انواع جوهر پرینتر را بهتر بشناسیم

آیا این سوال برای شما پیش آمد که کارتریج چیست؟ چندی پیش کمپانی کره ای سامسونگ ، خط تولید پرینترهای خود را به اچ پی واگذار کرد . نمایندگی رسمی اچ پی خدمات تخصصی و حرفه ای به مشتریان خود را در اولویت های خود قرار داده است. این پرینتر وایرلس این امکان را به شما میدهد زمانی که نیاز به چاپ داشته اید بتوانید به صورت اختصاصی از گوشی خود فایل ها را به پرینتر ارسال کنید، این امر در زمان شما بسیار صرفه جویی خواهد کرد.چاپگرهای که از قابلیت وای فای برخوردار هستند، نیازی به صف چاپ ندارند و راه اندازی زمان گیر یا پیچیده ای ندارند.این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان کارکنان شده زیرا دیگر نیاز به منتظر ماندن برای تمام شدن چاپ های قبلی توسط افراد دیگر نیستند. اکثر تولید کنندگان مجموعه ای از کاغذهای عالی را برای چاپگرهای عکس اختصاصی ارائه می دهند.

امروزه رایج ترین در مدل های جدید اتصال بلوتوث برای چاپ از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه های دارای بلوتوث است. البته قبل از آن باید، به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کرده و ببینید آیا دستگاه از این قابلیت پشتیبانی میکند یا نه؟ امروزه چاپگرهای بی سیم یا همان وایرلس دارای محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد و برای کسب و کارهای مختلف اعم از بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته؛ که به راحتی از طریق WIFI اطلاعات شما را به وسیله گوشی های هوشمند، تبلت و دیگر منابع به چاپگر جهت چاپ ارسال میکند. چاپگرهای وایرلس همانند دیگر فناوری ها برای کسب و کارهای مختلف اعم از بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته است.امتیازات بی شماری نظیر بالا رفتن کیفیت کار توسط پرسنل را افزایش میدهد.

این امر به شما کمک خواهد کرد تا ویژگیها و گزینههایی را که برای شما اولویت دارند (نکاتی نظیر امکانات شبکهای، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ظرفیت کاغذ، اندازه و وزن) را در زمان تهیه دستگاه مدنظر قرار دهید. ممکن است ترجیح دهید یک چاپگر لیزری بخرید زیرا سرعت صفحه در دقیقه آن در مقایسه با چاپگر جوهرافشان بیشتر است. بیشتر این محصولات علاوه بر آن به یک تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) برای تغذیه اسناد اصلی دو طرفه به اسکنر نیز مجهز هستند.

با نصب بعضی اپلیکیشنها میشه گوشی موبایل رو به پرینترهای بیسیم وصل بهترین پرینترهای جوهر افشان کرد. چرا که همونطور که از اسمش پیداست در صورت استفاده نکردن از چاپگر، جوهرش خشک میشه و باید اون رو شارژ کنید. تونر پرینتر در واقع پودری است که در کلیه ماشین های چاپ لیزری مانند پرینتر و دستگاه های فتوکپی مورد استفاده قرار می گیرد. کارتریج های جوهری این پرینتر ها نسبت به کارتریج های تونری ارزانتر می باشند. همانطور که از نام آن مشخص است، از هیچ کارتریج جوهری استفاده نمیکند. معمولا آپدیت پرینترتان هیچ فایدهای ندارد مگر اینکه پرینترتان دچار مشکلی در عملکرد بشود، که آن هم بسیار بعید است. خود من بیش از دو سال از یک پرینتر مارک canon استفاده می کردم که پیغام آپدیت سیستم عامل پرینتر روی آن ظاهر می شد، اما من هرگز آن را آپدیت نکردم. پرینتر ها از جمله تجهیزات و ماشین آلات اداری محسوب می شوند که از سال ها پیش وارد بازار شده و بسیاری از افراد در محل کار و یا خانه از آن استفاده می کنند.

