خانه هوشمند چیست آینده خانه های هوشمند به چه شکل خواهد بود؟ زومیت

تمام وسایل الکترونیکی موجود در خانه می‌توانند در خدمت این انقلاب فناوری قرار بگیرند و زندگی بشر را چنان دستخوش تغییر کنند که با چند دهه‌ی پیش، به هیچ وجه قابل مقایسه نباشد. اگر خانه هوشمند میلیاردرهایی چون بیل گیتس را کنار بگذاریم که برای ساخت آن نزدیک ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است، می‌توان جلوه‌هایی از این تکنولوژی شگفت‌انگیز را در خانه‌های بسیاری در سراسر دنیا مشاهده کرد. در حال حاضر، بیش از ۱۷۵ میلیون خانه هوشمند در دنیا وجود دارد و پیش‌بینی ‌شده است نرخ رشد مرکب سالانه‌ی این بازار از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ با رشد ۲۵ درصدی روبه‌رو شود. ⇐ با استفاده از این سیستم روشنایی منزلتان را به شکل هوشمند کنترل نمایید.

  • هزینه هوشمند‏سازی بالطبع به قطعاتی که استفاده می‏شود بستگی دارد بصورت دلخواه میتوان کل خانه را صد درصد هوشمند نمود یا فقط با هوشمند سازی سالن پذیرایی هزینه ها را کمتر کرد.
  • به طوری که متناسب با مناسبت های مختلف با کیفیت بالا، موسیقی مورد نظر به راحتی در بخش های مختلف منزل هوشمند پخش می شود.
  • شما می توانید با فرمان های صوتی خود به تجهیزات دستور دهید تا طبق خواسته شما عمل کنند.
  • چنانچه توان تولید موج نودهای ساختمان هوشمند زیاد (بیش از حد استاندارد) باشد، در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی افراد خانه هوشمند وارد می کند.
  • پیاده‌سازی و ساخت یک خانه هوشمند موضوعی است که نیازمند موارد متعددی می‌باشد و همچنین لازم به ذکر است که چنین فرآیندی چیزی نیست که بتوان آن را توسط دستگاه‌های عادی همچنین افراد غیر متخصص پیاده‌سازی کرد.
  • همین موضوع باعث شده تا بتوانید منطبق با اوضاع جیب تان اقدام به اجرای پکیج هوشمند سازی خانه در بستر اینترنت اشیاء نمایید.

در هوشمند سازی منزل تمامی سیستم ها تحت سیستم کنترل مرکزی عمل می کنند که به قلب تپنده خانه هوشمند معروف است. برای ایجاد ارتباط می توان از پروتکل های ارتباطی وایفای، LAN، بلوتوث و پروتکل Z-Wave استفاده کرد تا ارتباط بین دستگاه ها برقرار گردد. نصب سیستم تکنولوژی خانه هوشمند راحتی افراد ساکن در خانه را فراهم می‌کند.

خانه هوشمند چیست آینده خانه های هوشمند به چه شکل خواهد بود؟ زومیت عملگرها از دستگاه های هوشمند سازی خانه و منازل مسکونی هستند که وظیفه آن ها اجرای فرمان های سیستم کنترل است. سیگنال کنترلی می تواند در انواع مختلف الکتریکی (ولتاژ و جریان) و یا مکانیکی برای هوشمند کردن خانه و منزل صادر شود. در پکیج هوشمند سازی خانه عملگرهای مختلف منزل شامل رله ها و دیمرها هستند که با استفاده از رابط های مختلف فرمان های مرکز کنترل را روی سرخط تجهیزات اجرا می کنند.

امکانات خانه هوشمند

درواقع در این سیستم یک منبع وجود دارد و یک پخش‏کننده به این ترتیب هر فرد از روی آن سورس موزیک مورد علاقه خود را پخش می‏کند. نکته مهم این است که این سیستم با همان اپلیکیشنی کار می‏کند که در آن کارهای هوشمندی خانه کنترل می‏شود، درواقع با همان اپلیکیشنی که نور و دما کنترل می ‏شود می‌توان استفاده صوتی و تصویری هم داشت. خانه هوشمند سکد با اجرای انواع سیستم های اتوماسیون در منزل شما می تواند این بستر را برایتان ایجاد کند تا شما هم بتوانید از چارچوب های کهنه و در هم شکسته ی جهان دیروز خارج شوید و به این ترتیب بتوانید با تکنولوژی های هوشمند هم گام و هم راستا شوید. اجرای سیستم های امنیتی، سیستم های اعلام حریق، سیستم های هوشمند کنترل روشنایی و تنظیمات هوشمند تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خانه در کنار آبیاری هوشمند گیاهان تنها گوشه ای از خدمات ویژه ی خانه هوشمند سکد می باشد.

نوع پروتکل های اجرایی در هر شیوه از هوشمند سازی یقینا قیمت هوشمند سازی خانه را تغییر خواهد داد. پروتکل های مختلفی برای اجرای خانه هوشمند وجود دارد که با توجه به نیاز پروژه و بودجه کارفرما انتخاب می شوند. البته سایر برندهای دیگری هم در این حوزه استفاده می شود که گروه تخصصی ام اچ کنترل از آن ها در پروژه ها استفاده می کنند.

دستگاه NVR داهوا DH-NVR4108HS-8P-4KS2 مدل 8 کانال