آشنایی با قطعات تابلو روان

هر چقدر فاصله بیننده از صفحات دات پیچ بیشتر باشد، امکان مشاهده تصاویر با کیفیت بالاتر افزایش مییابد. افراد زیادی که قصد خرید دارند در بیشتر مواقع به سمت مغازهها و فروشگاههایی که دارای تلویزیونهای شهری و نوشتههای متحرک هستند میروند. این در صورتی است که اگر بخواهیم از نمایشگرهای خانگی استفاده کنیم دارای چنین دوامی نمی باشند و حداکثر تا ۱۲ ساعت در روز می توان از آنها برای تصاویر بصورت مدام استفاده کرد. دراغلب صنایع و مشاغل به دلیل حجم کاری بالایی که دارند مانیتور مدام روشن است. اما، برای تشکیل تصویر، و ساخت تلویزیون شهری٬ باید بتوانیم هر LED را، هم در حالت خاموش، هم در حالت روشن و هم در حالت های مختلف نیمه روشن٬ کنترل کرد. امروزه به لطف تلاش شرکت های معتبر فعال در این عرصه و بهره گیری از تکنولوژی های نوین صنعتی، این فاصله به عدد شگفت انگیز ۰٫۸۸ میلیمتر (کمتر از ۱ میلیمتر) رسیده است.

قطعات تابلو روان

شدن و قدرت نور در این تابلوها بسیار بیشتر از سایر تابلوهای تبلیغاتی بوده و از راندمان بیشتری نیز برخوردار می باشند. همچنین بیشتر نرم افزارها دارای ابزارهایی برای تنظیم ظاهر محتوا، شامل مقیاس و ابعاد، بزرگنمایی، برش تصویر و کنترل کنتراست و روشنایی و … دستگاه کنترلر ویدئو وال دارای پورتهای مختلف ورودی و خروجی برای صدا و تصویر است. آنچه که واضح است نیاز روزافزون شرکتها و سازمانهای مختلف به انجام تبلیغات است. برای نمایش تبلیغات بر روی نمایشگرها بزرگ از ویدئو وال استفاده می کنند. اکنون می خواهیم بررسی کنیم که این تابلوهای تبلیغاتی حائز اهمیت از چه اجزا و قطعاتی تشکیل شده اند و چگونه کار می کنند؟ با توجه به اینکه تلویزیونهای خانگی و معمولی توانایی کار در چنین محیط هایی را برای مدت طولانی ندارند، برند های شاخص تولید کننده سیستمهای تصویری مبادرت به طراحی و ساخت نمایشگرهای نسل جدید یا ویدئو وال نموده اند.

این ویژگی باعث میشود تا کاربرانی که فضای محدودی را در اختیار دارند، استقبال بیشتری از این محصول داشته باشند. و همچنین مراکزی که پخش تبلیغات در محیط های درونی دارند، جذاب میکند. استفاده از مانیتورهای صنعتی هرچند قیمت بیشتری نسبت به مانیتورهای خانگی و معمولی دارند، در پزشکی و صنعت اهمیت زیادی دارند و باعث میشوند خطاهای دیداری موجب آسیب به سلامتی و تولید نشوند. این موضوع باعث تولید یک پیکسل واقعی و یک پیکسل مجازی می شود که این پیکسل مجازی می تواند کیفیت تصویر را تا حد چشم گیری افزایش دهد.

فاصله های مناسب : به یاد داشته باشید که این تلویزیون ها باید با فاصله مناسب LED از یک دیگر در جایگاه خود تعبیه سازی شوند. 6. این رسانه آگاهی از برند و یاد آوری آنرا تا 48% افزایش میدهد . مادر برد بکار رفته در ویدئو والها و تلویزیونهای شهری از فناوری پیشرفتهتری بهره بردهاند و به همین دلیل کیفیت بالاتری دارند. چه عواملی برروی کیفیت ماژول ال ای دی تاثیر می گذارد؟ که به صورت دو طرفه (دید از هر دو طرف) در فروشگاه امجد ال ای دی طراحی و تولید می شود. همچنین تغییر رنگ و افکت نیز در کسری از ثانیه انجام می شود و نیاز به طراحی مجدد ندارد. نمایشگرهای صنعتی به دلیل کنتراست و روشنایی قدرتمند و همچنین تنطیم دقیق رنگ در زمینههای صنعتی و پزشکی بسیار پرکاربرد است. در کشورهای پیشرفته، مشتریان روزانه با تعداد زیادی از نمایشگرهای تصویری احاطه میشوند و سیستمهای اطلاع رسانی دیجیتال جایگزین سیستمهای سنتی (پوسترها، بروشورها و اعلامیههای چاپ شده و …) شدهاند.

