افراد با نشستن در سالن انتظار احساس امنیت و راحتی طراحی داخلی مطب زنان و زایمان بیشتری داشته باشند. یکی از مبلمان های بسیار ضروری در مطب، تخت اتاق روانشناس می باشد، چرا که با توجه به روند درمان، ممکن است، در طول برخی از جلسه ها، لازم باشد که پزشک بیمار خود را برای مدت کوتاهی به خواب ببرد، پس مشخص است که تعبیه ی یک تخت در اتاق پزشک از نکات ضروری و مهم می باشد.

طراحی داخلی مطب روانپزشکی

بدون شک برای طراحی اتاق انتظار کودک استفاده از رنگهای شاد بسیار اهمیت دارد.استفاده از این رنگها ذهن کودک را ازفضای دندانپزشکی خارج و به فضاهای مورد علاقه نزدیک میکند. برای آنکه طراحی داخلی مطب دندانپزشکی در زیباترین و چشم نوازترین شکل ممکن انجام شود، اصولی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، باید رعایت شود. پنجره اتاق انتظار هر چقدر بزرگتر باشد، چشم انداز بهتری ایجاد خواهد کرد. ضروری ترین بخش های مطب و کلینیک دندانپزشکی شامل: پذیرش، سالن انتظار، اتاق های درمان، اتاق پزشک، سرویس بهداشتی، اتاق استریل و آبدارخانه می باشد. اگر قــرار است در بخشی از مطــب کــارهاي دندانپزشکی اطــفال صــورت گیــرد و یونیت خاصی براي کودکان در نظر گرفته شده است، تالش کنید این بخش از بخش هاي دیگر مطب که مخصوص کارهایی مانند کشیدن و جراحی دندان براي بزرگسالان است، جدا باشد تا دیدن ً صداي وسایل و مناظر ترس و اضطراب یا احیانا بیماران، موجب ترس و نگرانی کودك نشود.

طراحی داخلی مطب زنان زایمان

شرکت ما یکی از قدیمیترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در کرج است. بهتر است فضای پذیرش مطب در جایگاهی طراحی شود که پرسنل بتوانند کنترل و دید مناسبی بر روی سالن انتظار ، رفت و آمدها و درب های ورودی و خروجی داشته باشند .طراحی پیشخوان پذیرش نیز با توجه به کاربری مطب و نوع خدمات مطب به طور انحصاری طراحی شود .کانتر پذیرش علاوه بر رنگ و ظاهر مناسب باید استانداردهای لازم را نیز داشته باشدوبه عنوان مثال ، فضایی برای رفت و آمد پرسنل ،ارتفاع کانتر ، محلی برای یادداشت کردن و پر کردن فرم های مربوطه و .. از جمله استانداردهای لازم برای طراحی کانتر می باشد . در حقیقت به دلیل اینکه رفت و آمد بیماران در این فضاها زیاد است، لازم است این فضا به نحو مناسبی از یکدیگر جدا شوند.

امروزه طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی بر اساس اصول مهندسی، طبق نیاز افرادی که در آن محل کار میکنند و یا مراجعینی که به آنجا رفت و آمد میکنند انجام میگیرد. در انتخاب رنگبندی دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید به هماهنگی رنگها با یکدیگر دقت داشت. جالب است بدانید رنگ آبی زمانی که در فضا به کار می رود، منجر به کاهش ضربان قلب می شود و همین موضوع باعث می شود تا بدن آرامش خود را بازیابی نماید. به عنوان نمونه یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، قرار دادن و تعبیه ی آب سردکن برای رفع تشنگی و نیاز مراجعه کنندگان می باشد، هم چنین از موارد مهم دیگر سیستم تهویه ی مناسب برای مطب است که باعث می شود، هوای تازه و مطبوع در مطب جریان داشته باشد. باید در درجه اول به این نکته توجه کرد که دندانپزشکان آن مطب به چه رنگهایی علاقهمند هستند.

اتاق پزشک شامل بخشی برای معاینه بیماران، میز کار و نگهداری وسایل و تجهیزات دندانپزشکی است. اتاقی را که به عنوان اتاق درمان یا همان اتاق پزشک انتخاب می کنید، باید سعی شود، اتاقی باشد که پنجره و نور طبیعی داشته باشد، هم چنین باید تهویه مناسب نیز داشته باشد. یکی دیگر از قسمت هایی که پس از بازسازی مطب دندانپزشکی باید به دکوراسیون داخلی آن توجه کرد، اتاق انتظار است. با استفاده از پرده می توان یونیت های دندانپزشکی را جدا کرد.

مطب زنان و زایمان نیز از این دست است. سبک مینیمال نیز یکی از محبوب ترین سبک ها در سرتاسر دنیا در دکوراسیون داخلی به شمار می رود و در کشور ما ایران نیز روز به روز به طرفداران آن افزوده می شود . یک کلینیک زیبایی با داشتن بهترین و به روز ترین تجهیزات و روش ها و همچنین ارائه کاملترین خدمات زیبایی، می تواند انتخاب مناسب تری برای مراجعین باشد. هر کدام از این نورپردازیهای خطی میتواند بیمار یا مراجعین را به یک کاربری مشخص در دندانپزشکی هدایت کند.