بهترین پرینترهای جوهر افشان

این نوع چاپگرها به دلیل اینکه از مودم و روتر استفاده میکنند، مدیران کسب و کار از امنیت اسناد و مدارک هیچ گونه نگرانی نخواهند داشت.با این حال، نکات خاصی برا نگهداری و محافظت از این پرینتر وجود دارد. یکی از معایب چاپگرهای بیسیم این است که بعد از خرید آن به یک مودم یا روتر نیاز پیدا خواهید کرد.به طور کلی امروزه در ادارات و خانه ها این نوع شبکه های بی سیم وجود دارد که میتوان آن را عیب کوچکی شمرد.یکی از بزرگترین عیوب این دستگاه ها محدوده شبکه های بی سیم است.این نوع محدودیت در سازمان ها و ساختمان های بزرگ میتواند مشکل ساز باشد و تا چندین اتاق و ساختمان را پوشش میدهد.برخی کاربران با مشکل وصل شدن رو به رو میشوند.برای حل این مشکل نیاز به شبکه های وای فای پیشرفته و انتخاب مناسب برای قرار دادن این پرینتر میباشد.معایب دیگری که در این نوع چاپگر به وجود می آید این است که تعداد توقف چاپ در این دستگاه ها تا اندازه ای زیاد است.گاهی بدون دلیل چاپگر متوقف میشود، که راحت ترین راه برای حل این مشکل راه اندازی مجدد دستگاه است.

چاپگرهای وایرلس بر خلاف چاپگرهای متصل به شبکه نیاز به جای ثابت ندارد.این نوع دستگاه ها طوری طراحی شده که در هر اتاقی میتوان به آن متصل شد.از این رو کارکنان به راحتی میتوانند اسناد و مدارک خود را به این پرینتر برای چاپ ارسال کنند. برخی از پرینتر عکس های فوری اختصاصی می توانند از طریق کامپیوتر چاپ کنند، اما بیشتر آنها به عنوان دستگاه های مستقل منظور می شوند. در بیشتر موارد از پرینتر یا چاپگر به عنوان وسیلهای برای چاپ کردن اسناد و مدارک و همین طور عکس استفاده میشود.

طبیعتاً قیمت این پرینتر ها با افزایش سرعت پرینتر افزایش پیدا می کند به هر حال پرینتر های جوهر افشان از نظر قیمت با بودجه بسیاری از افراد سازگار است. از دیگر معایب چاپگرهای بی سیم می توان به محدودیت مکانی آن نسبت به مودم اشاره کرد به این معنی که دستگاه شما تا محدوده خاصی قابلیت اتصال به شبکه به سیستم شما را دارد. یکی از معایب این مدل چاپگرها این است که بعد از خرید آن به یک مودم یا روتر نیاز پیدا خواهید کرد.به طور کلی امروزه در ادارات و خانه ها این نوع شبکه های بی سیم وجود دارد که میتوان آن را عیب کوچکی شمرد.یکی از بزرگترین عیوب این دستگاه ها محدوده شبکه های بی سیم است.این نوع محدودیت در سازمان ها و ساختمان های بزرگ میتواند مشکل ساز باشد و تا چندین اتاق و ساختمان را پوشش میدهد.برخی کاربران با مشکل وصل شدن رو به رو میشوند.برای حل این مشکل نیاز به شبکه های وای فای پیشرفته و انتخاب مناسب برای قرار دادن این پرینتر میباشد.معایب دیگری که در این نوع چاپگر به وجود می آید این است که تعداد توقف چاپ در این دستگاه ها تا اندازه ای زیاد است.گاهی بدون دلیل چاپگر متوقف میشود، که راحت ترین راه برای حل این مشکل راه اندازی مجدد دستگاه است.اما در صورت بروز مجدد باید با تکنسین های متخصص برای رفع این مشکل تماس حاصل نمایید.

از این رو به دلیل استفاده آسان محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است.در مورد نوع کار این مدل پرینترها باید گفت توسط یک مودم یا روتر Wireless کار میکند.این روتر برای اتصال به رایانه و هر دستگاه دیگری برای ارسال فایل و تصاویر، بدون اتصال سیم از دستگاه خود صورت میگیرد. جوهر تصویری که روی درام شارژ شده رو با درام ترکیب میکنه. بهعلاوه، چاپگرهای جوهر افشان در مقایسه با سایر چاپگرها مقرون بهصرفهتر و استفاده از اونها آسونتره. زیرا پرینترهای جوهر افشان علاوه بر اینکه از حرارت برای چاپ استفاده نمیکنند توانایی چاپ بر روی کاغذهای ضخیمتر نسبت به پرینت های لیزری را نیز دارند. یك پرینتر اداری مدل پایین ممكن است از ۳۲ تا ۱۲۸ مگابایت حافظه رم داشته باشد، در حالی كه مدل های بالاتر ۲۵۶ مگابایت حافظه ram دارند و حافظه چاپگرهای گرافیك محور ممكن است از یك گیگابایت آغاز شود. اگر این مقاله را از بالا به پایین خوانده باشید ، اکنون درک اولیه خوبی از چاپگرهای مختلف 3D و نحوه کار آنها خواهید داشت.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که با رفع چند مشکل ساده نمیتوان به یک تعمیرکار پرینتر تبدیل شد و چنانچه تعداد مشکلات ساده پرینتر شما بیشتر از حد نرمال شد حتما از یک تعمیر کار متخصص پرینتر استفاده کنید تا مشکلات پرینتر شما بیشتر نشود. این نکته رو به یاد داشته باشید که اگه کار چاپتون زیاد نیست، به هیچ عنوان به فکر خرید یک چاپگر جوهرافشان نباشید. فنی تک با فروش انواع پرینتر استوک و پرینتر های اپن باکس، قدرت خرید شما را بالا برده و با هزینه کمتر شما میتوانید پرینترهای استوک برندهای معتبر از جمله hp، canon ،sharp رو با گارانتی معتبر خریداری کنید. در بین محصولات این شرکت، پرینتر های Hp از جمله تولیدات پرطرفدار آن بوده که همواره با استقبال شدید بازار روبه رو شده است و با توجه به تنوع بالای تولید آن ها در قالب سری های مختلف مخاطبین آن ها تنها به گروه کوچکی محدود نشده و از مبتدی ترین فرد تا حرفه ای ترین نفر می تواند پرینتر مخصوص خود را از این برند معتبر داشته باشد.

فراتر از اندازه چاپگر، برخی از چاپگرهای این کلاس برای تغذیه کاغذ یا قرار دادن یک فیدر رول، به فضای اضافی پشت چاپگر احتیاج دارند. موتور stepper برای تغذیه کاغذ آماده شده و غلطکها را به حرکت در آورده و یک کاغذ از مخزن سینی به درون چاپگر میکشد. هر پرینتر عکس را که در نظر دارید، قبل از خرید حتماً کیفیت خروجی آن را بررسی کنید. بهترین ساختار برای یک پرینتر جوهر افشان کارتریجهای مجزا برای هر رنگ است که در صورت لزوم فقط کارتریجی را که رنگ آن تمام شده عوض می کنید. همچنین سرعت چاپ اولین صفحه آن طبق ادعای کارخانه برابر 8.5 ثانیه می باشد. اگر طبق محاسبات شما مجبورید سالیانه بیشتر از دو بار کارتریج خود را تعویض کنید بهتر است هنگام انتخاب پرینتر به قیمت کارتریج های آن دستگاه دقت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کارتریج میتونید مقاله کارتریج فنی تک رو بخونید. اگر بیشتر از متون پرینت می گیرید و تعداد این متون هم زیاد است یک پرینتر لیزر سیاه و سفید برای شما بسیار مناسب است اما برای پرینت گرفتن از عکس ها یا تصاویر گرافیکی احتیاج به یک پرینتر رنگی جوهر افشان (جوهر پاش ) یا در صورت امکان یک پرینتر لیزر رنگی دارید. این پرینترها برای چاپ متن بهترین انتخاب هستند بخصوص اگر متون با خط ریزتر از حد معمول یا درشت تر از حد معمول سر و کار دارید. آیا کیفیت خروجی از حد مطلوبی برخوردار است؟ سرعت و مقدار چاپ: آیا آنها مهم هستند؟

