ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

با توجه به سند تحول، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بر اساس نیاز اقدام به برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی و اعطای پروانه کرده است و اعطای پروانه مانند سابق، مستلزم گذشت یک بازه زمانی خاص نیست. آخرین زمانی که ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی صورت گرفت، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ بود و همانگونه که گفته شد، به دلیل فراوانی دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور، نوبت بعدی برگزاری این آزمون چه زمانی خواهد بود. این آیین نامه در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ از سوی رئیس قوه قضاییه تصویب شد و در روز ۱۴ فروردین ماه نیز ابلاغ گشت.

در این مقاله دینا ثبت نام آزمون سر دفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ و همچنین شرایط و زمان ثبت نام، نحوه ثبت نام و مواد آزمونی این آزمون مطابق آخرین اخبار ۱۴۰۱ ارائه شده است. همچنین سوالاتی از قبیل نقاط ضعف، نقاط قوت، زمینه فکری و انگیزه و… همچنین داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱، به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند. در صورت اعلام زمان دقیق آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۱، مطالب سایت به روز رسانی خواهد شد و زمان آزمون در این قسمت از مقاله قرار داده خواهد شد. به تازگی خداییان، رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور از پیگیری این سازمان برای برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۱ خبر داده است. از آنجا که زمان برگزاری آزمون سردفتری در سالیان گذشته تغییر کرده است، آگاهی از اطلاعات به روز برای داوطلبان بسیار ضروری است.

نمونه سوالات با پاسخ تشریحی سردفتری توجه داشته باشید که تمامی مدارک مورد نیاز داوطلبان پیش از حضور در مرحله مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد تا صحت اظهارات آن ها هنگام ثبت نام تایید شود. برای ایثارگران (جانبازان حداقل ده درصد (%۱۰)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضورداوطلبانه در جبهه تمهیداتی در نظر گرفته شده است که به موجب آن، از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار خواهند بود.

بنابراین با در نظر گرفتن اهمیت آگاهی از زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی برای متقاضیان این آزمون، در این مقاله به توضیح زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ پرداخته و ضمنا نکات مشاوره ای مربوط به زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ را بیان می نماییم. در میان آزمون های حقوقی، ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی و آزمون دفتریاری اسناد رسمی دارای برنامه زمانی مشخص نمی باشد؛ به همین دلیل، به داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ توصیه می گردد تا به طور مستمر، از طریق سایت مشاوره حقوقی دینا و کانال آزمون های حقوقی دینا، پیگیر اخبار و اطلاعیه های مربوط به زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ بوده تا چنانچه آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۱ برگزار گردید، فرصت ثبت نام را سوالات آزمون سردفتری از دست ندهند. با این وجود چنانچه داوطلبان ثبت نام خود را به موقع انجام ندهند و از این پروسه عقب بمانند، در صورت تمدید تاریخ ثبت نام، حتما اطلاعیه توسط سامانه آنلاین ثبت اسناد و املاک کشوری درج خواهد شد.

نمونه سوالات سردفتری

از آنجا که آزمون سردفتری هر چند سال یکبار برگزار شده و زمان ثبت نام و برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی و روند منظمی ندارد، آگاهی از آخرین اطلاعیه ها و مطالب مربوط به زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی برای داوطلبان شرکت در این آزمون ضروری است؛ چرا که بی اطلاعی از تاریخ ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی، ممکن است به از دست دادن فرصت ثبت نام آزمون سردفتری و محرومیت چند ساله از ورود به این حرفه منتهی گردد. کارشناسان مجرب ایران تحصیل آماده اند تا اطلاعات ضروری در خصوص ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی را به اطلاع شما داوطلبان گرامی رسانده و شما را جهت ثبت نام در آزمون سردفتری ۱۴۰۱ راهنمایی کنند. از آنجایی که سردفتری، یکی از مشاغل حساس و پر مسئولیت محسوب می شود، لازم است، که داوطلبانی که در این آزمون شرکت می کنند، دارای شرایط خاصی که در دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی تعیین می شود، باشند، تا بتوانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت پروانه سردفتری اسناد رسمی را دریافت نمایند.

نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی 97

این درس هم می تونید از هر کتابی که به آموزش عربی پرداخته یاد بگیرید و نیازی نیست صرفا به انتشارات حقوقی برای تهیه این کتاب عربی مراجعه کنید چون مهم یادگیری عربیه! در جدول زیر با بهترین منابع چهار درس اختصاصی اعم از، حقوق ثبت و مقررات ثبتی، حقوق مدنی، حقوق جزا، و حقوق تجارت آشنا می شویم. ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱، دارای شرایط اختصاصی برای ثبت نام است. به داوطلبان توصیه می گردد تا پیش از فرا رسیدن زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱، مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی را آماده نمایند تا ثبت نام آن ها با مشکلی مواجه نگردد. وی اشاره کرده است که: “درباره اقدامات انجام شده برای رفع انحصار در جذب سران دفاتر اسناد رسمی و دلیل جذب تنها هزار سردفتر جدید در چهارده سال گذشته ،در قانون دفاتر اسناد رسمی، مادهای داریم که بر اساس یکی از مواد آن به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید یک دفترخانه وجود داشته باشد.

براساس گفته ها، آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ با تصویب و ابلاغ آیین نامه جدید «قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران» در اسفند ماه برگزار می شود. برخلاف سایر آزمون های حقوقی همچون آزمون وکالت قوه قضاییه و کانون وکلا که هر ساله و به طور منظم در سطح کشور برگزار می گردد، آزمون سردفتری اسناد رسمی، هر چند سال یکبار و صرفا بر اساس تعداد سردفتران مورد نیاز در استان های خاص برگزار می گردد و زمان مشخصی برای برگزاری آن وجود ندارد. 🔸آزمون مذکور روز جمعه مورخ ۲۶/۶/1401 راس ساعت ۹ صبح در کانون سردفتران و دفتریاران استان مربوطه برگزار شد. ۸- مطابق حدنصاب سنی مذکور در ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی متولدین ۱۳۴۸۱۳۰ لغایت ۱۳۷۴۴۲۹ مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون خواهند بود. ۷- مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در مؤسسه دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها یا مؤسسات بیمه و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت اشتغال داشته باشند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هر چند سال یکبار برای مناطقی که در آن ها دفاتر اسناد رسمی بر پا شده است، اقدام به جذب سر دفتر می نماید. برای مثال، به موجب ماده ۶۹ قانون دفتر اسناد رسمی، سردفتری که در حال بازنشستگی است، می تواند، یک نفر را به عنوان جانشین خود، معرفی نماید. دفتریارانی که دارای تصدیق قبولی امتحان مخصوص سردفتری و دفتریاری موضوع بند سوم ماده ۱۰ قانون دفتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۱۶ باشند به شرط داشتن پنج سال سابقه دفتریاری. ۱۲-داشتن مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر از حوزه های مدیریت علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی ( برای طلاب شیعه ) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ( برای اهل تسنن) ۱۳-دارندگان تصدیق اجتهاد از مراجع مسلم.

سوالات آزمون سردفتری متقاضیان، در شروع اشتغال باید دارای حداقل ۲۴ و حداکثر ۵۰ سال سن باشند. منابع آزمون سردفتری ازدواج وطلاق سال ۹۴آگهی آزمون سردفتری سال 94 | شروع ثبت نام آزمون سردفتر ازدواج•. دانلود جدید نمونه سوالات و منابع آزمون سردفتری ازدواج و طلاق 13942 hours ago – برای دانلود نمونه سوالات آزمون سردفتری ازدواج و طلاق دیماه 94 اینجا را کلیک کنید. برای تهیه بسته نمونه سوالات آزمونسردفتری اینجا کلیک کنید. مجموعه نمونه سوالات حقوق ثبت با کد درس 1223051 شامل تمامی آزمون های پیام نور درس حقوق ثبت در یک کتاب.

نمونه سوال آزمون سردفتری