برای اتاق انتظار کودک، میتوان از تصاویر و شخصیتهای مورد علاقه کودکان به شکل پوستر روی دیوارها استفاده کرد یا اسباببازیهایی را برای کودکان در آن محل قرار داد و با قراردادن میزهایی این مکان را برای کودکان فراهم کرد تا در کناریکدیگربه نقاشی و بازی های جمعی مشغول شوند. برای اتاق انتظار کودک، شما میتوانید از تصاویر و شخصیتهای مورد علاقه کودکان به شکل پوستر روی دیوارها استفاده کنید یا اسباببازیهایی را برای کودکان در آن قرار دهید. بر روی دیوار اتاق انتظار کودکان از پوسترهای شخصیت های محبوب کارتنی استفاده کنید.

بنابراین، اولین موضوع مهم و تاثیرگذاری که در روحیه مراجعین و ایجاد احساس آرامش در آنها بسیار مهم میباشد؛ در اصل دکوراسیون داخلی مطب است. قسمت پذیرش باید طوری باشد که در یک سمت مراجعین و در سمت دیگر پرسنل مطب قرار گیرند و در عینحال مراجعهکنندگان بتوانند در حالت ایستاده، نشسته (مخصوص افراد ناتوان و کمتوان جسمی) با پرسنل مطب صحبت و فرمهای لازم را پر کنند. و در حالت سوم شما یک مطب نوساز تهیه نموده اید که نیاز به طراحی داخلی دارد در تمامی این حالات طراحی داخلی مرتفع کننده نیاز شما خواهد بود به شرطی که تعریف درستی از طراحی داخلی داشته باشید و تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را بدانید زیرا متاسفانه هنوز مرز بندی صحیح و اصولی در این باره شکل نگرفته و به همین علت بعضا پروژه های طراحی داخلی به تیم های طراحی دکوراسیون سپرده می شود که به دلیل عدم داشتن تخصص در این زمینه معمولا نتایج حاصله مورد نظر کارفرما نخواهد بود ما در ادامه این مطلب که با کوشش تیم طراحی داخلی ساختمان شرکت معماری فراکارنو تهیه شده است به تفاوت های ماهوی این دو اشاره خواهیم نمود امیدواریم این مطلب برای شما مفید فایده بوده و تا انتهای این بحث با ما همراه باشید.

استفاده از مبلمان راحت و استاندارد در بخش پذیرش توصیه می شود تا بیمار در مدت زمان انتظار برای ویزیت، خسته و کسل نشود. به نظر شما کدام عوامل در مرحله اول میتواند آرامش بخش و اطمینان بخش مراجعین مختلف در هنگام ورود به مطب دندانپزشکی باشد؟ ترس از دندانپزشکی در بین کودکان و نوجوانان معمولا بیشتر است بنابراین می توانید از المان هایی که مورد پسند کودکان و نوجوانان است برای دیزاین مطب دندانپزشکی استفاده کنید. اما بهتر است از میزانی که خودتان تخمین میزنید چند عدد صندلی بیشتری قرار دهید تا در سالن انتظار فاصله اندکی بین مراجعه کنندگان نیز وجود داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود اگر متراژ مطب این اجازه را به شما می دهد حتما فضایی هر چند کوچک برای نگهداری کودکانی که همراه والدین خود و یا به عنوان بیمار به مطب آورده می شوند ، طراحی شود . اگر مطب به شکل یک کلینیک است که همزمان چند دندانپزشک در آن مشغول به کارند، باید به حفظ آرامش محیط و پرهیز از شلوغی توجه شود.

طراحی داخلی مطب زنان

ساختمان اداری پزشکی اطلس که در منطقه تجاری اصلی همدان واقع شده و در بین چندین ساختمان مرتفع و کم ارتفاع واقع شده است، در اواخر سال 2019 از اولین ساکنان خود استقبال کرد. اگر اتاق در طبقهای از ساختمان است که پنجره آن به برگهای درختان باز میشود نیز میتوان منظرهای سرسبز و آرامشبخش را در برابر چشمان بیمار روی یونیت دندانپزشکی قرار داد. عامل مهم دیگری که دیزاین داخلی کلینیک دندانپزشکی دکتر قنبرزاده را منحصربهفرد میکند متریال استفادهشده در طراحی داخلی آن است. یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم که در طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی به سبک مدرن باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب رنگ مناسب است. در این صورت محیط دندانپزشکی تبدیل به محلی مناسب، جالب و آرامش بخش برای پرسنل آن محل خواهد شد. برای جلب اعتماد بیشتر مراجعه کنندگان، قرار دادن دیپلمها و گواهیهای کسب شده روی دیوار به صورت قاب شده روشی عالی به نظر میرسد.