در جوهر افشان، شما معمولاً جوهر و کاغذ خود را جداگانه خریداری می کنید. برای عکسها، کیفیت اهمیت بیشتری دارد و حتی کندترین چاپگرهای امروزی نیز سرعت چاپ قابل تحملی را ارائه می دهند، تقریباً 2 دقیقه برای 4 در 6. به خاطر داشته باشید که سرعت اندازه گیری شده معمولاً کمتر از سرعت ادعا شده است و سرعت هر چاپگر بسته به منبعی که از آن چاپ می کنید ممکن است متفاوت باشد. منبع تأمین رنگ در چاپگرها، بسته به نوع چاپگر، تونر یا کارتریج نامیده میشود.

البته در یک پرینتر لیزر رنگی هزینه چاپ هر برگ ارزان تر از پرینتر جوهرافشان است و اگر قرار است تعداد زیادی پرینت رنگی داشته باشید باید در خرید پرینتر همه این نکات را در نظر بگیرید. در پرینتر رنگی حرارتی، کارتریج جوهری و کاغذ مطابق با آن را در یک بسته واحد تهیه خواهید کرد که برای تعداد مشخصی چاپ تهیه شده است. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که بسته به نوع آن می توانید کاربران موردنظر خود را به این شبکه بی سیم از طریق وای فای به هر نقطه ای در شرکت متصل کنید و به آنها دسترسی برای استفاده از پرینتر را بدهید.

شرکت کانن توانسته با تولید پرینتر وایرلس به علاقمندان به این فناوری محصولی با کیفیت عرضه کند. یک پرینتر وایرلس چگونه کار میکند؟ البته در پرینترهای لیزری این مورد شاید کمتر به چشم بخورد اما در پرینترهای جوهر افشان، زمانیکه کاغذ غیر استاندارد استفاده میشود به دلیل عدم تطابق جنس غلطک و کاغذ مورد استفاده، گاهی مشاهده میشود که پرینتر قادر به کشیدن کاغذ نیست و یا کاغذ در بین راه گیر میکند. بدیهی است که باید بررسی کنید تا با خواندن بررسی ها یا مشاهده نمونه های چاپی در یک خرده فروشی، اطمینان حاصل کنید کیفیت مناسبی را انتخاب میکنید. یک انتخاب گرانتر برای پرینت رنگی پرینتر لیزر است که از تونر CMYK برای خلق تصویر استفاده می کند. البته همه پرینتر های جوهر افشان ارزان نیستند و پرینتر جوهر افشان با قیمت ۱۵۰۰ دلار هم در بازار یافت می شود.

2. سرعت چاپ در پرینترهای سوزنی بر حسب تعداد کاراکتر در ثانیه (CPS) اندازه گیری می شود. هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوط تیز ممکن است مشکل داشته باشند بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن است آن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد. بخاطر داشته باشید که هر چند پرینتر های جوهر افشان کیفیت بالا عکس های با کیفیتی را می توانند چاپ کنند اما مصرف جوهر آنها هم بالاست بنابراین یکی از فاکتورهای مهم مصرف جوهر آنهاست که بر قیمت عکس چاپ شده تاثیر دارد. برند اچ پی پرینترهای زیادی با قیمت ها و کارایی های متفاوت به بازار عرضه می کند.