ماژول های سه رنگ متشکل از دو یا سه LED و ماژول های فول کار متشکل از سه و یا چهار LED می باشند. همانطور که از نام این محصول پیداست، تصاویر از کنار هم قرار گرفتن نطقه ها (لامپ های) LED در کنار یکدیگر بصورت پیوسته ایجاد میشوند. یعنی هر کسی حتی بدون اطلاعات کامپیوتری پایه می تواند به این تابلو ها برنامه بدهد و متن آن را تغییر دهد. فضای بسته محیط یعنی داخل سالن یا مثلا تالار، و همینطور منظور از فضای باز فضای بیرون و محیط باز است. آنها میتوانند به اندازه کافی برای قابل حمل بودن کوچک باشند یا آن قدر بزرگ باشند که گوشهای از اتاق را بگیرند. همچنین ارتفاع سفارشی نیز قابل ارائه می باشد. امروزه کلیه مراکز اداری ، تفریحی و اقتصادی (دولتی و خصوصی) برای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مشتری در رقابتی روز افزون با یکدیگر میباشند .

تا متخصصان ما در کم ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان باشند. تلویزیون شهری P10 RGB یا تابلو فول کالر P10 RGB پر طرفدار ترین نوع تلویزیون شهری است که سه led قرمز سبز و آبی قادر به تولید تمام رنگها می باشد. تلویزیون شهری این توان را دارند که بدون لحظهای وقفه تا ساعتها انواع تصاویر را بدون کوچکترین مشکلی نمایش دهند. مجموعه پارسا تابلو به صورت تخصصی از سال 87 فعالیت خود را با واردات تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری آغاز کرد و هم اکنون کل فرایند تولید و شخصی سازی انواع محصولات توسط شرکت و در دل بازار انجام می شود. از این رو قیمت ویدئو وال در مقایسه با مانیتور صنعتی بسیار بالاتر بوده و هزینه های نگهداری آن نیز به مراتب هزینه بر است. به گونه ای که در استفاده از کیفیت کامپوزیت ها یا طراحی نمای کامپوزیت و یا استفاده از کرکره برقی به جایی درب ورودی وهمینطور مقاوم سازی سازه نوع تهویه استفاده شده و اجرای بی نقص و زیبای پروژه میتوان تاثیر هزینه تخصیص داده شده را دید.

در خصوص تفاوت کلی ویدئو وال و مانیتور صنعتی باید بگوییم که مانیتور صنعتی از نظر طراحی و ساختار دارای قاب یا فریم پهن تری نسبت به ویدیو وال دارد و در مشاغلی نظیر فروشگاه ها، رستوران، فست فود، کافی شاپ و فروشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد. هر یک از این تابلو ها دارای کاربرد متفاوتی هستند. تابلو های ال ای دی تمام رنگی کامل ترین نوع نمایشگر ال ای دی هستند که به آن ها تلویزیون های شهری نیز گفته می شود و به عنوان نمایشگر در پارک ها و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

جریان برق در تابلو روان LED باید از پنج وات بیشتر باشد. اگر حل نشد، باید موقعیت بازو چپ و راست را تغییر دهید و میکروسوئیچ را ریست کنید. به فاصله بین پیکسل های ماژول دات پیچ می گویند که این دات پیچ ها بر اساس میلی متر اندازه گیری شده و فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور را به نمایش می گذارد . به دلیل این که چشم با دیدن این تابلو ها اذیت نشوند. بدین معنی که تصویر به صورت کلی و کشیده بین تمام نمایشگرهای کنار هم به نحوی تقسیم میشود که همه با هم یک تصویر بزرگ را نمایش میدهند. در کشورهای پیشرفته ، مشتریان روزانه با تعداد زیادی از نمایشگرهای تصویری احاطه میشوند و سیستمهای اطلاع رسانی دیجیتال جایگزین سیستمهای سنتی (پوسترها ، بروشورها و اعلامیههای چاپ شده و …) شدهاند . بیلبوردهای دیجیتال این ابزار تبلیغاتی را وارد قرن بیست و یکم کرده اند و به بیلبوردها اجازه می دهند تا از آخرین فناوری بهره کامل ببرند.

دوربین های مداربسته همانطور که قبلا هم گفته شد امروزه با شناخت زیادی که در بین مردم پیدا کرده اند روز به روز به تعداد صرف کنندکان آنها افزوده می شود بطوریکه امروزه در انواع مکانهای بازو بسته شاهد این هستیم که از دوربین های مداربسته بمنظور بالا بردن میزان نظارت و امنیت در اماکن استفاده می شوند و از سوی دیگر این سیستم های نظارتی با پیشرفت تکنولوژی دارای انواع مختلفی از نظر ظاهری و کارایی می باشند که برای اینکه در هنگام خرید بهترین نوع مناسب را انتخاب کنیم بهتر است تا با یک فرد در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشیم. هر چقدر اندازه این نقاط LED و فاصله آنها از هم کم تر باشد، کیفیت تصویر افزایش پیدا می کند. مانیتورهای معمولی در صورتیکه ۲۴ ساعته روشن باشند مشکلاتی از قبیل گرم شدن بیش از حد، سوختن برد و پیکسل هنگام نمایش پیدا میکند.

این مانیتور های بزرگ این قابلیت را دارند که بصورت ۲۴ ساعته و مداوم روشن بمانند تا کار نمایش تصاویر را برای کاربر انجام دهند بدون اینکه از کیفیت آنها کاهش یابد. انواع نمایشگرهای شهری برای تبلیغات هدفمند کسب و کارها به کار گرفته میشوند. در گروه ایمن ترافیک تصمیم گرفتیم که مشخصات تلویزیون شهری را برای شما معرفی کنیم و انواع مختلف آنها را با توجه به فاکتورهای مختلف نشان دهیم. ویدئو وال (VIDEO WALL ) یک سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه با کار کرد ۲۴ ساعت و هفت روز هفته در ۳۶۵ روز سال با قابلیت پخش تعداد زیادی از ورودیهای ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد . بارزترین مشخصه ی این تابلو ها جذابیت آنها در افزایش رونق کسب و کار می باشد. هر چه میزان دات پیچ کمتر و تراکم پیکسل بیشتر شود تصویر نمایشی با کیفت تر خواهد بود .رزولوشن تصویر : میزان کل پیکسل های موجود در نمایشگر تعیین کننده رزولوشن تصویر می باشند .هر چقدرتعداد پیکسل ها بالاتر باشد کیفیت نهایی بهتر می شود.

به دلیل این که چشم با دیدن این تابلو ها اذیت نشوند.

2. در ارتفاعهای بلند میتوان از ترام پیکسلی پایینتر (دات پیچ بیشتر) استفاده تلویزیون شهری کرد. مانیتورهای صنعتی از نظر قابلیت اطمینان، سازگاری، گزینههای گسترش و عرضه بلند مدت ویژگیهای متفاوتی نسبت به رایانههای شخصی مصرف کننده دارند. با این حال، اکثر رایانههای شخصی صنعتی با مادربردهای COTS تولید می شوند. اکثر نرم افزارهای ویدیو وال یک داشبورد کاری را ارائه میدهند که شامل نمایش لحظهای تصویر در حال انتقال و لیست محتوای دستگاههای منبع موجود است. آنها در نسخههای کمهزینه و بدون آببندی محیطی ارائه میشوند، مدلهای سنگین کاری که به استاندارد IP67 بسته شده اند تا در پنل جلویی ضد آب شوند و از جمله مدلهایی هستند که ضد انفجار برای نصب در محیطهای خطرناک هستند. عملکرد مطمئن و قابل اتکا بودن این موتورها باعث می شود از آنها در کارکردهای حساس از جمله خودروهای نظامی نیز استفاده شود و در خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی سنگین نیز به دلیل همین قابلیت ها موتورهای دیزل مورد اقبال بوده اند اما آن چه باید مورد توجه قرارگیرد استفاده از قطعات یدکی اصلی و با کیفیت در این موتورهای دیزل است.

تلویزیون شهری

زیبایی این تابلو ها را به هیچ عنوان نمی توانیم با تابلو های چلنیوم حروف برجسته، تابلو های جذاب و خاص الماسی، تابلو های منحصر به فرد کهکشانی و… ویدئو وال واسط گرافیکی کاربری نرم افزار (کنترلر ویدئو وال) امکان دسترسی سریع و آسان ورودی ها و مدیریت منعطف تصاویر را میسر می سازد. نرم افزار کاملا فارسی ویدئو وال امکان تعریف پنجره های متعدد در سایز و موقعیت های دلخواه را برای نمایش همزمان ورودی های مختلف فراهم می نماید. قبلا سایت یا منبعی وجود نداشت که خریداران تلویزیون شهری بتوانندبا کمک آن قیمت های این تابلوهای تبلیغاتی را مقایسه و بررسی کنند.

از قابلیتهای این مانیتورها میتوان به استفاده همزمان با نمایشگرهای دیگر جهت ایجاد تصاویر یکپارچه و بزرگ و در اختیار داشتن سیستمعاملهای جدید مانند اندروید و قابلیت نصب نرمافزارهای کاربردی و تخصصی اشاره کرد. از این وضعیت میتوان با انتخاب دقیق مجموعه ژنراتور مطابق با دستورالعمل چاپ شده سازندگان جلوگیری کرد. بر خلاف تابلو روان، اساسا مهندسان و سازندگان ویدئو والها این وسیله را برای نمایش تصاویر در نظر گرفتهاند. سازندگان ویدئو وال به این موضوع توجه کردهاند که موارد فنی تلویزیون شهری به گونهای باشد که متناسب با شرایط محیطی ابعاد را تغییر دهند. در برابر شرایط محیطی مثل آفتاب، باران و گرما مقاوم هستند. بیشترین کاربرد این سیستم در اماکن بیرونی (Outdoor) میباشد چون تغییرات دمایی و برف و باران آسیبی به این سیستم نمیرساند. از واشر آب بندی به منظور جلوگیری از نفوذ آب و باران به داخل تابلو استفاده می شود و در صورت عدم استفاده از آن می توان از چسب مخصوصی استفاده کرد که این چسب در بین شکافی که میان قطعات مختلف و تابلو وجود دارد ریخته شده و باعث می شود آب به داخل تابلو نفوذ نکند.

مسئله دیگری که باعث ایجاد تفاوت بین این دو نمایشگر میشود توان فنی و تکنولوژی بکار رفته در هر یک از این دو محصول است. IC ماژول، برد آدرس دهی ماژول، چیپ ست و قاب پلاستیکی از اجزای تشکیل دهنده ماژول می باشند که دستورات مختلف از برد ماژول دریافت شده و با توجه به فرمان هایی که می دهد در نهایت باعث روشن و خاموش شدن ال ای دی های مختلف می گردد. این دستگاه از نظر طول عمر و تجهیزات فنی به صورتی ساخته شده است که حتی روزها و هفتهها هم روشن باشد، دچار مشکل نشود. شما باید اطمینان کسب کنید که سیستم اگزوز دیزل ژنراتور به تجهیزات دیگر متصل نیست.

چه عواملی برروی کیفیت ماژول ال ای دی تاثیر می گذارد؟

کارت های آنالوگ و دیجیتال I/O متصل شده به نمایشگرها، آنها را به عنوان یکی از قدرتمندترین و آسانترین کنترلر برنامه های کاربردی در این تاریخ تبدیل کرده است. بیلبوردها، اماکن شهری بزرگ، اتاق های کنترل و معابر عمومی از کاربردهای این ویدئو وال ها میباشد. مکعب ها می تواند به صورت ماتریسی در ابعاد 6 ردیف عمودی و هر تعداد ردیف افقی در کنار هم برای شکل دهی ویدئو وال قرار گیرند. از مجموعه ای دیود های نورانی تشکیل شده که در یک صفحه ی به صورت ماتریسی قرار داده شده اند و به وسیله ی یک برنامه رایانه ای تصاویر و نوشته ها را روی آن نمایش داده می شود. ویدئو وال VIDEO WALL که با نام Display Wall نیز شناخته می شود به مجموعه چند نمایشگر گفته میشود که با هدف ایجاد تصویر در ابعاد بزرگتر، در کنار هم قرار میگیرند، این سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه با کار کرد ۲۴ ساعت (برخی از مدل ها برای استفاده ۱۸ ساعت مناسب هستند) و هفت روز هفته در ۳۶۵ روز سال با قابلیت پخش تعداد زیادی از ورودیهای ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد.

همچنین ارتفاع سفارشی نیز قابل ارائه می باشد.