طراحی داخلی کلینیک درمانی در وهلۀ اول باید فضاهایی که برای کلینیک زیبایی لازم و ضروری است را مشخص نموده و طرح و سبک مناسب با این نوع فضاها را تعیین کنید. چرا که رنگ ها تأثیرات روانی مستقیم بر ذهن افراد دارند و در چنین فضاهایی با انتخاب رنگ مناسب می توان از میزان کاهش درد و استرس مراجعه کنندگان و بیماران تا حد زیادی کاست. چه فضاهایی باید از هم مجزا طراحی شوند؟ همچنین انتخاب نمایشگرها و استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب از دیگر نکات مهم جهت طراحی اتاق انتظار محسوب می شوند. میز پذیرشی که در اتاق انتظار قرار می دهید باید دارای طراحی خلاقانه باشد. در انتخاب رنگ و مصالحی که برای دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی استفاده میکنید، باید نهایت دقت و حوصله را به خرج دهید. نصب پوستر و تابلوهای زیبا در اتاق انتظار در زیبایی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی تاثیرگذار است. اتاق انتظار کودکان و افراد بزرگسال را از هم جدا کنید.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

برای یک طراحی عالی مطب در اتاق انتظار مطب خود از رنگ نارنجی، صندلیهای خوشرنگ، تابلوهای روشن و شومینهای زیبا استفاده کنید. اتاق انتظار میباشد که با انتخاب مبلمان و رنگ بندی و نورپردازی مناسب میتوان میزان استرس افراد را در این اتاق تا حد زیادی کاهش داد. عناصر نورپردازی نیز جزئی از کل پوسته بوده، گویی تنها بخش هایی از پوسته سقف شفاف و روشن شده است. رنگ و نور میتوانند به ایجاد محیطی شفاف و زنده در مطب دندانپزشکی کمک کنند.

صندلی هایی که پشتی بلند دارند به بیماران احساس امنیت و ایمنی میبخشند و به همین دلیل برای اتاق مشاوره مناسب هستند. بهتر است از یک رنگ برای اتاق انتظار و اتاق درمان استفاده کنید. پیش از هر اقدامی نخست لازم است تعیین شود که هر فضایی در مطب قرار است برای چه منظوری استفاده شود. تقسیم بندی و تعیین فضاهای مورد نیاز، اولین و مهم ترین موضوع در طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی است. سقفها خود میتوانند عاملی برای تعیین محدوده فضای دندانپزشکی باشد. در این مقاله نکاتی را به همراه نمونه تصاویری از دکوراسیون دندانپزشکی قرار دادیم تا شما تا حدودی با طراحی مطب آشنا شوید. بنابراین دکوراسیون داخلی مطب باید با توجه به رده سنی مراجعه کنندگان انجام شود.

سبز هم مانند آبی یکی از رنگ های آرمش بخش است که منجر به ایجاد تعادل و هماهنگی در بدن می شود و مشکلات قلبی و خونی را کاهش می دهد. این امر نشان می دهد کلینیک روانشناسی مجموعهای از روانپزشکان، روانشناسان بالینی و مشاوران خبره را که هرکدام در موضوعات مشخصی تخصص دارند گرد هم آورده است؛ تا بصورت دقیق و حرفهای به مشکلات مراجعین رسیدگی کنند و اختلالات ناشی از ناآگاهی را در طول زمان برای همیشه درمان کنند. با فراهم آمدن چنین شرایطی، ترس و اضطراب در مراجعین پایین آمده و اعتماد آنها به کار دندانپزشک جلب میشود. بنابراین لازم است آنها را با آثاری زیبا و هماهنگ با دکوراسیون مطب روانشناسی تزئین کنیم.

معماری داخلی مطب پزشکی

بیمار باید پس از دیدن طراحی مطب یا کلینیک پزشکی، حس بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و نظرش به طراحی معمماری مطب و تزییناتی که برای طراحی داخلی مطب در نظر گرفته شده جلب شود و با طراحی معماری مطب و کلینیک ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند،در این حالت ضمن همکاری کامل جهت درمان از حس بد بیماری نیز می کاهد ضمن اینکه کمک میکند زمان انتظار کمتر به نظر برسد چرا که شخص در هنگام حضور در فضایی که چیزی برای ارائه ندارد مدام به ساعت خود مینگرد تا زمان بگذرد حال آنکه هر چه در طراحی دکوراسیون مطب خود بکوشی توجه بیمار را به آن جاب نموده اید و زمان انتظار برای شخص کمتر احساس می گردد. چرا که نگ های روشن ، آرامش و امنیت را به مراجعه کنندگان و بیماران منتقل می کند. تلویزیون چسبیده به دیوار و مبلمان راحت برای تماشای آن، ایجاد شومینه برای گرمی بخشیدن به فضا و چند صندلی کار آن، صندلی های شیک دور میز قهوه برای ایجاد رابطه صمیمی تر بین افراد و بسیاری ایده های دیگر را در طراحی اتاق انتظار در نظر بگیرید.

دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان